2024. 11. 05. kedd
Imre
: 409 Ft   : 376 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Ütközés okozta az F-16-os balesetét

JETfly  |  2006. 09. 19., 08:18

Az eddigi vizsgálatok adatai alapján a múlt héten lezuhant amerikai F-16-os elvesztését egy leszállás közben elcsapott antenna miatt kialakult műszaki probléma okozta. Mint arról a JETfly-on is beszámoltunk, Németországban balesetet szenvedett az ott állomásozó amerikai erők egyik harci gépe, a pilóta katapultált, a repülőgép azonban megsemmisült.

Az eddig kiszivárgott információk szerint a spangdahlemi repülőtér megközelítése közben az F-16-os pilótája nem vett észre egy antennát, és gépével nekiütközött. A gépet irányító Trevor Merrell főhadnagy ezt követően nem tudta mérsékelni a gép sebességét - ami a megfelelő leszálláshoz szükséges lett volna -, és a futómüvek kiengedésével is gond volt, így egy idő után a katapultálás mellett döntött. A gépet azonban tudatosan olyan helyen hagyta csak el, ahol a lezuhanó - immár irányíthatatlan - F-16-os nem lakott területben, hanem mindössze egy erdős részben tett kárt. A repülőtér közvetlen környéke ugyanis sürün lakott, így megvolt az esély arra, hogy a földön is komoly anyagi károk keletkeznek, vagy emberéletek kerülnek veszélybe. Az ütközést és a probléma jelentkezését követően a pilóta és a földi irányítás is mindent megpróbált a baleset elkerülésére - állítólag még a gyártó cég szakembereit is felhívták telefonon -, de a gép füstölni kezdett, így már nem volt több idő a hiba elhárítására, ekkor döntött Trevor Merrell főhadnagy a katapultálásról. A gép az ütközés pillanatában kigyulladt, és robbanások is keletkeztek, a kiérkező tüzoltók és mentőalakulatok kordonnal lezárták a területet. A roncsok körül ugyanis olyan mérgező anyagok folyhatnak ki, és gázok is keletkezhetnek, melyek veszélyesek az élőlényekre és a talajra egyaránt. A balesetet követően a bázis gépei nem szállhattak fel, a szakemberek pedig azonnal megkezdték a kivizsgálást.

Galéria: Ütközés okozta az F-16-os balesetét

aaaa dddddd
Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 15., 16:45
A HadERŐ című műsor október 15-i adásában folytatódott a Magyar Légierő KC-390-es szállító repülőgépének bemutatása: Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
2024. 10. 22., 15:15
A közös védelmi képességek fejlesztése és a kölcsönös támogatás elengedhetetlen a stabilitás megőrzéséhez Közép-Európában – mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf, a Robert Kaliňák szlovák miniszterelnök-helyettessel folytatott kétoldalú tárgyalása után, Kecskeméten, október 22-én.
2024. 10. 15., 09:09
Gyermekkorukban sokan szeretnének vadászpilóták lenni, de legtöbbjüknek ez nem sikerül, a pályaválasztáshoz érve már régen letesznek ezen álmukról. Vimpek Balázs, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési alapképzési szak, állami légijármű-vezetői szakirány hallgató zászlósa nem ehhez a táborhoz tartozik, ugyanis a közelmúltban nagy lépést tett álmai beteljesüléséért.
2024-10-30 13:45:35
A 2024-2025-ös téli menetrendjében a Wizz Air öt új célállomást tesz elérhetővé Budapestről: Genovába, Gran Canariára, Salernóba, Memmingenbe, és Marrákesbe is indul közvetlen járat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. Budapestről így már összesen 32 ország 71 repülőterére lehet a Wizz Airrel utazni, ezzel a magyar fővárosból érhető el a légitársaság legtöbb desztinációja.
2024-10-29 09:36:22
Kezdetét vette a téli menetrendi időszak, amelyben az Air France hat, a KLM pedig egy új célállomást kínál utasainak, és több meglévő útvonalon is bővíti a kínálatot. A KLM valamennyi Boeing 787-es és 777-es repülőgépén bevezeti a Premium Economy szolgáltatást, míg az Air France az év végétől elérhetővé teszi új La Première első osztályát egyes járatain.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 11. 05., 09:52
A műszeres leszállító rendszer iránysáv- és siklópályaadóinak ellenőrzésével és beállításával a munka nem ért véget, hiszen a leszállást segítő további rádió- és fénytechnikai eszközök is ellenőrzésre vártak.
2024. 11. 04., 10:30
Kereskedelmi forgalomban mindenféleképpen: tudniillik a hétvégén repülte utolsó útját a QantasLink VH-YQS lajstromjelű gépe.
2024. 10. 30., 22:50
Airton Manuel Rodrigues, a világ harmadik legnagyobb repülőgépgyártó vállalata, az Embraer oktató- és tesztpilótája úgy fogalmazott, az átképzésen részt vevő magyar katonák kiválóan teljesítettek az elméleti és a szimulátoros képzés során.
2024. 10. 28., 11:12
Ebben a bejegyzésben folytatjuk tavasszal megkezdett sétánkat a USS Harry S. Truman repülőgép-hordozó kilenc repülőszázadának gépei között.

  Legfrissebbek most

2018 után 2024-ben ismét megrendezik a Cruzeiro do Sul, azaz a CRUZEX nagyszabású, nemzetközi légi hadgyakorlatot Brazíliában. A Natal központú kiképzési esemény kiemelt fontosságú és komplexitású Dél-Amerikában, kis jóindulattal akár a brazil Red Flagnek is lehet nevezni. Lesznek újoncok és lesznek búcsúzók: és az is biztos, hogy valóságos típuskavalkád várható.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.