Az amerikai hadsereg és a Boeing közös programja szerint 2008-tól évente tucatnyi, feleslegessé vált CH-47D szállítóhelikopter találhat vevőre Dél-Amerikában.
Argentína, Chile és Brazília légiereje lett a fő célpontja annak a kampánynak, mely azoknak a Chinookoknak keres gazdát, melyek a hadsereg szállítóflottájának korszerüsítése folytán válnak két év múlva feleslegesekké. Az elképzelések szerint évente 8-12 db kerülhetne új tulajdonosokhoz. Az eladásokat - a Boeing vezényletével - az amerikai fegyvergyártók által kiépített kereskedelmi csatornákon akarják lebonyolítani. A hadsereg az összes bevételt a vadonatúj CH-47F gépek vásárlására szánja.Az illetékesek arra számítanak, hogy egy használt Chinookért fele annyit kérhetnek, mint amennyibe egy új CH-47F kerül. Jóllehet a Boeing jelenleg még az igények felmérésénél tart, de már arra számít, hogy hamarosan ki kell dolgozni egy elsőbbségi rendszert is, mivel szakértői szerint túljelentkezés várható. Argentínát tartják a közeljövő legvalószínübb vásárlójának, miután ott ma már csak egyet tudnak használni az eredetileg vásárolt öt Chinookból. Chile a középtávú elképzelésekben szerepel, ugyanis a légierő a könnyü és közepes helikopterek beszerzése után, várhatóan nehéz terhek emelésére képes forgószárnyú típus után fog nézni. Brazília csak a hosszú távú tervekben jöhet számításba. Az ország ugyanis nemrég törölte a nehéz szállítóhelikopter vásárlására kiírt tendert. A potenciális vevők közül az utolsó Venezuela, ahova a Bush-kormány fegyverszállítási tilalma miatt nem csak amerikai gyártmányú hadfelszerelés nem adható el, de még olyan sem, amelybe amerikai eredetü berendezéseket építettek be.
Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.