A Volga-Dnyeper Légitársaság két Boeing 747-400ER szállítógépet rendelt, melyek 2007-ben és 2008-ban állhatnak szolgálatba. A General Electric CF6-80C2B5F hajtóművekkel felszerelt, rendkívül gazdaságos óriás gépek a Boeing reményei szerint forradalmasítani fogják a légi szállítást, így különösen fontos az amerikaiaknak, hogy Oroszországban is piacot tudtak szerezni.
A gép méret és teljesítmény adatai valóban lenyügözőek. A maximális felszálló tömeg 412,7 tonna, 112,7 tonna hasznos terhelés mellett. A gép egyszeri üzemanyag feltöltéssel 9200 km megtételére képes, így Oroszországon belül leszállás nélkül is bárhova eljuthat, valamint az interkontinentális viszonylatban is jól használható. A hatalmas méretü tehertér ajtók lehetővé teszik a hatalmas hajókonténerek szállítását is. A szintén orosz AirBridge Cargo régebb óta üzemeltetett Boeing 747-200-asokat, melyek napjainkban már szintén a Volga-Dnyeper csoport irányítása alá kerültek. Az 1990-ben megalapított Volga-Dnyeper légitársaság a nehéz teherszállításokra szakosodott, sikeres müködésének köszönhetően napjainkra ebben a szegmensben világelsővé vált, a piac több mint 50 százalékát birtokolja. Flottáját elsősorban orosz típusok, a hatalmas An-124-es Ruszlánok, IL-76-osok és Jak-40-esek alkotják, de hamarosan az új amerikai gépek is szolgálatba állnak, szélesítve a skálát és növelve a kapacitást.
Fotó: Boeing
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.