2025. 02. 15. szombat
Georgina, Kolos
: 401 Ft   : 383 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Zsukovszkijban marad a MAKSz

Zsukovszkijban marad a MAKSz
JETfly  |  2017. 10. 05., 12:02
Zsukovszkijban marad a MAKSz

Személyesen Vlagyimir Putyin engedélyezte, hogy a Nemzetközi Repülőszalon (MAKSz) továbbra is az eddigi helyszínen, Zsukovszkijban kerüljön megrendezésre és ne telepítsék át a kubinkai légibázisra.

Az áttelepítés költsége egyébként elérte volna a 100 milliárd rubelt, mivel hatalmas infrastrukturális beruházásra lett volna szükség az új helyen.

A hírt Putyin közvetlen környezetéből is megerősítették, valóban személyesen ő döntötte el, hogy maradjon minden a régiben – az ötlet egyébként már 2016 februárjában pattant ki a Védelmi Minisztérium hivatalnokainak a fejéből. Még abban az évben, szeptember hivatalosan is bejelentették, hogy a MAKSz költözni fog.

Az idei légiszalon megnyitója után azonban többen – közöttük nagy nevű bemutató- illetve berepülő pilóták – megkeresték Vlagyimir Vlagyimirovicsot és vázolták neki a helyzetet, azaz felhívták a figyelmét arra, hogy hatalmas pénzkiadással járna a költözés, gyakorlati haszon nélkül. Putyin pedig lépett és utasította helyettesét, Dimitrij Rogozint, hogy alaposan vizsgálja meg a költözés körülményeit. Ennek eredményeképpen elkészült egy utasítás, amelyet Putyin szeptember 28-án alá is írt, és a MAKSz marad a régi helyén.

A dokumentum szerint a kétévente megrendezett MAKSz közötti évben a Védelmi Minisztérium megtartaná az „Armija” Nemzetközi Haditechnikai Fórumot. Ezt a „Rosztech” támogatná és cserében Zsukovszkijban maradna a MAKSz is.

Vannak azonban olyan nemzetközi követelmények, amelyeknek meg kell tudni felelni. Ilyen például, hogy legalább 80 bemutató standnak kell lennie, a nézők részére 300 ezer négyzetméteres látogatóteret kell biztosítani, a repülő eszközök számára 140 ezer négyzetméteres zónát, legalább 200 kiszolgáló állóhellyel és legalább 3200 méteres felszállópálya szükséges. A kubinkai helyszín több szempontból sem felel meg ezeknek a feltételeknek, a kiállító pavilonoktól például 15 km-re van, a felszállópálya pedig csak 2500 méteres, ráadásul csupán 30 cm-es a betonborítása – ugyanez Zsukovszkijban 5600 méter és a beton 1 m(!) vastag, azaz korlátozás nélkül alkalmas a legnehezebb repülőgépek fogadására is.

A jelentésben kitérnek arra is, hogy a hatnapos rendezvény alatt 4-500 ezer látogató közlekedését kell biztosítani, amihez Kubinkára autópályát kellene építeni – ez pedig nem szerepel az állami útépítési tervekben. A már meglévő M-1-es autópályát fel kellene újítani – a tervekben ezt 2020-ra tették és a költségeket is akkorra tervezték be hozzá. A szállításhoz 95 vonatszerelvény és 220 autóbusz terven felüli beállítása is szükséges lenne, ezek átcsoportosítása is jelentős problémát okozna.

A Kubinkára történő közlekedés és szállítás körülményeinek szükséges mértékű fejlesztése 78,9 milliárd rubelt vinne el, a további, kihagyhatatlan fejlesztések még legalább18,5 milliárdba fájnának - parkolót kellene építeni 40 ezer gépkocsinak, ellenőrző pontokat kialakítani az autók és napi 150 ezer látogató biztonsági átvizsgálásához és még számos egyéb beruházás is szükségessé válna.

A jelentés kiemeli a tényt, mely szerint Zsukovszkij alapból megfelel az elvárásoknak, ráadásul az állami költségvetést egy kopejkával sem terheli, mivel a bemutató cégek állnak minden költséget. A MAKSz az elmúlt években jelentős nemzetközi rendezvénnyé forrta ki magát, a világ minden tájáról érkeznek kiállítók és látogatók az egyre népszerűbb eseményre.

Fotók: Vitalij V. Kuzmin

Forrás: www.kommersant.ru

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025. 01. 30., 15:07
2025. január 29-én, helyi idő szerint 20 óra 48 perckor leszálláshoz készülődött a PSA Airlines Bombardier CRJ-701ER típusú regionális utasszállítója Washingtonban, a repülőtér közelében azonban összeütközött egy katonai helikopterrel.
2025. 01. 28., 09:17
Miskolc ismét a hírek szereplője repülőtere kapcsán: a 2022. április 30-án bezárt, nagy múltra visszatekintő repülőtér nagy űrt hagyott a térség repülős életében, a legfrisseb hírek azonban már egy új airport létesítéséről szólnak.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
2025-01-31 10:06:46
A NASA elfogadta az Axiom Space negyedik küldetését, tehát Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós leghamarabb 2025 tavaszán elindulhat a Nemzetközi Űrállomásra. Az Ax-4 első sajtótájékoztatóján a legénység mellett bemutatták a küldetés hivatalos jelvényét („mission patch”), illetve azt a ruhát is, amelyben az űrhajósok a Nemzetközi Űrállomásra utaznak („flight suit”).
2025-01-28 13:19:16
Egy különleges élő közvetítés vár ránk 2025. január 28-án, délután: a Boom Technology által fejlesztett, XB-1 jelzésű demonstrátor tervezetten a mai napon teljesítheti első, hangsebesség feletti tesztrepülését, újabb mérföldkövet jelentő eseményként a Boom Overture szuperszonikus utasszállító programjában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.
2025. 01. 28., 11:13
Az EUFOR Althea művelet parancsnokaként tanúsított kiemelkedő helytállásáért, az egyéves magyar parancsnoki év eredményeiért Hadik Szablya emléktárgyat adományozott dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke dr. Sticz László vezérőrnagynak.

  Legfrissebbek most

2025. február 12-én, szerdán, helyi idő szerint 10 óra 15 perc körül, ködös időben a San Diego-öbölbe zuhant az Amerikai Haditengerészet egyik EA-18G Growler típusú harci repülőgépe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.