2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Véget ér egy fejezet az AIRBUS történetében

JETfly  |  2006. 03. 13., 03:50

Az Airbus vezetősége bejelentette, hogy jövőre bezárja az A300-as és A310-es típusokat gyártó üzemrészt. Ez lesz az első alkalom, hogy az európai repülőgépipar óriása felszámolja valamelyik típusának gyártását.

A döntés hátterében a sugárhajtású gépek iránti kereslet csökkenése és a cég azon törekvései állnak, hogy minden erejét az újabb típusok építésére koncentrálja. Az utolsó megrendelt gép - egy Airbus A300-600-as - leszállítására 2007 júliusában kerül sor. Ezt követően bezárják a végszereldét, az ott dolgozó 150 főt pedig más részlegekhez helyezik át. Az adatok szerint összesen 561 db A300-asra érkezett megrendelés. Ebből idén január végéig 547 db-ot adtak át a megrendelőknek. Az utolsó szériában már csak A300-600F teherszállítógépek készülnek: hat a FedEx, öt a UPS, kettő az Air Hong Kong és egy a Galaxy Airlines részére. Az A310-esből összesen 260 db-ra érkezett megrendelés. A mennyiségből 255 db-ot adtak át. Az utolsó öt példány legyártására, melyeket az Iraqi Airways rendelt, az Öböl-háború miatt nem került sor. Az A310-esek szerelőcsarnokában már most sem folyik munka.

Csak emlékeztetőül: az A300-as a világ egyik vezető repülőgépgyártójává fejlődött Airbus cég első típusa volt, és először 1972 októberében szállt fel. Az első A300-as két évvel később állt szolgálatba az Air France légitársaságnál. Az A310-es 1982-ben emelkedett először a levegőbe. A következő évben a Lufthansa és a Swissiar már át is vehette az első példányokat.  

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.