Az AeroSvit, az ukrán nemzeti légitársaságok egyike, az utazók számának évi 10 százalékos utasbővüléssel számol a Kijev-Budapest és az Odessza-Budapest útvonalon - mondta Pásztor Gyula, az AeroSvit regionális kereskedelmi igazgatója szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.
Tavaly az AeroSvit magyarországi járatain 34.000 utast szállított. A közel 100 ukrán légitársaság közül a 22 százalékban állami tulajdonban lévő AeroSvit a legnagyobb a bevétel és az utasforgalom tekintetében. Pásztor Gyula elmondta, hogy Magyarországra 1999 óta a Malévval közösen, székmegosztással üzemeltetik a menetrendszerinti járatokat. A két pont közötti útvonalon az AeroSvit az erősebb, a továbbutazók viszont főleg a Malév utasai. Kijev és Budapest között heti öt AeroSvit és heti öt Malév járat közlekedik, míg Odesszába a Malév heti öt járatot üzemeltet, az AeroSvit pedig Budapestről egyet. Az AeroSvit 31 útvonalon 21 országba repül. Repülőgépei a teljes hálózaton átlagosan 65 százalékos foglaltsággal üzemelnek, a Kijev-Budapest és az Odessza-Budapest útvonalon pedig valamivel több mint 60 százalék a helykihasználtság. A tervekkel kapcsolatban Pásztor Gyula elmondta, hogy az AeroSvit is nemzetközi légiszövetséghez szeretne csatlakozni. Leginkább a Skyteam jöhet szóba, és a cseh CSA már jelezte, hogy támogatná az ukrán légitársaságot. A Malév szintén a Skyteamhez csatlakozik a CSA támogatásával, amiről nemrégiben állapodott meg a magyar és a cseh légtársaság.
Mint ahogy arról már közösségi oldalunkon is beszámoltunk, 2024. április 8-18. között rendezik meg a Görög Légierő Andravida légibázisán az INIOCHOS 2024 nemzetközi hadgyakorlatot. Olvasóinknak most az első spotter napról mutatunk fotókat!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.