A világ jelenlegi legnagyobb utasszállító repülőgépe, a kettős fedélzettel ellátott A380-as extrém tesztelésen vett részt az izlandi Keflavik repülőterén. A vizsgálat célja az volt, hogy rendkívül erős oldalszélben is teszteljék a repülőgép viselkedését.
Az MSN004 jelzésü ötödik prototípus hajtotta végre a hat leszállásból és öt felszállásból álló tesztprogramot, melynek során átlagosan 74 km/h felett volt az oldalszél, de voltak 104 km/h-s sebességü széllökések is. Ezek az értékek messze meghaladják a típussal szemben előírt minimum 43 km/h-s értéket. További, a típussal kapcsolatos hír, hogy háromhetes világ körüli tesztkörútra indul az A380-as második számú prototípus példánya, hogy élesben bizonyítsa képességeit. Útja során a gép többször meg fogja tenni a toulouse-i központ és Ázsia között a több mint 10 000 km-es utat, miközben ellátogat Szingapúrba, a dél-koreai Szöulba, Hongkongba és más kínai nagyvárosokba is. A tesztsorozat zárásaként Dél-Afrika, a Déli-sarkon át Ausztrália, majd pedig Kanada következik. Ezt követően Toulouse-ba az Északi-sarkon keresztül fog érkezni az A380-as.
Az indiai székhelyü Kingfisher légitársaság átvette az első négy Airbus A321-esét. A légifuvarozó cég összesen 43, az A320-as családba tartozó gépet rendelt. A Kingfisher lett az első légitársaság Indiában, amely az A321-est használja. Dr. Vijay Mallya, a cég elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy az új gépek segítségével bővíteni tudják célállomásaik és járataik számát is, kielégítve a megrendelők igényeit. A Kingfisher által megrendelt A320-asok mindegyikét az International Aero Engines hajtómüveivel szerelik fel. A gyorsan fejlődő indiai piacból egyre nagyobb szeletet kíván kiszakítani a cég, ezért a kisebb A320-asok mellett további, hosszú távú repülésekre is alkalmas gépeket rendeltek az Airbus konzorciumtól. Az öt-öt A330-assal, A350-essel és A380-assal együtt a Kingfisher állománya több mint 60 Airbust számlál majd.
A brazíliai TAM légitársaság újabb 37 darab utasszállító repülőgépet (12 db A319, 16 db A320, 3 db A321s és 6 db A330) rendelt az európai repülőgépgyártó konzorciumtól, ezzel összesen 115 darab, különböző Airbus géppel fognak rendelkezni. A TAM a legnagyobb Airbus-üzemeltető Latin-Amerikában.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.