2017. 10. 22.
Előd
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Végre kedvező üzemeltetési tapasztalatok az indiai MiG-21-es vadászgépekkel

JETfly  |  2007. 01. 11., 09:32

Maguk az indiaiak is meglepetéssel konstatálták, hogy a korábbi évekkel ellentétben 2006-ban a légierő egyetlen MiG-21-et sem vesztett, hiszen régebben kimondottan gyakoriak voltak a típussal kapcsolatos balesetek. Ezt az eredményt elsősorban maguknak, s nem a szerencsének köszönhetik, hiszen az elmúlt 30 évben India az évenkénti incidensek (repeseménytől katasztrófáig) számát 75%-kal csökkentette.

A  teljesítményre részben az Indiai Légierő evolúciója is választ ad, amely során a jelen egyik leghatékonyabb légierejévé fejlődött. A folyamat egyik része az egyre modernebb típusok üzemeltetése és részben gyártása. A saját fejlesztésü Ajeet és Marut gépektől, illetve a licencben épített Folland Gnatoktól, amelyek kevésbé összetett típusok, a Hawker Hunteren és MiG-27-en át jutott el az indiai repülőgépipar a licencben gyártott Szu-30-okig. India még 1963-ban rendelte az akkori Szovjetuniótól az első MiG-21-et, és ettől az időponttól számolható egyébként a szovjet/orosz repülőgépipar indiai diadalmenete is. A 90-es évek közepétől azonban elkezdtek "potyogni", így mára az Indiai Légierőben "csupán" 64 modernizált MiG-21 szolgál, míg további 81, szintén modernizált gépet tartalékban tartanak, illetve kiképzési célokra használják. Lassan azonban ezen gépek fölött is eljár az idő, ugyanis egyrészt a típus nem éppen mai darab, másrészt az indiaiak ugyan orosz gépeket vásárolnak, ám az angol légierő hatásának köszönhetően nyugati módszerekkel képezik ki az állományt, ami állítólag jobban igénybe veszi a repülőeszközöket.

A saját gyártású Ajeet vadász az angol Gnat alapos módosításával készült

Az elmúlt évek baleseteinek okát azonban végre sikerült megtalálni és 2006-ra kiküszöbölni. Az esetek többségében a meghibásodás az üzemanyagpumpák számlájára volt írható. A megbízhatatlan alkatrész kicserélésével a MiG-21-ek valószínüleg még évekig szolgálatban maradnak.

Ismert kép az elhíresült Cope India 2004 gyakorlatról

A honi repülőgépipar fejlődése, illetve a megfelelő logisztikai háttér biztosítása, magyarul a repülőpark biztonságos, megbízható és hatékony üzemeltetése az, ami valójában egy légierőt a legrangosabbak közé emel. India tehát nem csupán modern gépekkel és jól kiképzett pilótákkal rendelkezik, hanem képes ezeket üzemeltetni és alkalmazni is.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-10-20 15:08:26
Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.
2017-10-16 16:19:45
Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.
2017-10-13 15:34:23
Minden idők legerősebb szeptemberi utasforgalmát rögzítették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben: 1 247 352 utas érkezett és indult a budapesti repülőtérről. Tavaly még a júliusi csúcsban sem volt ekkora forgalom a Budapest Airport két terminálján.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 20., 16:43
A SkyMaster öv visszatért a JETfly Webáruház kínálatába! A polgári repülőgépeken használatos biztonsági övekhez hasonló, a hétköznapi viseletet feldobó öv, mely ugyanazon heveder és csat felhasználásával készült.
2017. 10. 20., 15:21
Nemrég tért vissza Németországba a Landshut névre keresztelt, D-ABCE lajstromú Boeing 737-es gép, amelyet épp negyven évvel ezelőtt kerítettek hatalmukba palesztin terroristák, és támadásukból minden idők legdrámaibb – összességében pozitív kimenetelű – túszejtő, illetve túszmentő akciója kerekedett ki.
2017. 10. 20., 10:19
Az MSz-21-es első hosszabb repülése gond nélkül megtörtént. Zsukovszkij külön új hangárral fogadja a gépet. A negyedik példány kap orosz hajtóművet.
2017. 10. 19., 09:59
A hónap végéig aláírják a szerződést a honvédség Mi–24-es harci helikoptereinek nagyjavításáról – tudtuk meg kormányzati forrásból.

  Legfrissebbek most

Az Egyesült Államok kormánya a napokban jóváhagyta Görögország azon kérését, miszerint az FMS program keretin belül F-16V verzióra modernizálná 123 darab Falconját. Az üzlet összértéke elérheti a 2,4 milliárd dollárt is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Mianmari Légierő a napokban átvette az első, nagyjavításon és modernizáción átesett Mi-24P típusú harci helikopterét. A most átadott példányt további 3 követi majd, melyeket már Mianmarban modernizálnak.