2024. 05. 23. csütörtök
Dezső
: 386 Ft   : 356 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Pompázs miatt nem repült a PAK FA a MAKSZ utolsó napján

JETfly  |  2011. 08. 22., 10:40

A MAKSZ-2011 augusztus 21-én bezárta kapuit. A repülési program 15 óra 50 perckor befejeződött, ami ezúttal sem volt eseménymentes. Sokan szerették volna az utolsó napon is a levegőben látni az orosz ötödik generációs vadászrepülőgépet, azonban csalódniuk kellett. A hivatalos információk szerint pompázs jelenség miatt nem emelkedhetett a levegőbe.

14:45 A levegőben a Rafale, míg a PAK FA-ról olyan hírek kelnek szárnyra, hogy kényszerleszállást hajtott végre, azonban ezt senki nem észlelte.

14:49 Ráadásul a fotósunk, aki fokozottan követi a légi programot, azt mondja, hogy a PAK FA nem volt látható a levegőben.

15:50 A fel- és leszállópályán megkezdte a nekifutást a PAK FA, majd kiengedte a fékernyőt és legurult a pályáról. Megszakította a felszállást. Ezt olyan emberek mesélték, akik a másik oldalon követték nyomon az eseményeket, semmi hír nem érkezett.

14:52 Mindenki a PAK FA miatt futott, hogy láthassák! Az okokról senki nem mond semmit.

14:52 Önkéntesek azt mondják, pár nappal korábban a két PAK FA közül az egyikkel ugyanez történt.

(Alekszandr Polivanov)

 

A PAK FA bemutatója 2011. augusztus 18-án

Később a gyár, egy magát megnevezni nem kívánó képviselőjére hivatkozva azt közölték, hogy a PAK FA ötödik generációs vadászrepülőgép a hajtómüben fellépő pompázs jelenség (a hajtómü nem kap megfelelő mennyiségü levegőt, ez idézi elő a müködési rendellenességet) miatt szakította meg a felszállást. A repülőgépet „Oroszország Hőse”, Szergej Bogdan berepülőpilóta irányította az eset során, aki a felszállás megszakítása mellett döntött. Az eset kapcsán sem a pilóta, sem a repülőgép nem sérült. Természetesen az esetet a gyár kivizsgálja, az ok(ok) felderítése érdekében.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024-05-14 13:32:49
2024. május 13-án ismét bővült a Magyar Légierő H225M típusú, közepes többcélú helikopter flottája. Mutatjuk Olvasóinknak a 74-es és 75-ös oldalszámú példányok fotóit, melyek érkezésével 8 gépesre bővült a flotta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 22., 09:13
A második világháborút követő években az amerikai légierő, a haditengerészet és a tengerészgyalogság legtöbb gépe még dugattyús motorral repült.
2024. 05. 21., 10:18
A magyar cég saját megrendelőinek végez majd repülőgép-karbantartást a bukaresti Baneasa repülőtéren, ebbe bevonja a román repülőgép-karbantartó vállalat létesítményeit, infrastruktúráját, eszközparkját, szakembereit.
2024. 05. 16., 14:59
Látványos eseményre figyelhettek fel a szandaszőlősi katonai reptér mellett elhaladók. Zöldes aranyszínű körök lepték el az eget, ahogy a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar másodéves honvéd tisztjelöltjei végrehajtották első ejtőernyős ugrásukat.
2024. 05. 13., 11:33
A szélestörzsű repülőgépekkel kiszolgált szezonális útvonalak egy része áprilisban indult, más részük pedig októberig meghosszabbodik.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Japán Birodalmi Haditengerészet repülőgép-hordozói a 2. világháború kezdetén legyőzhetetlenek voltak, a fedélzetükről felszálló harci gépek uralták a Csendes-óceán égboltját.