2025. 05. 17. szombat
Paszkál
: 403 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Pompázs miatt nem repült a PAK FA a MAKSZ utolsó napján

JETfly  |  2011. 08. 22., 10:40

A MAKSZ-2011 augusztus 21-én bezárta kapuit. A repülési program 15 óra 50 perckor befejeződött, ami ezúttal sem volt eseménymentes. Sokan szerették volna az utolsó napon is a levegőben látni az orosz ötödik generációs vadászrepülőgépet, azonban csalódniuk kellett. A hivatalos információk szerint pompázs jelenség miatt nem emelkedhetett a levegőbe.

14:45 A levegőben a Rafale, míg a PAK FA-ról olyan hírek kelnek szárnyra, hogy kényszerleszállást hajtott végre, azonban ezt senki nem észlelte.

14:49 Ráadásul a fotósunk, aki fokozottan követi a légi programot, azt mondja, hogy a PAK FA nem volt látható a levegőben.

15:50 A fel- és leszállópályán megkezdte a nekifutást a PAK FA, majd kiengedte a fékernyőt és legurult a pályáról. Megszakította a felszállást. Ezt olyan emberek mesélték, akik a másik oldalon követték nyomon az eseményeket, semmi hír nem érkezett.

14:52 Mindenki a PAK FA miatt futott, hogy láthassák! Az okokról senki nem mond semmit.

14:52 Önkéntesek azt mondják, pár nappal korábban a két PAK FA közül az egyikkel ugyanez történt.

(Alekszandr Polivanov)

 

A PAK FA bemutatója 2011. augusztus 18-án

Később a gyár, egy magát megnevezni nem kívánó képviselőjére hivatkozva azt közölték, hogy a PAK FA ötödik generációs vadászrepülőgép a hajtómüben fellépő pompázs jelenség (a hajtómü nem kap megfelelő mennyiségü levegőt, ez idézi elő a müködési rendellenességet) miatt szakította meg a felszállást. A repülőgépet „Oroszország Hőse”, Szergej Bogdan berepülőpilóta irányította az eset során, aki a felszállás megszakítása mellett döntött. Az eset kapcsán sem a pilóta, sem a repülőgép nem sérült. Természetesen az esetet a gyár kivizsgálja, az ok(ok) felderítése érdekében.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 28., 14:25
India még 2023-ban döntött arról, hogy kiöregedő MiG-29K flottáját a Rafale hajófedélzeti változatával, a Rafale M-mel váltja le. A kormányközi megállapodás aláírására 2025. április 28-án került sor Új-Delhiben, melynek eredményeként India lesz a típus első külföldi üzemeltetője.
2025-05-07 16:45:45
Az Emirates 2025. július 30-tól közvetlen járatot indít Dubaj és a kelet-kínai Hangcsou között, amely naponta közlekedik majd. A világ legnagyobb nemzetközi légitársasága ezzel az ötödik kínai várost kapcsolja hálózatába Peking, Sanghaj, Kanton és Sencsen után.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 05. 13., 14:09
A második világháború óta valószínűleg először repült az 1942 végéig a csendes-óceáni térségben japán légifölényt kivívó vadászrepülőgép 32-es típusváltozata.
2025. 05. 12., 14:51
A Pápai SZC Jókai Mór Közgazdasági Technikum és Kollégium Honvéd Kadét programja keretében sok érdekes előadást, programot szerveznek a résztvevőknek.
2025. 05. 12., 13:36
A ballószögi repülőtér szombaton megtelt nézelődőkkel, repülőgépek kedvelőivel. Helyet adott a Minden, ami repülés II. Ballószög rendezvénynek. Több vadászpilóta is érkezett, égen és földön.
2025. 05. 09., 15:10
Közel 1 200 tanuló ismerkedett meg a modern, folyamatosan fejlődő pápai MH 47. Bázisrepülőtérrel és felszereléseivel, valamint az ott szolgáló katonákkal az Iskolák Napján.

  Legfrissebbek most

Kevés olyan fegyvert ismerünk, mely akkora politikai viharokat kavart volna, mint amilyet a német–svéd fejlesztésű Taurus manőverező robotrepülőgépnek sikerült. A tét: bevethetik-e Ukrajnában vagy marad a Luftwaffe féltve őrzött csodafegyvere?

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.