A Boeing legújabb, 787-es Dreamliner, két hajtóműves utasszállítója, bár még fel sem szállt, továbbra is nagy sikereket arat. Farnborough végére a típusból megrendelt példányok száma megközelítette a 410 darabot, a szerződések összértéke pedig a 60 milliárd dollárt.
Mivel a céggel még másik 30, majdani vásárló folytat megbeszéléseket további, mintegy 1000 db gép megrendeléséről, a Boeingnek hamarosan döntenie kell egy új gyártósor felépítéséről Everettben. Az igények kielégítése érdekében ugyanis a gyártás ütemét – jóval felülmúlva az eddigi "csúcstartó", a Boeing 777-es havi hétdarabos rekordját – legalább havi 16 gépes tempóra kellene fokozni. Miután erre a jelenlegi keretek közt nincs lehetőség, ezért a Boeing – bővítés nélkül – csupán havi 4-6 gép elkészültét lesz képes garantálni.
Bár múlt évben találtak "réseket" évi plusz 16 db Dreamliner legyártására, mellyel 2009-re a leszállított gépek száma elérné a 112 db-ot, de ennél – új beruházás nélkül – képtelenség tovább növelni a termelést. A gyár kapacitásának legnagyobb része ugyanis már most le van kötve 2012-ig, de akadnak olyan részlegek, melyeké 2016-ig. A termelés felpörgetése ráadásul attól is függ, hogy elkészülnek-e időre a Dreamlinerek nagyméretü részegységeinek fuvarozására átalakított Boeing 747-400LCF különleges szállítógépek. A Boeing 787-es szüzfelszállását 2007 augusztusára, az első gép átadását – a japán ANA légitársaságnak – a következő év közepére ütemezték be.
A 15 700 km-es hatótávolságú, 223-259 utas szállítására képes, széles törzsü típus szárnyfőtartója, kilencméteres törzsgyürüi és orr-része már elkészült.
2022. október 28-án került sor Dani Zoltán székely származású nyugalmazott ezredes nagykanizsai előadására a Halis István Városi Könyvtárban. Az F-117-es lelövésének 25. jubileuma alkalmából idézzük most fel a prezentáció anyagát!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.