2017. 10. 19. csütörtök
Nándor
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Zsukovszkijban marad a MAKSz

JETfly  |  2017. 10. 05., 12:02

Személyesen Vlagyimir Putyin engedélyezte, hogy a Nemzetközi Repülőszalon (MAKSz) továbbra is az eddigi helyszínen, Zsukovszkijban kerüljön megrendezésre és ne telepítsék át a kubinkai légibázisra.

Az áttelepítés költsége egyébként elérte volna a 100 milliárd rubelt, mivel hatalmas infrastrukturális beruházásra lett volna szükség az új helyen.

A hírt Putyin közvetlen környezetéből is megerősítették, valóban személyesen ő döntötte el, hogy maradjon minden a régiben – az ötlet egyébként már 2016 februárjában pattant ki a Védelmi Minisztérium hivatalnokainak a fejéből. Még abban az évben, szeptember hivatalosan is bejelentették, hogy a MAKSz költözni fog.

Az idei légiszalon megnyitója után azonban többen – közöttük nagy nevű bemutató- illetve berepülő pilóták – megkeresték Vlagyimir Vlagyimirovicsot és vázolták neki a helyzetet, azaz felhívták a figyelmét arra, hogy hatalmas pénzkiadással járna a költözés, gyakorlati haszon nélkül. Putyin pedig lépett és utasította helyettesét, Dimitrij Rogozint, hogy alaposan vizsgálja meg a költözés körülményeit. Ennek eredményeképpen elkészült egy utasítás, amelyet Putyin szeptember 28-án alá is írt, és a MAKSz marad a régi helyén.

A dokumentum szerint a kétévente megrendezett MAKSz közötti évben a Védelmi Minisztérium megtartaná az „Armija” Nemzetközi Haditechnikai Fórumot. Ezt a „Rosztech” támogatná és cserében Zsukovszkijban maradna a MAKSz is.

Vannak azonban olyan nemzetközi követelmények, amelyeknek meg kell tudni felelni. Ilyen például, hogy legalább 80 bemutató standnak kell lennie, a nézők részére 300 ezer négyzetméteres látogatóteret kell biztosítani, a repülő eszközök számára 140 ezer négyzetméteres zónát, legalább 200 kiszolgáló állóhellyel és legalább 3200 méteres felszállópálya szükséges. A kubinkai helyszín több szempontból sem felel meg ezeknek a feltételeknek, a kiállító pavilonoktól például 15 km-re van, a felszállópálya pedig csak 2500 méteres, ráadásul csupán 30 cm-es a betonborítása – ugyanez Zsukovszkijban 5600 méter és a beton 1 m(!) vastag, azaz korlátozás nélkül alkalmas a legnehezebb repülőgépek fogadására is.

A jelentésben kitérnek arra is, hogy a hatnapos rendezvény alatt 4-500 ezer látogató közlekedését kell biztosítani, amihez Kubinkára autópályát kellene építeni – ez pedig nem szerepel az állami útépítési tervekben. A már meglévő M-1-es autópályát fel kellene újítani – a tervekben ezt 2020-ra tették és a költségeket is akkorra tervezték be hozzá. A szállításhoz 95 vonatszerelvény és 220 autóbusz terven felüli beállítása is szükséges lenne, ezek átcsoportosítása is jelentős problémát okozna.

A Kubinkára történő közlekedés és szállítás körülményeinek szükséges mértékű fejlesztése 78,9 milliárd rubelt vinne el, a további, kihagyhatatlan fejlesztések még legalább18,5 milliárdba fájnának - parkolót kellene építeni 40 ezer gépkocsinak, ellenőrző pontokat kialakítani az autók és napi 150 ezer látogató biztonsági átvizsgálásához és még számos egyéb beruházás is szükségessé válna.

A jelentés kiemeli a tényt, mely szerint Zsukovszkij alapból megfelel az elvárásoknak, ráadásul az állami költségvetést egy kopejkával sem terheli, mivel a bemutató cégek állnak minden költséget. A MAKSz az elmúlt években jelentős nemzetközi rendezvénnyé forrta ki magát, a világ minden tájáról érkeznek kiállítók és látogatók az egyre népszerűbb eseményre.

Fotók: Vitalij V. Kuzmin

Forrás: www.kommersant.ru

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017. 10. 16., 16:19
Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.
2017-10-13 15:34:23
Minden idők legerősebb szeptemberi utasforgalmát rögzítették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben: 1 247 352 utas érkezett és indult a budapesti repülőtérről. Tavaly még a júliusi csúcsban sem volt ekkora forgalom a Budapest Airport két terminálján.
2017-10-12 12:54:19
6 darab F-22 Raptor érkezett Angliába az Egyesült Államok légierejétől, az Európai Elrettentési Kezdeményezés (European Deterrence Initiative) keretében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 09:59
A hónap végéig aláírják a szerződést a honvédség Mi–24-es harci helikoptereinek nagyjavításáról – tudtuk meg kormányzati forrásból.
2017. 10. 18., 10:13
Az idén az SMi Group szervezésében, Londonban szervezték meg a katonai repülőkiképzéssel foglalkozó nemzetek és szervezetek éves konferenciáját.
2017. 10. 16., 12:43
Az átadás optimista légköre, és a mai bonyodalmak. A Singapore Airlines a legelső A380-asát már leállította, de még átvesz öt újat.
2017. 10. 16., 09:14
Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázison tavaly álltak szolgálatba a légimentőktől átvett AS350B Ecureuil (Mókus) helikopterek. A májusi családi napon már átlépték az ezer repült órát és szeptember végén 1300 felett járt a két géppel teljesített óraszám.

  Legfrissebbek most

Negatív következményekkel jár a pilóták motivációját tekintve a bolgár parlament illetékes bizottságának azon döntése, mely szerint újra kell tárgyalni a vadászgéptendert.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban egy érdekes fotó látott napvilágot, melyen a Jordánia részére készült első, új Mi-26T2 típusú nehéz szállítóhelikopter látható.