2017. 10. 23. hétfő
Gyöngyi
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Európa egén újra szárnyal a legendás Me-262

JETfly  |  2006. 05. 23., 11:59

Amerika a lehetőségek hazája, a meglepő ötletek is megvalósíthatóak. 1993-ban Seattle-ben lelkes repülőőrültek elhatározták, hogy újra gyártanak Me-262 Stormvogel/Swalbe repülőgépeket. A szándékot tett követte, és megalakították a Me-262 Classic Fighter Industries, Incorporated (CFII) vállalatot. 1993 és 2001 között a 262-est kicsit áttervezték, és a Paine repülőtér közelében elkezdték összeszerelni.

Első példányként egy kétüléses változat megépítését kezdték meg. Az 1945-ös Messerhez képest a legnagyobb változást a meghajtás jelentette. Az eredeti hajtómüvet, a Jumo 004-et egyrészről csak múzeumban lehetett már látni, másrészről a kiforratlanság és a megbízhatatlanság miatt új erőmüvet kellett találni. Erre mérete és teljesítménye alapján a General Electric business jetekhez is használt J-85 hajtómüve felelt meg. Ezt érdekes módon a GE CJ-610-ből fejlesztették ki, melynek az őse a Jumo erőmüve volt.

A gép sárkánya eközben épült, 2001-re már a befejezéséhez közeledett. 2003. január 3-án levegőbe emelkedett a fehér 1-es számú Me-262B1-C. A pilóta, Wolfgang Caiza első alkalommal 14 percet töltött a levegőben. A tesztrepülések során a repült idő folyamatosan növekedett. A társaság nem elégedett meg egy géppel, és folytatta a projektet. Jelen állás szerint öt repülőgépet akarnak elkészíteni, háromféle modifikációban. A Me-262 A-1c együléses vadász, a B1-c kétüléses gyakorló, és az A/B-1c egy- és kétülésesként is használható változat.

A második gép, a TT, amely egy-két üléses konverzió, 2005. augusztus 15-én emelkedett fel először a betonról, és az első napon már 45 percet töltött a levegőben. A pilóta ismét Wolfgang Caiza volt. Közben a Projekt felvette a kapcsolatot a Messerschmitt Alapítvánnyal Németországban, és bizonyítvánnyal igazolta, hogy az épített gépek tényleg a Me-262-esek. A harmadik gépet 2006. április 26-án már összeszerelt törzzsel és szárnyakkal tolták ki a gyártóhangárból.

A TT-t, amelyet a vörös orrúnak neveznek (az első a fehér orrú), N262MS D-IMTT lajstromjellel látták el, és 2006. január 10-én egy Cargolux szállítógéppel átvitték Németországba. Az EADS és a Luftwaffe által közösen használt manchingi repülőtérre került, és ott 2006. április 24-én Horst Phillips először emelte a gépet a magasba. 

1945 óta nem volt 262-es Németország légterében. A kezdeti 10-20 perces repülési idő már 40 percre növekedett

Hivatalos honlap: www.stormbirds.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-10-20 15:08:26
Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.
2017-10-16 16:19:45
Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.
2017-10-13 15:34:23
Minden idők legerősebb szeptemberi utasforgalmát rögzítették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben: 1 247 352 utas érkezett és indult a budapesti repülőtérről. Tavaly még a júliusi csúcsban sem volt ekkora forgalom a Budapest Airport két terminálján.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 20., 16:43
A SkyMaster öv visszatért a JETfly Webáruház kínálatába! A polgári repülőgépeken használatos biztonsági övekhez hasonló, a hétköznapi viseletet feldobó öv, mely ugyanazon heveder és csat felhasználásával készült.
2017. 10. 20., 15:21
Nemrég tért vissza Németországba a Landshut névre keresztelt, D-ABCE lajstromú Boeing 737-es gép, amelyet épp negyven évvel ezelőtt kerítettek hatalmukba palesztin terroristák, és támadásukból minden idők legdrámaibb – összességében pozitív kimenetelű – túszejtő, illetve túszmentő akciója kerekedett ki.
2017. 10. 20., 10:19
Az MSz-21-es első hosszabb repülése gond nélkül megtörtént. Zsukovszkij külön új hangárral fogadja a gépet. A negyedik példány kap orosz hajtóművet.
2017. 10. 19., 09:59
A hónap végéig aláírják a szerződést a honvédség Mi–24-es harci helikoptereinek nagyjavításáról – tudtuk meg kormányzati forrásból.

  Legfrissebbek most

Az Egyesült Államok kormánya a napokban jóváhagyta Görögország azon kérését, miszerint az FMS program keretin belül F-16V verzióra modernizálná 123 darab Falconját. Az üzlet összértéke elérheti a 2,4 milliárd dollárt is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Mianmari Légierő a napokban átvette az első, nagyjavításon és modernizáción átesett Mi-24P típusú harci helikopterét. A most átadott példányt további 3 követi majd, melyeket már Mianmarban modernizálnak.