Új helyre költözött az MH Pápa Bázisrepülőtéren települő Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) május 24-én, kedden. Noha a C-17-es szállítórepülőgépek üzemeltetőinek címe változatlanul a bázisrepülőtér lesz, immáron egy vadonatúj épületegyüttesben folytatják munkájukat.
A 2008-ban létrejött SAC program tizenkét tagállama legalább 30 évre kötelezte el magát a C-17-esek adta képesség fenntartása és fejlesztése mellett. Ezért is tartották szükségesnek, hogy közös finanszírozással 2013-ban belevágjanak egy új, önálló hangárkomplexum felépítésébe, a pápai bázisrepülőtér területén. A projekt a C-17-esek számára alkalmas hangárt, repülőgép karbantartó létesítményt, karbantartócsarnokot, közműellátó épületet, raktárt és irodaépületet foglal magába. Ennek a teljes költségvetése összesen 9,5 milliárd forint, amit a 12 nemzet a repülési óráknak megfelelő arányban adott össze.
Május 24-én mérföldkőhöz érkezett el az építkezés, hiszen a tervezett épületek közül kulcsrakész állapotban átadták az irodaházat, a raktárt és a karbantartócsarnokot. Habár a munkálatok még javában folynak, sok épületet és részleget berendeztek és elfoglaltak a SAC programban dolgozók. Így például már az új irányítótoronyban is aktív szolgálat folyik.
A beruházás egyik legfontosabb előnye, hogy - a várhatóan novemberi – végleges átadást követően a C-17-es repülőgépek nagyszervízeléseit is el lehet végezni itthon, amiket eddig csak az Amerikai Egyesült Államokba szállítva lehetett véghez vinni.
Fotó: Dévényi Veronika
Forrás: honvedelem.hu
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.