2015. június 25-én, csütörtökön újabb baleset történt a Magyar Légierőnél: ezúttal az egyik Jak-52-es kiképző repülőgépünk szenvedett balesetet leszállás közben, Szolnokon! A gép kétfős személyzete elhagyta a gépet, egyiküket súlyos égési sérülésekkel a Magyar Honvédség Egészségügyi Központjába szállították. A baleset kapcsán 16:30-kor tartottak sajtótájékoztatót! Cikkünket folyamatosan frissítjük majd, kövessék a JETfly Facebook oldalát is a legfrissebb információkért!
Egy korábbi fotó a Jak-52-esről, egyelőre oldalszámot nem tudunk
Néhány perccel csütörtök dél után, egy kiképzési repülés végéhez közeledve a szolnoki bázisrepülőtér fölött tüz ütött ki a Magyar Honvédség egyik Jak-52-es típusú oktatógépén - mondta csütörtöki, budapesti, rendkívüli sajtótájékoztatóján a Honvéd Vezérkar főnöke.
A kabin első részében utazó pilóta leszállás közben súlyos égési sérüléseket szenvedett, ezért a Magyar Honvédség Egészségügyi Központ Honvéd Kórház égésplasztikai osztályára szállították.
Benkő Tibor vezérezredes közlése szerint közel egyórányi repülést követően a kétfős személyzet megkezdte a leszállást, amikor észrevették, hogy lángok csapnak ki a gép motorteréből. Ezt követően egy gyors süllyedés után landoltak, a leszállást követően leállították a hajtómüvet és mindketten elhagyták a gépet. A tüzoltószemélyzet pillanatok alatt eloltotta a tüzet - tette hozzá.
A megégett pilóta sérülésének pontos fokát és a felépülésének várható idejét Benkő Tibor nem tudta megmondani, ugyanis a sajtótájékoztató idején a pilótát még vizsgálták. A gépen ülő másik pilóta nem sérült meg. Elmondta azt is, hogy a csütörtöki repülési feladat mindennapos rutinnak számít, a sérült gépet vizsgálják.
Kérdésre válaszolva azt felelte, a repült órák száma az elmúlt években növekedett és arra törekszenek, hogy a pilóták megfelelő felkészítés és kiképzés mellett hajthassák végre feladataikat.
Arra is kitért, hogy a balesetet szenvedett Jak-52-est 1994-ben gyártották. Ezek a gépek rendszeres időszaki vizsgálatokon esnek át, ezen a típuson minden 200 repült óra után müszaki időszaki vizsgálatot kell végezni, a legutóbbi ilyen vizsgálat tavaly októberben volt - emelte ki. A repülő a megengedett 200 órából alig több mint 97-et repült - közölte.
Kitért arra is, nem hiszi, hogy bármiféle olyan mulasztás történt volna, ami kiképzetlenségre, felkészületlenségre enged következtetni. Hozzátette, amennyire tudja, ennél a géptípusnál ilyen tüzeset még nem fordult elő. Azt is elárulta, hogy a Magyar Honvédség három Jak-52-es géppel rendelkezik.
Benkő Tibor egy más témában feltett kérdésre válaszolva feltételezgetéseknek és találgatásoknak nevezte a csehországi Gripen-baleset lehetséges okairól az utóbbi napokban megjelent híreket. "Ennek a balesetnek sok összetevője lehet. Lehet müszaki vagy pilótahiba, okozhatták a közrejátszó körülmények is, de lehet ezek kombinációja is, de amíg nem zárul le a vizsgálat, erre nem lehet választ adni" - fogalmazott.
Forrás: MTI
Újabb mérföldkövet jelentő esemény a Magyar Légierőnél: 2024. szeptember 5-én, csütörtökön, megérkezett végleges állomáshelyére, az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz, a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépe. Helyszíni beszámolónk!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.