2017. 11. 23. csütörtök
Kelemen, Klementina
: 313 Ft   : 267 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Bázison kívüli kiképzés 2017

JETfly  |  2017. 10. 24., 11:39

Október közepén a Stratégiai Légiszállítási Képesség program támogatta a Swift Response 17-2 gyakorlatot, miközben egyidejűleg végrehajtotta a 2017-es évi bázison kívüli kiképzést is.

A hajózószemélyzetekből, vezetés-irányításért felelős állományból és a technikai rendszerekért a repülések idején felelős flying crew chief-ekből álló csapat az áttelepülést követően október 10-13. között látta el feladatait az olaszországi Aviano légibázison.

A rakodásért felelős loadmasterek nézik, ahogy kinyílnak a CDS-nyalábok ernyői. Fotó: HAW / Henrik Gebhardt

A Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability - SAC) program részeként működő Nehéz Légiszállító Ezred (Heavy Airlift Wing) minden évben végrehajtja a légideszant-kiképzést az MH Pápa Bázisrepülőtér megszokott környezetén kívül. Ez a típusú gyakorlás bázison kívüli kiképzés (Off-Station Training - OST) néven ismert. Idén a bázison kívüli kiképzést összehangolták a Swift Response 17-2 gyakorlattal, amelynek idejére a SAC-program két C-17-ese az Aviano légibázison állomásozott.

A kiképzés célja személydeszantolás, valamint teherdobás végrehajtása volt nehéz eszközök platformjaival, továbbá a konténer-célbajuttató rendszerek (Container Delivery System - CDS) teherdeszantolása a Swift Response 17-2 gyakorlat támogatása érdekében.

A műveleti vezetés-irányítási részleg, a háttérben a SAC-program két C–17-ese. Fotó: HAW / Henrik Gebhardt

A Nehéz Légiszállító Ezred ezenkívül felállított egy küldetéstervező részleget (Mission Planning Cell) és egy műveletirányító részleget (Operations Cell), amelyeket a Nehéz Légiszállító Ezred vezetés-irányítási századának tagjai működtettek, valamint egy földi csapatot, amely a küldetések közti karbantartásért felelős flying crew chief-ekből állt. Az egyik személydeszant-feladatot ugyan törölni kellett a németországi Hohenfels dobózónájában uralkodó kedvezőtlen időjárási viszonyok miatt, a nehéz eszközöket hordozó platformokat azonban ugyanezen küldetés során sikerült deszantolni, a küldetés céljával összhangban. A gyakorlat ideje alatt minden más küldetést a tervek szerint hajtottak végre. 

Előkészületek a CDS-nyalábok teherdobási műveletére. A rakodásért felelős loadmaster összekapcsolja az ejtőernyő bekötőkötelét. Fotó: HAW / Henrik Gebhardt

A Swift Response az Egyesült Államok Európában állomásozó szárazföldi erői (US Army Europe) által vezetett gyakorlat, amelynek középpontjában az interoperábilis többnemzeti csapatként tevékenykedő szövetséges légideszant-erők képessége áll, melynek révén gyors és hatékony válaszokat tudnak adni a válsághelyzetekre. A németországi Hohenfelsben működő Összhaderőnemi Többnemzeti Katonai Kiképző Központban (Joint Multinational Readiness Centre - JMRC) rendezett Swift Response gyakorlaton több mint 600 katona vett részt Bosznia-Hercegovinából, Franciaországból, Olaszországból, Litvániából, Hollandiából, Lengyelországból, Spanyolországból, az Egyesült Királyságból és az Egyesült Államokból. 

Egy újabb küldetés a láthatáron. Pilóták útban a SAC-program C–17-esei felé. Fotó: HAW / Henrik Gebhardt

Információk a Stratégiai Légiszállítási Képességről

A 2008-ban létrehozott Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) egy független nemzetközi program, amely három Boeing C-17 Globemaster III nagy hatótávolságú szállítógép birtokában katonai légi szállítási kapacitást tesz elérhetővé 12 partnerországa számára. A SAC bázisa az MH Pápa Bázisrepülőtér.

A SAC-programban részt vevő államok a NATO-tag (és a programnak otthont adó) Magyarország, Bulgária, Észtország, Litvánia, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Románia, Szlovénia és az Egyesült Államok, valamint a NATO Békepartnerség-tag Finnország és Svédország. Valamennyi tagállam a SAC C-17-esek elérhető repülési óraszáma adott részével rendelkezik, amelyet saját honvédelmi céljaira, a NATO, az EU vagy az ENSZ felé vállalt kötelezettségei, illetve humanitárius küldetések teljesítése érdekében használhat fel.

A SAC két részből áll: katonai végrehajtó egysége a Nehéz Légiszállító Ezred (HAW), a NATO Légiszállítást Kezelő (NAM) Programiroda pedig a NATO Támogató és Beszerzési Ügynökség (NATO Support and Procurement Agency, NSPA) szerves részeként a SAC C-17A fegyverrendszerrel kapcsolatos beszerzésekért és fenntartásért felelős szerv.

A Boeing Company a Külföldi Katonai Eladások Rendszere (Foreign Military Sales) keretében nyújt műszaki támogatást a SAC-program C-17-es repülőgépeihez.

Forrás: honvedelem.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 11. 22., 13:45
Nem csak a Master Class, de a Challenger Cup mezőnyéhez is új nevek csatlakoznak a Red Bull Air Race 2018-as szezonjában. Előbbit a brit Ben Murphy erősíti majd, míg az utánpótlás mezőnyhöz Dario Costa csatlakozik Olaszország színeiben, Patrick Davidson pedig a Dél-afrikai Köztársaságot képviseli a világbajnokságon.
2017. 11. 16., 13:55
Az amerikai Draken International vállalat a napokban 22 darab spanyol, már hadrendből kivont Mirage F1M-et vásárolt. A most beszerzett repülőgépek tovább növelik a vállalat amúgy sem kevés példányszámú, közel 100 gépes flottáját.
2017. 11. 15., 15:54
Az Airbus Defence and Space (DS) a C295 szállító repülőgép speciálisan átalakított és felfegyverzett változatát mutatta be a nagyközönségnek, amelyet kifejezetten felderítő-hírszerző-előrejelző szerepkörre szánnak - erre utal az ISR (intelligence surveillance and reconnaissance) rövidítés a nevében.
2017. 11. 14., 13:16
Az iraki védelmi minisztérium a napokban tette közzé, hogy az Egyesült Államok újabb 3 F-16IQ-t (1613, 1630, 1631) szállított le részükre. A repülőgépek a Balad légibázisra érkeztek meg, melyek rövidesen hadrendbe állhatnak.
2017-11-14 16:39:35
Két évtized után újraindul a hazai felsőfokú pilótaképzés a 2018/2019-es tanévtől a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Karán - jelentette be az NKE Katonai Repülőintézet vezetője kedden Szolnokon, a Magyar Honvédség szolnoki helikopterbázisán.
2017-11-14 09:44:24
A Német Légierő összeállította azon típusok listáját, amelyek szóba jöhetnek a Tornado-flotta 2025-2030-as cseréjekor, azonban nem titkoltan a Lockheed Martin F-35 Lightning II Joint Strike Fighter (JSF) a leginkább támogatott jelölt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 11. 22., 12:38
November első felében tartotta repülésbiztonsági tanfolyamát az Inter-European Air Forces Academy (Európai Légierő Akadémia, IEAFA) az MH 86. Szolnok Helikopter Bázison.
2017. 11. 22., 12:21
A szlovén haderő 151. helikopter százada 2016-ban sikeresen átesett a NATO harcászati képesség ellenőrzésén és a szövetség gyorsreagálású erőinek része lett, így a jövőben szükség lehet helikoptereik nagytávolságú áttelepíthetőségére.
2017. 11. 22., 09:27
Magas rangú katonai vezető szájából elhangzott, hogy hamarosan új szállítógépeket kap a légierő. Erre kétségtelenül szükség van, de nagyon nem mindegy, hogy milyen kategóriáról van szó.
2017. 11. 20., 10:25
Csapatszállításra és légi mentésre alkalmas, műtővel is felszerelhető repülőgépeket vásárol még az idén a Magyar Honvédség - hangzott el az M1 csatornán.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A lengyel hadsereg felderítésre és a kijelölt célok megsemmisítésére is alkalmas ezer Warmate drónt szerez be a WB Electronics lengyel magáncégtől - az erről szóló megállapodást Antoni Macierewicz nemzetvédelmi miniszter jelenlétében írták alá Varsóban.