2017. 09. 20. szerda
Friderika
: 308 Ft   : 257 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Sajtótájékoztató a MiG-29 balesetéről

JETfly  |  2005. 05. 12., 17:15

Sajtótájékoztatót tartottak a kecskeméti légibázison a május 11-i vadászrepülőgép szerencsétlenség ügyében.

A sajtótájékoztatón Tömböl László vezérőrnagy, a HM HVK törzsigazgatója, Buckó Imre dandártábornok, az MH légierő-parancsnokának helyettese, Mihály Péter ezredes, a HM Katonai Légügyi Hivatal főigazgatójának helyettese, Kilián Nándor ezredes, a kecskeméti Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis parancsnokhelyettese, Bocskai István, a honvédelmi tárca szóvivője valamint Szabó Zoltán százados a katapultált pilóta vett részt.  

A baleset kivizsgálása még nagyon az elején tart. Az első meghallgatások után megállapítható, hogy Szabó Zoltán százados maximálisan helyesen járt el a vészhelyzet során. Az utolsó pillanatig a gép fedélzetén maradt, hogy a gép földbecsapódásakor semmilyen egyéb kárt ne okozzon. A 02 oldalszámú gép is felszállás előtt müszakilag rendben volt. Aznap több sikeres feladatot hajtottak vele végre. A tizenkét éves gépnek eddig több mint 1200 leszállása volt, tavaly januárjában esett át hajtómü cserén. A hajtómüvek még üzemidejük felét sem érték el.

A gép meghibásodása a repülési idő mintegy felénél következett be, azaz sok üzemanyag volt még a tartályokban. A gép sebessége ekkor mintegy 750 kilométer/óra volt, a repülési magassága pedig 300–400 méter. Hátulról egy robbanást hallott a gép vezetője, majd a földről is jelezték, hogy ég a gép farokrésze. Miután a gázkart csak nehezen lehetett alapállásba húzni, sok idő ment el, így a pilóta csak annyit tehetett, hogy kivezette a gépet a lakott terület fölül, majd katapultált.

A pilótát, Szabó Zoltán századost a katapultálás után a kecskeméti repülő kórházba szállították, ahol elvégezték rajta a rutin vizsgálatokat. Az orvosi vizsgálatok eddigi eredményei szerint tovább folytathatja a felkészülést a nemzetközi repülőnapokra. Ennek jelenlegi fő akadálya, hogy a baleset körülményeinek kivizsgálása alatt nem repülhet a MiG-29-es típus. A vizsgálat hosszúságát senki nem tudja megállapítani. Jelenleg még a roncs kiemelése tart, majd utána kezdik részenként összeállítani a repülőgép szerkezetét a részletesebb elemzés miatt. A repülési adatokat tartalmazó fekete dobozt már kiemelték. A vizsgálat során fontos lesz megállapítani, hogy a gép egyedi hibájáról vagy típus hibáról van szó. Ez befolyásolja a MiG-29-esek repülésének újrakezdését.

A repülési tilalom feloldása után minél hamarabb levegőbe emelkedik Szabó százados, hogy folytassa repülési feladatainak végrehajtását.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.
2017. 09. 19., 09:17
Retro légiharc, román sólymok és a palástorsó. Ancsa-dörej, vitorlázó suhogás, Li-2-es királynő, tüzköpő Csirkecomb, anyósok a levegőben.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az új TVSz-2DTSz sorozatgyártására már akár 2020-ban sor kerülhet – erről tudósított legalábbis a TASzSz hírügynökség a szibériai Csapligin Kutatóintézet igazgatójával, Vlagyimir Barkusszal készített riportjában.