2017. 10. 22.
Előd
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Pilótahiba okozta az F-16 balesetét Spangdahlem közelében

JETfly  |  2006. 12. 27., 15:51

A vizsgálatok kiderítették, hogy szeptember 14-én leszállás közben a repülőgép egy reptéri antennának ütközött, amely megrongálta a futóművet. A pilóta sikeresen katapultált, mielőtt a repülőgép a bázistól négy mérföldre északra, füves területre csapódott.

A balesetet vizsgáló csoport teljes jelentését nem hozták nyilvánosságra, azonban a légierő négyoldalas sajtóközleményt adott ki a baleset körülményeiről.

Mint az a sajtóközleményből kiderült, Trevor Merrell főhadnagynak (a 337-es oldalszámú F-16 fedélzetén) volt egy pillanatnyi figyelemkihagyása a leszállóirányon, valamint a vizsgálóbizottság jelentése szerint a balesethez hozzájárult a spangdahlemi leszállópálya délnyugati „vizuális illúziója”. A spagdahlemi légibázis köztudott „vizuális illúziója” a legtöbb légibázis megközelítéséhez képest szokatlan. A délnyugati irányú megközelítés végénél emelkedő található, amely a pilóta számára azt a hatást kelti, mintha a valósnál magasabb siklópályán közelítené meg a leszállópályát – nyilatkozta a bizottság.

Ez kelti a „drug-in” hatást – áll a jelentésben. A leszállópálya vége előtt található völgy tovább fokozza az illúziót.

A 22. század állományába tartozó 28 éves Merrell a balesetet megelőzően szintén nem volt tisztában a leszállópálya szokatlan földrajzi elhelyezkedésével. A légibázis másik leszállópályája lejtős és gyakrabban használt.

Merrell egy négyes kötelék tagjaként rutin-kiképzőrepülést végzett, mielőtt a repülőgép az antennának ütközött a tetejétől 15 hüvelykre, és Oberkail községen kívül a földbe csapódott.

A Peter Davidson ezredes által vezetett Ramsteini Légibázis vizsgálóbizottsága megállapította, hogy egy figyelemmel kísért balesetről van szó a vonatkozó utasítások maradéktalan betartásával, melynek köszönhetően személyi sérülés nem történt, és a földön okozott károkat is minimálisra csökkentették.

A baleset, valamint a vizsgálóbizottság javaslatainak hatására az Amerikai Légierő koordinálva a Német Védelmi Minisztériummal és kormányzati tagokkal a következő módosításokat hajtotta végre:

– Eltávolították a távoli irányadó antennát, és új oktatási követelményeket vezettek be.

– Tekintettel a becsapódás helyéhez közeli lakott területre, a légierő alternatív helyszínt keres a hasonló helyzetbe kerülő repülőgépek biztonságos leszállításához. A légierő tervei szerint a Baumholder Range-et használná mint elsődleges kényszerleszálló területet.

– Az is részletes áttekintésre kerül, hogy a légierő hogyan értesíti a helyi civil katasztrófaelhárítókat. Januárra terveznek egy repülőgépkatasztrófa-elhárítási gyakorlatot a helyi szervezetekkel együttmüködésben – olvasható a sajtóközleményben.

– A sajtóközlemény nem tartalmaz arra vonatkozó információt, hogy Merrell főhadnaggyal szemben indítottak-e vagy indítani fognak-e bármilyen eljárást. Bár a repülőgép lezuhanását Merrell hibája okozta, a bizottság vezetője úgy nyilatkozott, hogy a pilóta által elkövetett hibák „nem voltak olyan kirívóak egy, az ő gyakorlatával rendelkező repülőgép-vezetőtől”.

A baleset lefolyása:

12.45: A repülőgép nekiütközik a földi adónak

12.46: A bázis irányítói értesítik a Német Légi Irányítást Langenban

13.01: A bázis irányítói értesítik Langent a lehetséges katapultálásról

13.05: A repülőgép vezetője katapultál

13.05: Langen értesíti a Muensterban található Kutató Koordinációs Központot

13.06: A repülőgép becsapódik a földbe

13.10: A muensteri központ értesíti a helyi kutatóközpontot Trierben

13.10: A Trieri Kutatóközpont kapcsolatba lép a baleset körzetében található, helyi tüzoltó erőkkel

13.10: Értesítik a Wittlichben állomásozó ADAC helikoptert

13.16: A Spangdahlemi Légibázis tüzoltó és egészségügyi (együttesen mentő személyzet) személyzete megérkezik a katapultálást végrehajtó pilótához

13.17: Az ADAC helikopter megérkezik a baleset helyszínére

13.19: A helyi mentőegységek a helyszínre érnek

13.30: A Spangdahlemi Légibázis tüzoltó egysége a helyszínre érkezik

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-10-20 15:08:26
Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.
2017-10-16 16:19:45
Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.
2017-10-13 15:34:23
Minden idők legerősebb szeptemberi utasforgalmát rögzítették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben: 1 247 352 utas érkezett és indult a budapesti repülőtérről. Tavaly még a júliusi csúcsban sem volt ekkora forgalom a Budapest Airport két terminálján.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 20., 16:43
A SkyMaster öv visszatért a JETfly Webáruház kínálatába! A polgári repülőgépeken használatos biztonsági övekhez hasonló, a hétköznapi viseletet feldobó öv, mely ugyanazon heveder és csat felhasználásával készült.
2017. 10. 20., 15:21
Nemrég tért vissza Németországba a Landshut névre keresztelt, D-ABCE lajstromú Boeing 737-es gép, amelyet épp negyven évvel ezelőtt kerítettek hatalmukba palesztin terroristák, és támadásukból minden idők legdrámaibb – összességében pozitív kimenetelű – túszejtő, illetve túszmentő akciója kerekedett ki.
2017. 10. 20., 10:19
Az MSz-21-es első hosszabb repülése gond nélkül megtörtént. Zsukovszkij külön új hangárral fogadja a gépet. A negyedik példány kap orosz hajtóművet.
2017. 10. 19., 09:59
A hónap végéig aláírják a szerződést a honvédség Mi–24-es harci helikoptereinek nagyjavításáról – tudtuk meg kormányzati forrásból.

  Legfrissebbek most

Az Egyesült Államok kormánya a napokban jóváhagyta Görögország azon kérését, miszerint az FMS program keretin belül F-16V verzióra modernizálná 123 darab Falconját. Az üzlet összértéke elérheti a 2,4 milliárd dollárt is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Mianmari Légierő a napokban átvette az első, nagyjavításon és modernizáción átesett Mi-24P típusú harci helikopterét. A most átadott példányt további 3 követi majd, melyeket már Mianmarban modernizálnak.