2017. 09. 21. csütörtök
Máté, Mirella
: 308 Ft   : 257 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újabb baleset a Magyar Légierőnél - FRISSÍTVE!

JETfly  |  2015. 06. 25., 16:45

2015. június 25-én, csütörtökön újabb baleset történt a Magyar Légierőnél: ezúttal az egyik Jak-52-es kiképző repülőgépünk szenvedett balesetet leszállás közben, Szolnokon! A gép kétfős személyzete elhagyta a gépet, egyiküket súlyos égési sérülésekkel a Magyar Honvédség Egészségügyi Központjába szállították. A baleset kapcsán 16:30-kor tartottak sajtótájékoztatót! Cikkünket folyamatosan frissítjük majd, kövessék a JETfly Facebook oldalát is a legfrissebb információkért!

Jak-52

Egy korábbi fotó a Jak-52-esről, egyelőre oldalszámot nem tudunk

Néhány perccel csütörtök dél után, egy kiképzési repülés végéhez közeledve a szolnoki bázisrepülőtér fölött tüz ütött ki a Magyar Honvédség egyik Jak-52-es típusú oktatógépén - mondta csütörtöki, budapesti, rendkívüli sajtótájékoztatóján a Honvéd Vezérkar főnöke. 

A kabin első részében utazó pilóta leszállás közben súlyos égési sérüléseket szenvedett, ezért a Magyar Honvédség Egészségügyi Központ Honvéd Kórház égésplasztikai osztályára szállították.

Benkő Tibor vezérezredes közlése szerint közel egyórányi repülést követően a kétfős személyzet megkezdte a leszállást, amikor észrevették, hogy lángok csapnak ki a gép motorteréből. Ezt követően egy gyors süllyedés után landoltak, a leszállást követően leállították a hajtómüvet és mindketten elhagyták a gépet. A tüzoltószemélyzet pillanatok alatt eloltotta a tüzet - tette hozzá.

A megégett pilóta sérülésének pontos fokát és a felépülésének várható idejét Benkő Tibor nem tudta megmondani, ugyanis a sajtótájékoztató idején a pilótát még vizsgálták. A gépen ülő másik pilóta nem sérült meg. Elmondta azt is, hogy a csütörtöki repülési feladat mindennapos rutinnak számít, a sérült gépet vizsgálják.

Kérdésre válaszolva azt felelte, a repült órák száma az elmúlt években növekedett és arra törekszenek, hogy a pilóták megfelelő felkészítés és kiképzés mellett hajthassák végre feladataikat.

Arra is kitért, hogy a balesetet szenvedett Jak-52-est 1994-ben gyártották. Ezek a gépek rendszeres időszaki vizsgálatokon esnek át, ezen a típuson minden 200 repült óra után müszaki időszaki vizsgálatot kell végezni, a legutóbbi ilyen vizsgálat tavaly októberben volt - emelte ki. A repülő a megengedett 200 órából alig több mint 97-et repült - közölte.

Kitért arra is, nem hiszi, hogy bármiféle olyan mulasztás történt volna, ami kiképzetlenségre, felkészületlenségre enged következtetni. Hozzátette, amennyire tudja, ennél a géptípusnál ilyen tüzeset még nem fordult elő. Azt is elárulta, hogy a Magyar Honvédség három Jak-52-es géppel rendelkezik.

Benkő Tibor egy más témában feltett kérdésre válaszolva feltételezgetéseknek és találgatásoknak nevezte a csehországi Gripen-baleset lehetséges okairól az utóbbi napokban megjelent híreket. "Ennek a balesetnek sok összetevője lehet. Lehet müszaki vagy pilótahiba, okozhatták a közrejátszó körülmények is, de lehet ezek kombinációja is, de amíg nem zárul le a vizsgálat, erre nem lehet választ adni" - fogalmazott.

Forrás: MTI

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.
2017. 09. 19., 09:17
Retro légiharc, román sólymok és a palástorsó. Ancsa-dörej, vitorlázó suhogás, Li-2-es királynő, tüzköpő Csirkecomb, anyósok a levegőben.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A jelenlegi információk szerint nemsokára ismét a magyar égboltot fogják karcolni az ék alakú felségjelzéssel ellátott Mi–24-esek.