2017. 10. 21. szombat
Orsolya
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újabb teszteken van túl a Golden Eagle

JETfly  |  2005. 03. 26., 10:37

A közelmúltban sikeresen befejeződtek a T-50 Golden Eagle haladó kiképző repülőgép gépágyús lövészeti tesztjei.

            A közelmúltban befejezték a szuperszonikus T-50 Golden Eagle kiképző repülőgép tervezett lövészeti tesztjeit. A repülőgép vadászkiképző változata egy 20 mm-es nagy tüzgyorsaságú gépágyúval is rendelkezik a levegő-föld és levegő-levegő lövészetek gyakorlására.

 

 

            A teszteket 2004. október 26. és 2005. január 6. között hajtották végre, különböző repülési körülmények között, melyek során három alkalommal hangsebesség felett lövészetet is végeztek. A tesztek során ellenőrizték a gépágyú müködését és a lőszeradagoló rendszert, valamint mérték a vibráció szintjét és tesztelték, hogy gépágyú rekesz megfelelően vezeti-e el a keletkező lőporgázokat.

            „Minden rendben ment a lövészetek során,” mondta Kang Chol őrnagy, a Dél-Koreai Légierő gépágyú tesztekre kijelölt egyik pilótája. „Ahogy vártuk, az akusztikai és a sárkány vibráció is a repülőgépvezetők szempontjából elfogadhatóan alacsony volt mindkét fülkében. A beépített ellenőrző berendezések is megerősítették a vibráció alacsony szintjét.”

            A tesztekhez a típus harmadik prototípusát használták, mely egyben a vadászkiképző változat első prototípusa is. A vadászkiképző változat tölti ki az ürt a pilóták alapkiképzésére használt és a harci repülőgépek között. A T-50 vadászkiképző változata a beépített gépágyú mellett abban is különbözik a haladó repülőgépvezető kiképzésre szolgáló változattól, hogy fedélzeti lokátorral, fegyverzetvezérlő rendszerrel és hét fegyverzetfüggesztő pilonnal is rendelkezik.

 

 

            A repülőgépbe épített gépágyú egy 20 mm-es, háromcsövü Gatling típusú, 3000 lövés/perc tüzgyorsaságú fegyver, amit a General Dynamics Armament and Technical Product gyárt. A fegyverhez a repülőgépbe 205 lőszert lehet behevederezni. A fegyver a számos harci repülőgépen is alkalmazott szabvány, hatcsövü, M61 típusú gépágyú könnyebb változata. Az eszközt levegő-föld és levegő-levegő lövészeti kiképzéshez egyaránt alkalmazni fogják.

            A T-50 repülési tesztjei 2002. augusztusában kezdődtek, és az eddig teljesített több mint 800 órával a berepülési program már kb. a 70%-nál tart. Jelenleg a T-50 az egyetlen fejlesztés, vagy gyártás alatt álló szuperszonikus kiképző repülőgép. A repülőgép teljesítménye, kezelhetősége, és fejlett fedélzeti rendszerei lehetővé teszik a pilóták kiképzését napjaink, és a jövő fejlett harci repülőgépeinek vezetésére.

            A T-50 Golden Eagle-t a Dél-koreai Repülőgépgyár (KAI) és a Dél-koreai Légierő (ROKAF) közösen fejleszti. A programban technikai szakértőként müködik közre a Lockheed Martin, amely egyben a repülőgép avionikai és a repülésvezérlő rendszerének, valamint a szárny fejlesztéséért is felelős. Emellett a KAI és a Lockheed Martin egyezményt írt alá a repülőgép közös külföldi értékesítéséről.

            A program már a gyártási szakaszához érkezett, miután 2003. decemberében a ROKAF hivatalosan is megrendelte a típus első példányait, melyek szállítása várhatóan ez év végén kezdődhet.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-10-20 15:08:26
Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.
2017-10-16 16:19:45
Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.
2017-10-13 15:34:23
Minden idők legerősebb szeptemberi utasforgalmát rögzítették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben: 1 247 352 utas érkezett és indult a budapesti repülőtérről. Tavaly még a júliusi csúcsban sem volt ekkora forgalom a Budapest Airport két terminálján.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 20., 16:43
A SkyMaster öv visszatért a JETfly Webáruház kínálatába! A polgári repülőgépeken használatos biztonsági övekhez hasonló, a hétköznapi viseletet feldobó öv, mely ugyanazon heveder és csat felhasználásával készült.
2017. 10. 20., 15:21
Nemrég tért vissza Németországba a Landshut névre keresztelt, D-ABCE lajstromú Boeing 737-es gép, amelyet épp negyven évvel ezelőtt kerítettek hatalmukba palesztin terroristák, és támadásukból minden idők legdrámaibb – összességében pozitív kimenetelű – túszejtő, illetve túszmentő akciója kerekedett ki.
2017. 10. 20., 10:19
Az MSz-21-es első hosszabb repülése gond nélkül megtörtént. Zsukovszkij külön új hangárral fogadja a gépet. A negyedik példány kap orosz hajtóművet.
2017. 10. 19., 09:59
A hónap végéig aláírják a szerződést a honvédség Mi–24-es harci helikoptereinek nagyjavításáról – tudtuk meg kormányzati forrásból.

  Legfrissebbek most

Az Egyesült Államok kormánya a napokban jóváhagyta Görögország azon kérését, miszerint az FMS program keretin belül F-16V verzióra modernizálná 123 darab Falconját. Az üzlet összértéke elérheti a 2,4 milliárd dollárt is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Mianmari Légierő a napokban átvette az első, nagyjavításon és modernizáción átesett Mi-24P típusú harci helikopterét. A most átadott példányt további 3 követi majd, melyeket már Mianmarban modernizálnak.