2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Átalakulások az orosz piacon

JETfly  |  2004. 06. 22., 10:11

Erőteljesen bővül Oroszország légiforgalmi piaca: évente 7-8 százalékkal, ugyanakkor számos regionális légitársaság szűnik meg.

"10-15 éven belül már csak öt nagy légifuvarozó lesz Oroszországban" - jósolta a Delta Airlines Moszkvában lévő képviselője, Hans Wicks egy légiforgalmi konferencián. Az új helyzetben az Aeroflot a belföldi forgalomban is az élre akar törni. Az 1923-ban létrehozott Aeroflot valamikor a világ legnagyobb légitársasága volt: évente több mint 100 millió utast szállított. A Szovjetunió felbomlása után az Aeroflot helyén 400 kis légitársaság jött létre, amelyek jó része nem volt életképes, mert nem volt tőkéjük a korszerüsítéshez. 1991 óta több mint 1000 repülőteret zártak be, ami különösen a sarkkörön túli és a szibériai városokat érintette érzékenyen. Ugyanakkor csupán Oroszországban még mindig 96 légitársaság van, a többi köztársaságban összesen 79. Ukrajnában például 28, Kazahsztánban nyolc, Azerbajdzsában és Örményországban négy-négy légiforgalmi társaság létezik, csak azokat számolva, amelyek 20 utasnál többet szállítanak. Az orosz légitársaságok legnagyobb problémája, hogy a régi, korszerütlen Tupoljev és Iljusin gépeket egyre kevesebb nyugat-európai repülőtér fogadja. A flotta elöregedése, és a modern repülőterek hiánya fékezi az orosz légipiac bővülését, ugyanakkor az állam magas vámokkal védi a hazai repülőgépipart a nyugati konkurenciától - mondja Szergej Koltovics, az Aeroflot menedzsere. Sok légitársaságnak gondot okoz a biztonsági előírások betartása is, ugyanakkor már számos olyan légicég van, amely a biztonságosságot, a megbízhatóságot és a pontosságot tekintve megfelel a nemzetközi normáknak. Ilyennek tartják a szakértők többek között az orosz Aeroflotot, a Pulkovo Aviationt, az East Line-t, a Transaerot, valamint a belföldi piacon vezető Siberian Airlines-t, de vannak ilyen légitársaságok Ukrajnában és Örményországban is.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.