2017. 09. 20. szerda
Friderika
: 308 Ft   : 257 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Red Bull Air Race 2006 - összefoglaló

JETfly  |  2006. 12. 18., 06:00

Kétségkívül a világ jelenleg egyik legismertebb és legnépszerűbb technikai versenysorozata a Red Bull Air Race Világkupa. A műrepülőfutamokat nyolc különböző országban rendezték meg, a helyszíneken több millió néző, míg a televízión keresztül százmilliók látták. Az Air Race - Besenyei Péter és a budapesti versenyhelyszín révén - magyar vonatkozással is rendelkezik, többek között talán ezért is érdemes áttekinteni a 2006-os évet. 

A 2006-os Red Bull Air Race Világkupa-sorozatban immár tizenegy pilóta állt rajthoz, a helyszínek pedig a következők voltak: Abu-Dzabi (Egyesült Arab Emírségek), Barcelona (Spanyolország), Berlin (Németország), Isztambul (Törökország), Budapest (Magyarország), Longleat (Egyesült Királyság), San Francisco (USA) és Perth (Ausztrália).

Már az első, Abu-Dzabiban megrendezett futamon is a későbbi győztes, Kirby Chambliss diadalmaskodott, mintegy előrevetítve az egész évadban nyújtott kiváló teljesítményét. A következő versenyre Barcelonában került sor, ahol nagy örömünkre Besenyei Péter állhatott a dobogó legfelső fokára. A harmadik, berlini futamon ismét Kirby Chambliss nyert, és ezt a kiváló teljesítményt a soron következő isztambuli versenyhétvégén is meg tudta ismételni, így némi előnyre tett szert. Következett Budapest, a hazai pályán, több mint egymillió ember előtt szinte mindenki Besenyei sikerét jósolta, azonban a magyar pilóta hibázott, kizárták, ezért sajnos nem tudott közelebb kerülni a szintén gyengélkedő Chamblisshez, így a Duna felett Steve Jones lett a győztes. A hatodik futamon, az angliai Longleatben Paul Bonhomme diadalmaskodott, igaz, itt a rossz idő miatt a versenyt nem rendezték meg, a kvalifikációs időeredmények alapján hirdettek győztest. Következett a tengerentúlon San Francisco, ahol Chambliss rendkívül szoros versenyben tudta csak maga mögé utasítani Besenyeit. A kiélezett világbajnoki küzdelemben az utolsó, ausztráliai futamon Besenyei bravúros győzelmet aratott, azonban harmadik helyezésének köszönhetően összetettben Kirby Chambliss lett a bajnok.

A 2006-os versenysorozat bajnoka 1959-ben született Texasban, húszéves korában kezdett el repülni. Huszonnégy évesen Chambliss lett az egyik amerikai légitársaság legfiatalabb kereskedelmi pilótája, 28 évesen pedig kapitánya. Jelenleg egy Edge 540-es mürepülőgéppel versenyez a Red Bull Air Race Világkupa-sorozatban

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.
2017. 09. 19., 09:17
Retro légiharc, román sólymok és a palástorsó. Ancsa-dörej, vitorlázó suhogás, Li-2-es királynő, tüzköpő Csirkecomb, anyósok a levegőben.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az új TVSz-2DTSz sorozatgyártására már akár 2020-ban sor kerülhet – erről tudósított legalábbis a TASzSz hírügynökség a szibériai Csapligin Kutatóintézet igazgatójával, Vlagyimir Barkusszal készített riportjában.