A Moszkva melletti Zsukovszkij repülőtéren zajló MAKSZ-2011 második napján (2011. augusztus 17.) a levegőben éppen bemutatót tartó MiG-29 típusú vadászrepülőgép megszakította a feladat végrehajtását, majd sikeres leszállást hajtott végre. Az MiG cég hivatalos közleménye szerint a program megszakítása „a repülőgép technikai meghibásodása miatt vált szükségessé”.
„A MiG-29OVT repülőgépen egy jelentéktelen technikai meghibásodás lépett fel”, - mondta a MiG cég képviselője. A bemutató repülés kockázatának minimalizálása érdekében hozták meg a döntést a program megszakításáról és az azonnali leszállás végrehajtásáról.
A repülőgép várhatóan augusztus 18-án újra a levegőbe emelkedik, hogy végrehajtsa a bemutató programot.
A nap várva várt eseménye volt az orosz ötödik generációs repülőgép, a PAK FA (T-50) bemutató repülése.
15 perc helyett 22 percig repült a T-50
Az ötödik generációs repülőgép két prototípusa – T-50-1 és T-50-2 – géppárban érkezett a repülőtér fölé, majd a szétválás után az egyik gép végrehajtotta a bemutató (demonstrációs) repülést. A repülőgép moszkvai idő szerint 16:00 órakor emelkedett a levegőbe, és az előzetesen beígért 15 perc helyett 22 percig tartózkodott a levegőben.
A Royal International Air Tattoo szervezői bizonyára már évekkel ezelőtt elővették az eseménynaptárt: milyen évfordulót illene megünnepelni 2024-ben? Nem volt nehéz dolguk.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.