2017. 09. 20. szerda
Friderika
: 309 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Pompázs miatt nem repült a PAK FA a MAKSZ utolsó napján

JETfly  |  2011. 08. 22., 10:40

A MAKSZ-2011 augusztus 21-én bezárta kapuit. A repülési program 15 óra 50 perckor befejeződött, ami ezúttal sem volt eseménymentes. Sokan szerették volna az utolsó napon is a levegőben látni az orosz ötödik generációs vadászrepülőgépet, azonban csalódniuk kellett. A hivatalos információk szerint pompázs jelenség miatt nem emelkedhetett a levegőbe.

14:45 A levegőben a Rafale, míg a PAK FA-ról olyan hírek kelnek szárnyra, hogy kényszerleszállást hajtott végre, azonban ezt senki nem észlelte.

14:49 Ráadásul a fotósunk, aki fokozottan követi a légi programot, azt mondja, hogy a PAK FA nem volt látható a levegőben.

15:50 A fel- és leszállópályán megkezdte a nekifutást a PAK FA, majd kiengedte a fékernyőt és legurult a pályáról. Megszakította a felszállást. Ezt olyan emberek mesélték, akik a másik oldalon követték nyomon az eseményeket, semmi hír nem érkezett.

14:52 Mindenki a PAK FA miatt futott, hogy láthassák! Az okokról senki nem mond semmit.

14:52 Önkéntesek azt mondják, pár nappal korábban a két PAK FA közül az egyikkel ugyanez történt.

(Alekszandr Polivanov)

 

A PAK FA bemutatója 2011. augusztus 18-án

Később a gyár, egy magát megnevezni nem kívánó képviselőjére hivatkozva azt közölték, hogy a PAK FA ötödik generációs vadászrepülőgép a hajtómüben fellépő pompázs jelenség (a hajtómü nem kap megfelelő mennyiségü levegőt, ez idézi elő a müködési rendellenességet) miatt szakította meg a felszállást. A repülőgépet „Oroszország Hőse”, Szergej Bogdan berepülőpilóta irányította az eset során, aki a felszállás megszakítása mellett döntött. Az eset kapcsán sem a pilóta, sem a repülőgép nem sérült. Természetesen az esetet a gyár kivizsgálja, az ok(ok) felderítése érdekében.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.
2017. 09. 19., 09:17
Retro légiharc, román sólymok és a palástorsó. Ancsa-dörej, vitorlázó suhogás, Li-2-es királynő, tüzköpő Csirkecomb, anyósok a levegőben.
2017. 09. 18., 09:42
A kilencvenes évek első felében, a mezőgazdasági repülésből ismert Z-37-eseknek új feladat adódott, légi reklámhordozók vontatógépeként élhették másodvirágzásukat.
2017. 09. 15., 11:37
Pedig ez az „év beruházása” Pécsett, ám amint közelebb mentünk a projekthez, furábbnál furább dolgok derültek ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az új TVSz-2DTSz sorozatgyártására már akár 2020-ban sor kerülhet – erről tudósított legalábbis a TASzSz hírügynökség a szibériai Csapligin Kutatóintézet igazgatójával, Vlagyimir Barkusszal készített riportjában.