2024. 12. 01.
Elza
: 413 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

MAKSZ 2011 - beharangozó

JETfly  |  2011. 08. 16., 10:00

A mai napon nyitja meg kapuit a Nemzetközi Repülési- és Űrkutatási Szalon 2011 rendezvény a Moszkva mellett található Zsukovszkij légibázison. A szervezők az idén sem akarnak semmit a véletlenre bízni, így a földi bemutatók mellett színvonalas repülőbemutatóval készülnek. A két évvel ezelőtt megrendezett kiállításra rányomta bélyegét a felkészülés során bekövetkezett katasztrófa, amely során az Orosz Lovagok bemutató kötelékének két Szu-27 típusú repülőgépe ütközött össze a levegőben és a kötelék parancsnoka, Igor Tkacsenko ezredes életét vesztette.

A múltidézés után nézzük, milyen különlegességekkel, milyen repülőprogrammal készültek a szervezők.

A moszkvai Nemzetközi Repülési- és Ürkutatási Szalon egyik megkülönböztető védjegye volt a mindig színes, színvonalas repülési bemutatóprogram. Az előzetes tervek szerint nem lesz ez máshogy az idei rendezvényen sem.

A MAKSZ-2011-re kilátogató érdeklődők a négy kiváló, orosz bemutató kötelék – Orosz Lovagok, Fecskék, Oroszország Sólymai és a Rusz mellett levegőbe emelkednek amerikai, francia és olasz felségjelü bemutató repülőgépek, valamint megmutatják tudásukat Oroszország tesztpilótái modern hazai gyártású vadászrepülőgépeken éppúgy, mint polgári gépeken.

A repülési program egyik érdekessége lesz az „Első Repülés” repülőklub által életre hívott csoport bemutatója, amely kötelék 2009-ben alakult. Napjainkban ez az egyetlen olyan civil kötelék Oroszországban, amelynek tagjai Jak-52 és Jak-54 típusú repülőgéppel mutatják be programjukat. Az „Első Repülés” repülőklub bemutató csapatának tagjai között olyan sportrepülők is megtalálhatók, akik korábban orosz-, vagy éppen világbajnokok voltak.

Szintén a repülőprogram részeként emelkedik a levegőbe a „Balti Méhek” bemutató kötelék, a balti államok első és egyedülálló civil bemutató csoportja. A 2008-ban alakult kötelék központja a Rigától 60 km-re található Tukumsz repülőtéren található.

Baltic Bess kötelék (L-39C)

A kötelék fiatal kora ellenére már Európa és Ázsia több államában bemutatkozott, többek között Csehországban, Lengyelországban, Németországban, Franciaországban, Svájcban, Finnországban és az Egyesült Arab Emirátusokban. (Mellékesen jegyezném meg, hogy a Baltic Bees vezetője reményét fejezte ki a februári, brüsszeli találkozón, hogy hamarosan Magyarországon is bemutathatják repülési tudásukat.)

A kötelék tagjai a bemutató során L-39C „Albatrosz” repülőgépeken repülnek. A csoport repülőgépeinek jellemzője a „balti méhekre” hasonlító festés, ami kihangsúlyozza a repülőgép aerodinamikai kialakítását. Bemutatójuk során az 5 gépes kötelék a bonyolult mürepülés szinte valamennyi elemét felvonultatja.

A látogatók érdekében a statikus sort is átalakították a szervezők. A 3 tonnánál könnyebb gépeket füves területen lehet megtekinteni, míg az ennél „súlyosabb egyéniségek” a betonozott fel- és leszállópályán láthatóak.

A hagyományok szerint a statikus sort az orosz „Egyesített Repülőgépgyártó Konzorcium” kiállítása nyitja. A felvonultatott gépek között megtekinthetőek lesznek olyan modern harci repülőgépek, mint a Szu-35, MiG-35, Szu-30MK2, valamint az orosz polgári repülőgépgyártás újdonsága a Szuhoj SzuperJet-100. A repülési programban első alkalommal láthatja a nagyközönség az orosz, ötödik generációs repülőgépet, a PAK FA-t (Front Légierő Perspektivikus Repülő-komplexum).

PAK FA ötödik generációs repülőgép

A statikus soron az orosz légierő teljes arzenálja felvonul: Tu-160, A-50, Tu-95, Szu-27 SzM, MiG-29SzMT, Szu-24M, Szu-35SzM, Szu-34, MiG-31B, Jak-130, valamint Ka-52, Mi-26, Mi-8 MTV-5, Mi-28 típusú helikopterek.

A repülési programban olyan tematikus bemutatók is szerepelnek, mint „kutató-mentő feladat Ka-226T és Mi-34Sz1 helikopterek részvételével, illetve „Antiterror” bemutató Ka-52, Mi-28NE és Mi-8 típusú helikopterekkel.

A MAKSZ-2011 rendezvényre különleges „müsorral” is készülnek a szervezők. Felidézik a Nagy Honvédő Háború moszkvai csatáját korhü repülőgépek repüléseivel. A programban szerepelnek többek között egyéni és kötelékrepülések, amelyeket a korhü repülőtér berendezés valamint a narráció tesz még élvezetesebbé. A kor repülőgépei közül először fog 10 gép a levegőben bemutatkozni, úgymint: I-15bisz, I-153, I-16, DIT, S-2, 3 x Po-2, 2 x MiG-3, valamint a földön két T-60 típusú harckocsi, GAZ-AA gépkocsik, légvédelmi fegyverek, valamint egy müködő mozgó konyha.

A MAKSZ-2011 kétségkívül „legnagyobb látványossága” az Airbus cég legnagyobb utasszállító repülőgépe az Airbus A380 lesz. Az ukrán újdonságok között látható lesz az An-158 típusú repülőgép.

Ezen tények ismeretében ebben az évben a MAKSZ lesz az egyetlen kiállítás a világon, ahol egyidőben lesznek láthatóak a legnagyobb utasszállító valamint szállító repülőgépek.

Franciaországot a repülő programban a Rafale vadászrepülőgép képviseli, míg az olasz légierő C-27 Spartan típusú, mürepülésre képes szállító repülőgépét mutatja be.

Négy év szünet után a kiállításon ismét részt vesznek az amerikai légierő képviselői. A statikus soron lesz látható a C-5 Galaxy katonai-szállító repülőgép, az A-10 csatarepülőgép, valamint a P-3 felderítő repülőgép.

A felkészülés pillanatai ...

A szalonra kilátogatók mindezek mellett megnézhetik a KC-135, F-16, F-15 és B-52 típusú repülőgépeket, míg az F-15 egy új, 15 perces programot mutat be a levegőben.

A MAKSZ minden alkalommal egyre több és több figyelmet fordít az üzleti programokra, amit bizonyítanak a növekvő számú megbeszélések, tárgyalások, fórumok és konferenciák. Ennek megfelelően a szakmai napokon, augusztus 17-18-án a repülési programot csökkentik, míg a nyílt napokon 11.00-17.00 óráig, megszakítás nélkül tartanak majd a repülési bemutatók.

Galéria: MAKSZ 2011 - beharangozó

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 11. 18., 16:45
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
2024. 11. 06., 09:09
2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
2024. 11. 04., 09:11
2018 után 2024-ben ismét megrendezik a Cruzeiro do Sul, azaz a CRUZEX nagyszabású, nemzetközi légi hadgyakorlatot Brazíliában. A Natal központú kiképzési esemény kiemelt fontosságú és komplexitású Dél-Amerikában, kis jóindulattal akár a brazil Red Flagnek is lehet nevezni. Lesznek újoncok és lesznek búcsúzók: és az is biztos, hogy valóságos típuskavalkád várható.
2024. 10. 25., 09:12
A 9603-as az utolsónak gyártott magyar MiG-21MF-ek (9507-9515, 9601-9606) egyike. Gyártási száma 969603, szériaszáma pedig 9603 (a 96. széria 03. gépe). A repülőgép felújítását a Berekfürdőn található, A szovjet repülőtér titkai múzeum csapata végezte: az Aranysas magazin 2024. novemberi számában a 9603-as történetéről olvashatunk további részleteket.
2024-11-13 09:24:00
2003. november 13-án délelőtt 11 órakor ismét megtörtént a megszokhatatlan, egy repülőgép eltűnt a lokátorok képernyőjéről és nem válaszolt semmilyen frekvencián. Azonnal felszállt a kutató-mentő helikopter a két egykori kollégiumi szobatárs keresésére.
2024-11-05 18:30:00
A Wizz Air nyerte el idén a CAPA (Centre for Aviation) által megítélt Év Fenntartható Légitársasága elismerést az európai, közel-keleti és afrikai régióban (EMEA’s Environmental Sustainability Airline Group for 2024), amit a légitársaság Hongkongban, a CAPA díjkiosztóval egybekötött légi közlekedési csúcstalálkozóján vehetett át.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 11. 27., 10:15
A 2000-es évek első felében a tíz F-14-es mellett, harminchat F/A-18-as adta a Truman csapásmérő képességét.
2024. 11. 21., 10:02
Az amerikai légierő egyik igáslova az F-105 Thunderchief volt Délkelet-Ázsiában, ahol az eredetileg nukleáris csapásmérésre szánt típust vadászbombázóként, később pedig a légvédelem elnyomására is használták.
2024. 11. 13., 09:36
Néhány hónap után ismét a Brussels Airlines kerül terítékre, amelynek látványos, belga ikonokat felvonultató festésmintáiról áprilisban volt szó.
2024. 11. 09., 11:00
Az eseményen Dr. Koller József dandártábornok, Olaszországba akkreditált véderő, katonai és légügyi attasé is részt vett. A szicíliai látogatás célja a nemzetközi nap mellett, a Sigonella-i bázis szakmai bemutató napján történő részvétel volt.

  Legfrissebbek most

2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.