Az első három JETfly Légiharc Kupán már bejáratott és a szerzett tapasztalatokkal kiegészített szabályokon idén már szinte alig kellett módosítani. A régi-új szabályok megismerése így feltehetőleg könnyen fog már menni mindenkinek. Köszönjük a V.4 Dongó Századnak és a vMH 59-nek, hogy fórumaikon helyet biztosítottak a szabályok megvitatásához. Egyben Örömmel számolhatunk be arról, hogy mostantól már a légiharc kupa hivatalos honlapjának fóruma is üzemel, így a kupával kapcsolatos tudnivalókról ott lehet majd tájékozódni.
SZABÁLYOK
Nevezés szabályai
- A versenyre bárki nevezhet, aki 18. életévét betöltötte, vagy valamely virtuális század tagja - A versenyre történõ jelentkezés feltétele a részvételi díj (4000 HUF) befizetése, melyért cserébe a versenyzők idén is indulócsomagot kapnak- Nevezési határidő: 2006. május 10.
Technikai jellegü szabályok
- A versenyen használt programverzió: IL-2 és Lock On legfrissebb verziója (jelenleg IL-2-nél 4.04m, Lock Onnál 1.12a) - A versenyen biztosított számítógépeken csakis a szimulátor grafikus felületén (GUI) paraméterezhetõ opciók állítása megengedett. A szervezők igyekeznek úgy konfigurálni a számítógépeket, hogy azok a lehető legoptimálisabb teljesítményt nyújtsák. Egyényi kívánságokkal a bírókat kell megkeresni, akik engedélye nélkül GUI-n kívül paraméterezhető beállításokat nem szabad véghezvinni - Minden menetről köteles az egyik versenyzőnek tracket vennie, hogy a vitás meneteket kiértékelhessük. A versenyt követően a trackeket publikáljuk. (File elmentésének szabálya: alacsonyabb sorszám vs magasabb sorszám-kör száma-verseny stádiuma. Tehát ha Kovács Pista sorszáma 086, Szabó Józsié pedig 009, a második összecsapásukat, azaz körüket vívták meg és már a legjobb 16 között vannak, akkor a file neve így nézzen ki: 009vs086-2-16.trk.)- Ha bármilyen jellegü hardwares vagy softwares hiba jelentkezik, úgy erről a bírót haladéktalanul értesíteni kell, majd a menetet meg kell ismételni. Ezalól az egyértelmü helyzetek jelentenek kivételt (Pl, ha az egyik gép lángolva zuhan, a másiknak semmi baja, majd hirtelen az egyik gépen pl „kék halál” jelentkezik, akkor a müszaki hiba ellenére is egyértelmü, hogy ki győzött, így a menetet nem kell ismételni.) Adott helyzetek mibenlétét a bírók döntik el. Ha egyértelmüvé válik, hogy valaki müszaki hibára hivatkozva, vagy azt szándékosan előidézve kíván menetet ismételtetni, azt azonnal ki kell zárni.- A játékmenetre vonatkozó bírói döntések ellen a versenyzők óvással élhetnek (tehát a konfigurációs beállítások illetve a játékmenetet nem érintő döntések ellen nem lehet óvni). A megóvott menet/kör eseményeit mindkét versenyző külön-külön előadja a három bíróból álló testületnek (amely tartalmazza a kört vezető bírót is). A bíróknak a körről készült tracket is módjukban áll visszanézni. A döntést a testület egyszerü többséggel hozza meg. A döntés végleges.- Az elért eredményeket nyilvántartásba vesszük- A légiharc módja: 1 az 1 ellen- Típus: Bf-109 G2 (IL-2), MiG-29A (Lock On)- Fegyverzet: Csak bépített fegyverzet- Tüzelõanyag mennyiség: fix (50% IL-2 kategória, 100% Lock On kategória)- Nehézségi beállítások: Maximális nehézség (Lock On kategóriában realisztikus G hatás)
- FIGYELEM! Ha esetleg csalásra derülne fény, az elkövetőt azonnal kizárjuk, illetve a következő évi kupán sem indulhat.
Elfogás szabályai
- A menet a bíró utasítására kezdőhet el.- Az összecsapások 2 nyert menetig vagyis maximum 3 menetig tartanak. Egy nyert kör (amely 2 vagy 3 menetből áll) 1 pontot jelent, így egy játékos egymásikkal vívott ütközetben 0 vagy 1 pontot szerezhet.- Győztesnek tekinthető az, aki repülőgépét ellenfele becsapódása után még minimum 10 másodpercig uralma alatt (értsd a gépe vezethető marad) a levegőben tartja (kivétel: ld müszaki hibák).- A selejtezők helyszíne a szimulátorban: változó- A gépek egymással szemben, 2km (IL-2) illetve 13km (Lock On) távolságból, 4000m-es magasságon, szintben 300km/h (IL-2) illetve 750km/h (Lock On) sebességgel indulnak.- Az első találkozáskor TILOS tüzet nyitni.- Ütközés esetén a bírok hivatottak eldönteni, hogy szándékos, vagy véletlen ütközés történt. Szándékos ütközés esetén az eddig nyert, vagy vesztett menetektől függetlenül a vétlen fél kapja a győzelemért járó 1 pontot, míg véletlen ütközés esetén a menetet újra kell játszani.
Selejtzők
- Időpont: május 27.- A jelentkezők számától függően sorsolással alakítunk ki csoportokat. Bővebben a regisztráció lezárulta után.- A selejtezők a legjobb 8 játékos megállapításáig zajlanak.
Döntő
- Időpont: május 28.- A legjobb nyolcból pontszámai alapján a két négy fős csoport legjobb kettő versenyzője jut tovább. Pontegyenlőség esetén az a csoportelső, aki a két fél összecsapásából győztesként került ki. - Az első csapat első helyezetje a második csapat második helyezetjével játszik, a második csoport győzteses pedig az első csoport második helyeztejével. A két nyertes vívja meg a döntőt, míg a két vesztes a harmadik helyért küzd majd.
2022. október 28-án került sor Dani Zoltán székely származású nyugalmazott ezredes nagykanizsai előadására a Halis István Városi Könyvtárban. Az F-117-es lelövésének 25. jubileuma alkalmából idézzük most fel a prezentáció anyagát!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.