2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Me-163 technikai adatai és továbbfejlesztett változatai

JETfly  |  2005. 11. 14., 13:00

A Messerschmitt Me-163 típusnak - rövid pályafutása ellenére - több alváltozatát is kifejlesztették, melyek közös jellemzője, hogy nem kerültek nagy mennyiségben a csapatokhoz. 

Me 163 C-0 

Csak néhány előszériás gép készült, megnagyobbított sárkánnyal, túlnyomásos kabinnal és az új HWK 109 509 A-2 hajtómüvel. Ezzel a repülőgép üzemideje 8 percről 12-re növekedett.

Me 163 C-1 

1944 nyarán a HWK 109 509 C rakéta-hajtómüvel és megerősített fegyverzettel felszerelt példány.

Me 163 D –  Ju 248 – Me 263 V1 

1942-ben tervezett korszerüsített változat. Prototípusa 1944 tavaszára készült el, ám ekkor az RLM utasítására a munkák folytatásával a Junkers céget bízták meg. Ahol Hertel professzor az eredeti alaptípust is átalakította, majd Ju 248-ra keresztelte. E repülőgép csapott hátsó törzset, nagyobb féklapokat, automatikus réselt szárnyakat, buborék alakú kabintetőt és behúzható futómüveket és továbbfejlesztett hajtómüvet kapott. Végül az RLM később mégis visszaadta Messerschmittnek a tervezetet, amely ekkor kapta a hivatalos Me 263 V1 típusjelzést. A vitorlázó prototípusa 1944 augusztusában Dessauban emelkedett először a levegőbe és már a próbarepülések alatt egész jó teljesítményt nyújtott. A tervezett BMW 708 salétromsavas hajtómüve a háború végéig azonban már nem készült el. Az Me 163 D-nek, a Ju 248-nak és az Me 263-nak is csak egy-egy példánya épült meg.

A Dessauban átalakított Ju 248 prototípusa.

Me 163 S

Hajtómü nélküli kétüléses kiképző-változat, melyeket 1944-ben kis mennyiségben gyártottak.

Mitsubishi J8M1 „Shusui” (Szigorú Kard) 

A Japán Mitsubishi cég által – részletes tervrajzok nélkül – megépített haditengerészeti változatú rakéta-repülőgép. A prototípusa 1945. július 7-én hajtómü hiba miatt lezuhant. Összesen 10 db példánya épült.

A képen a Japán felségjelzésü Mitsubishi J8M1 „Shusui” (Szigorú Kard) egyik elkészült példánya és pilótája látható.

A He-176 és az Me-163 repülőgépek müszaki adatainak összehasonlítása

Név

He-176 V1

Me-163 A Típus

Egyszemélyes kísérleti rakéta-repülőgép

Hajtómü

1 db 600 kg tolóerejü Walter HWK R I 203

1 db 750 kg tolóerejü Walter HWK R II 203b Fesztávolság

5,0 m

8,85 m Hosszúság

5,2 m

5,33 m Magasság

1,4 m

2,2 m Szárnyfelület

5,4 m²

17,51 m² Üres tömeg

900 kg

- Felszálló súly

1.620 kg

2.200 kg Max. sebesség

750 km/h

955 km/h (1.004 km/h) Csúcsmagasság

9.000 m

6.000 m Hatótávolság

95 km

- Fegyverzet

Nincs

Nincs

A Messerschmitt Me 163 B-1a müszaki adatai

Gyártó

Messerschmitt AG.

Alkalmazó

Luftwaffe (Németország) Bevetési időszak

1944-45.

Típus

Együléses kis hatótávolságú rakétahajtású pontvédelmi elfogóvadász repülőgép Személyzet

1 fő, pilóta, zárt pilótafülkében

Hajtómü

1 db 1.699 kg tolóerejü Walter HWK 109 509 A-1 vagy A-2 kétkomponensü rakéta-hajtómü Fesztávolság

9,33 m

Hosszúság

5,85 m Magasság

2,76 m a ledobható futómüvel együtt

Szárnyfelület

18,49 m² Üres tömeg

1.908 kg

Maximális felszálló tömeg

4.310 kg Szárnyterhelés

208-101 kg/m²

Maximális sebesség

955 km/h 9.150 m magasságban Kezdeti emelkedési képesség

4.862 m/perc

Emelkedési idő

Kb. 2,5 perc alatt ért 10.000 m magasságba Szolgálati csúcsmagasság

16.459 m

Üzemképességi idő

7 perc 30 másodperc, időnként lecsökkentett teljesítménnyel Hajtómü üzemideje max. teljesítménynél

4 perc

Tényleges hatótávolság

Nem számítva a légiharcot 130 km, szokásos hatósugár légiharc esetén 35,5 km Fegyverzet

2 db 30 mm-es Rheinmetall MK 108 gépágyú a szárnytőben, egyenként 60 db lőszerrel

Felszerelés

Hagyományos rádiós és navigációs berendezések, valamint Revi 16/B típusú, tükrös célzókészülék

A cikksorozat első része:

Üstökös az égen - Messerschmitt Me-163 Komethttp://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/05nov/me163/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.