2017. 09. 25. hétfő
Eufrozina, Kende
: 310 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

C-17-es hajtóművet kapott a SAC-program

JETfly  |  2017. 06. 23., 13:11

Az MH Pápa Bázisrepülőtéren települt Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) program részére június 19-én leszállították az első állandó állomáshelyű C-17-es hajtóművet.

  • Leszállították az első C-17-es hajtóművet Pápára a SAC-program keretein belül
  • Ez az Európa legkeletibb pontján lévő C-17-es hajtómű
  • Emelőtréler és bölcső is érkezett a hajtóművel
A 11 millió dollár értékű, Pratt & Whitney F117 típusú hajtómű – amely a C-17-es szállító repülőgép legdrágább alkatrésze – lehetővé teszi a SAC-nak egy teljes hajtómű cseréjét a C-17-esen, általában 24 órán belül.
 
A SAC-program első C-17-es hajtóművének leszállítása fontos mérföldkő, mivel időt takarít meg a hajtóműcserénél, ugyanakkor csupán minimális mértékben kell megszakítani emiatt a küldetést. A bázison tárolt pótalkatrész biztosítja a képességet egy hajtómű 24 órán belüli cseréjére, ahelyett, hogy heteket kéne várni a tartalék alkatrész megérkezéséig. Amikor a három repülőgép valamelyike karbantartás miatt éppen nincs szolgálatban, olyankor komolyan veszélyeztetheti a küldetés-végrehajtási képességet, ha túl sokáig kell várni egy póthajtómű érkezésére és a cserére. 

A most kapott hajtómű egyike annak a csupán mintegy ötven rendelkezésre álló hajtóműnek a világon, amelyet a C-17-es Virtuális Flotta fel tud használni. Ez azt jelenti, hogy ha valakinek a világméretű C-17-es Virtuális Flottából szüksége van egy hajtóműre, akkor lehetősége van arra, hogy a Pápán lévőt használja fel. Aki felhasználja a hajtóművet, annak pótolnia kell azt a felhasználás után rövid időn belül. A Pápán levő hajtóművet az különbözteti meg másoktól, hogy egyike annak a néhány hajtóműnek, amelyek fizikailag Európában találhatók. További érdekessége, hogy ez az Európa legkeletibb pontján lévő C-17-es hajtómű. 
 
„A most kapott hajtómű kapcsán nagyon fontos megjegyezni, hogy vele együtt kaptunk egy emelőtrélert és egy bölcsőt is. Ezekre az eszközökre feltétlenül szükség van ahhoz, hogy kicserélhessük a repülőgép bármelyik hajtóművét” - mondta el Brent Deen fegyverrendszer-karbantartó.  

Az újonnan érkezett perifériás tartozékok - azaz az emelőtréler és a bölcső - lehetővé teszik a karbantartók számára, hogy más hajtóműveket is kiszereljenek a munka során, ami sokkal nagyobb hozzáférhetőséget biztosít. Az új hangárkomplexum megépítése volt az egyik előfeltétele annak, hogy Pápán hajtóművet tarthassanak. A hajtómű teljes élettartama alatti tárolására szolgáló, típusspecifikus, klimatizált helyiség létrehozása döntő lépés volt annak elérésében, hogy jóváhagyják a hajtómű Pápán történő állomásoztatását. A hajtóművön időszakos karbantartást végeznek azért, hogy állandó készenlétben tartsák. 
 
 
 

Forrás: honvedelem.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-22 09:58:04
A brit védelmi miniszter, Michael Fellon a napokban arról számolt be, hogy kollégájával, Khalid bin Mohammad Al-Attaiyah katari védelmi miniszterrel, szándéknyilatkozatot írtak alá 24 darab Eurofighter Typhoon eladásáról.
2017-09-18 13:38:42
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 25., 14:11
A brit Police Aviation News szakmai magazin szeptemberi számában megjelent információ szerint a magyar rendőrséghez (Légirendészet) kerül kettő – vagy az összes – olyan korábbi brit MD–902-es Explorer helikopter, amelyek eddig Nagy-Britanniában a brit rendőrség kötelékében teljesített szolgálatot.
2017. 09. 25., 12:42
Megint csúszhat, legalábbis néhány hónapot, a 179 gépre szóló program. Ha egy töltőcső megkarcol egy lopakodót, akkor az már nem képes lopakodni.
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?

  Legfrissebbek most

2017. szeptember 24-én, vasárnap egy airshow keretein belül, Terracina partjainál repülte dinamikus programját Gabriele Orlandi százados Eurofighter Typhoon-jával, de az egyik manőver kivitelezése nem sikerült, tengerbe csapódott és életét vesztette.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”