2017. 09. 24.
Gellért, Mercédesz
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Sikeresen fejeződött be a Bevetési Irány 2005

JETfly  |  2005. 09. 19., 09:28

Több ezren várakoztak az MH Bakony Harcikiképző Központ nullpontján 2005. szeptember 15-én a Bevetési Irány 2005 gyakorlat záró, nyílt napján. Nemcsak katonák és újságírók, hanem számos civil is kíváncsi volt, milyen is egy éles lövészettel kombinált harcászati gyakorlat.

A nyílt nap csak záró ceremóniája volt a közel kéthetes kemény munkának. Augusztus 29.-szeptember 2-a között számítógéppel támogatott parancsnoki és törzsvezetési gyakorlat előzte meg a terepen való, tényleges csapatmozgásokkal járó ténykedést. A törzsvezetési gyakorlaton a szárazföldi parancsnokság az MH Bakony Harckiképző Központnál található szimulációs központ Marcus rendszerére települt, amelyet összekötöttek a csapatoknál található Mars rendszerekkel, így a három szerver és közel negyven számítógép segítségével minden résztvevő egység saját helyőrségében készültek fel a hadijáték mozzanataira.

A csapatok szeptember 5-től érkeztek a gyakorlat színhelyére, hogy ki-ki megkezdje feladatainak gyakorlását, végrehajtását.Egy ilyen nagyszabású müvelet pontos forgatókönyv alapján készül. A feladat fő nehézsége, hogy minden katonánál lévő illetve harcjármüre, repülőeszközre felszerelt fegyver éles lőszerrel van betöltve, így elsődleges szempont a biztonság volt a feladatok tervezésénél, a csapatok mozgatásánál.Az alap történet szerint két ország között az ENSZ által kijelölt fegyvermentes övezetet jelöl ki, amit „fekete” ország megtámad, bizonyos területeket elfoglal. A kijelölt magyar csapatok feladata, hogy a támadó csapatokat megállítsa, megsemmisítse, és a területet megtisztítsa az ellenséges erőktől.

Természetesen a valóságban nem ilyen egyszerü a végrehajtás. A kijelölt szárazföldi csapatok a légierő gépeinek támogatása mellett hatolnak egyre beljebb az ellenség vonalai felé. A MiG-29 vadászgépek gépágyúikkal és nem irányított rakétáikkal mérnek csapást az ellenséges erőkre. A szállítóhelikopterek, Mi-24 típusú harcihelikopterek oltalmazó kíséretében szállítják a harctérre a profi lövészeket, a lőszer utánpótlást és szállítják el a sebesülteket. A lánctalpas és gumikerekes harcjármüvek, aknavetők össztüzzel lepik meg a betolakodókat. Az ellenséges erők egy ideig ellenállnak, de egyre több egységük morzsolódik fel a küzdelmek során és csapataink teljesítik a kitüzött célt, megtisztították a „fekete” csapatoktól a fegyvermentes övezetet. Utolsó mozzanatként a felderítő L-39 Albatrosok repülnek át a területen és jelentik, a térség tiszta.Egy valódi háború pillanat képei zajlanak a külső szemlélők előtt, amelynek során különböző haderőnemek és fegyvernemek müködtek szorosan együtt. Egy fegyveres konfliktus, ami remélhetőleg soha nem következik be, de „Bevetési Irány 2005” résztvevői bebizonyítják, hogy a Magyar Honvédség alkalmas ilyen nagyszabású feladatok végrehajtására, megoldására.

A gyakorlat befejeztével napi értékelésében Havril András vezérezredes a HM Honvéd Vezérkar Főnöke kiemelte: amit láttunk, nem dekoráció, nem show-müsor, ez a valóság bemutatása volt, s mint a vezérkari főnök reméli, hogy a bemutatottak növelik a katonák önbecsülését.

A Bevetési Irány 2005 gyakorlat bizonyította, hogy a szerződéses és hivatásos katonákból álló professzionális Magyar Honvédség magas szinten képes ellátni feladatát.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-18 13:38:42
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.