2017. 10. 21. szombat
Orsolya
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Magyar siker az Aero GP-n

JETfly  |  2005. 05. 25., 09:52

Öt műrepülő pilóta adott randevút egymásnak a szlovéniai Mariborban. Találkozásuk fő célja, hogy eldöntsék, ki a világ repülő ásza.

A sportrepülés egy új meghívásos versenye, az Aero Grand Prix első futama került megrendezésre 2005. május 22-én. A verseny szervezője és szellemi atyja Jeff Zaltman a régi idők pilóta megméretetésit szeretné korunkba újraéleszteni. Mint nyilatkozatában említette -az Aero GP az egyik legnépszerübb, leglátványosabb és legizgalmasabb esemény lesz a sportkalendáriumban. A légi küzdelem az emberi teljesítőképesség extrém tesztje, és az egyik legnagyobb kihívás, mester fokra emelve. Egy-egy versenynapon négy különböző feladatot hajtanak végre a résztvevők, akik a világ élvonalába tartozó pilóták, Peter Podlunsek Szlovéniából, Gabor Varga Svédországból, Andy Bickmore és Mark Jefferies az Egyesült Királyságból és hazánk mürepülő Európa-bajnoka Veres Zoltán.

Az első fordulóban bombázási gyakorlatot hajtotak végre a versenyzők. Egy 2 kilogramm tömegü tárgyat kellett célba juttatni. A céltárgy egykiállított katonai terepjáró volt.  A pontos célzást pirotechnikai robbanás kísérte, a versenyszámot az nyeret, akinek legközelebb csapódott földbe a bombája a célhoz. A dzsipet Veres Zoltán telibe találta. A második fordulóban páronként klasszikus légiharcot vívtak a pilóták.  A légiharc légterének alsó határa nem volt a felső 1000 méter. Egy-egy viadalra négy percet adtak a szervezők. Ezután következett talán a legnehezebb feladat a légi Forma-1, ahol az öt gép egyszerre repült egy nyolcas alakú pályán, melyek magassága nulla és 30 méter között volt. A verseny alatt nyolc kört kellett a gépeknek teljesíteniük, ahol különösen izgalmas volt a mezőny szétszakadtával a nyolcas szárán a repülőgépek keresztezése, ahol 700 km/h-s sebesség különbségnél csak néhány méter választotta el a gépeket, miközben az üldözőkre is figyelni kellett. A negyedik feladat a mürepülés szépsége, adott zenére kell koreográfiát készíteni, és hiba nélkül lerepülni.

Veres Zoltán és Gabor Varga légiharca

Mind a négy versenyszám nagy kihívást jelentett a pilótáknak. Veres Zoltán a verseny után elmondta, hogy az egyik legnehezebb feladata a svéd Gabor Varga, vagy versenynevén Wild One elleni légiharc volt, főként a ráható nagy G terhelések illetve az ellenfél gépének, a Yak-55-nek fordulékonysága miatt. Egy-egy légiharc során akár 8-10G terhelést is el kellett viselnie a pilótáknak és közben folyamatosan figyelni, manőverezni. A repülést nehezítette, hogy a repülőgépekre szerelt hat-nyolc kamera megváltoztatta az aerodinamikáját a gépnek. A légi Forma-1 feladatban is nagy túlterhelés érte a pilótákat valamint figyelni kellett a további öt gépre, a sebességre és a pályatarására is.

Mark Jefferies és Peter Podgorsek küzdelme

Veres Zoltán, akit Red Phantom névre kereszteltek a szervezők sikeresen vette a négy akadályt. Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy a nap végén Ő gyüjtötte a legtöbb pontot és megnyerte a versenyt. Második helyezett lett a szlovén Peter „Maximum G” Podlunsek Extra 300M típusú repülőgéppel, harmadik a svéd Gabor „Wild One” Varga Yak-55-el. Az Aero Grand Prix futamai Spanyolországban, az Egyesült Királyságban, Dubaiban és az Egyesült Államokban folytatódnak. A szervezők remélik, hogy hamarosan hazánkban is megrendezhetik a verseny egyik futamát.

Galéria: Magyar siker az Aero GP-n

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-10-20 15:08:26
Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.
2017-10-16 16:19:45
Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.
2017-10-13 15:34:23
Minden idők legerősebb szeptemberi utasforgalmát rögzítették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben: 1 247 352 utas érkezett és indult a budapesti repülőtérről. Tavaly még a júliusi csúcsban sem volt ekkora forgalom a Budapest Airport két terminálján.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 20., 16:43
A SkyMaster öv visszatért a JETfly Webáruház kínálatába! A polgári repülőgépeken használatos biztonsági övekhez hasonló, a hétköznapi viseletet feldobó öv, mely ugyanazon heveder és csat felhasználásával készült.
2017. 10. 20., 15:21
Nemrég tért vissza Németországba a Landshut névre keresztelt, D-ABCE lajstromú Boeing 737-es gép, amelyet épp negyven évvel ezelőtt kerítettek hatalmukba palesztin terroristák, és támadásukból minden idők legdrámaibb – összességében pozitív kimenetelű – túszejtő, illetve túszmentő akciója kerekedett ki.
2017. 10. 20., 10:19
Az MSz-21-es első hosszabb repülése gond nélkül megtörtént. Zsukovszkij külön új hangárral fogadja a gépet. A negyedik példány kap orosz hajtóművet.
2017. 10. 19., 09:59
A hónap végéig aláírják a szerződést a honvédség Mi–24-es harci helikoptereinek nagyjavításáról – tudtuk meg kormányzati forrásból.

  Legfrissebbek most

Az Egyesült Államok kormánya a napokban jóváhagyta Görögország azon kérését, miszerint az FMS program keretin belül F-16V verzióra modernizálná 123 darab Falconját. Az üzlet összértéke elérheti a 2,4 milliárd dollárt is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Mianmari Légierő a napokban átvette az első, nagyjavításon és modernizáción átesett Mi-24P típusú harci helikopterét. A most átadott példányt további 3 követi majd, melyeket már Mianmarban modernizálnak.