Az Air France-KLM Csoport a francia TotalEnergies vállalattal állapodott meg 800 ezer tonna fenntartható forrásból származó kerozin (SAF) vásárlásáról, az első szállítmány jövőre érkezhet meg. Ez az alternatív üzemanyag is szükséges ahhoz, hogy a Csoport elérje környezetvédelmi céljait, amelyeket egy nemzetközi szervezet a közelmúltban a párizsi klímaegyezménnyel összeférhetőnek és megvalósíthatónak nyilvánított.
Az Air France-KLM Csoport és a TotalEnergies szándéknyilatkozata 800 ezer tonna fenntartható kerozin gyártásáról és szállításáról szól, ezt a mennyiséget 2023-tól 10 éven keresztül biztosítja az energetikai vállalat.
A terméket Franciaországban állítják elő hulladékból és a körforgásos gazdaság melléktermékeiből, így elsősorban állati zsírokból és használt sütőolajból. Az Air France-KLM Csoport szigorú előírásainak köszönhetően csak olyan terméket vásárol, amely nem veszélyezteti az élelmiszerellátást, vagy az állatok takarmányozását és nem tartalmaz pálmaolajat.
A két társaság közel 10 éve működik együtt a fenntartható kerozin gyártásában és felhasználásában: 78 francia belföldi Air France-járatot teljesítettek 10 százalékos arányú fenntartható kerozinnal, emellett a Total biztosította az üzemanyagot az Air France Párizs-Montreal járatához, amely az első alkalom volt, amikor szélestörzsű repülőgépet 10 százalékban SAF-fal üzemeltettek.
Korábban az Air France-KLM 1,6 millió tonna fenntartható kerozin vásárlásáról állapodott meg a Neste és DG Fuels vállalatokkal 10 évre. A Csoport célja, hogy 2030-ra kerozinigényének 10 százalékát fenntartható tüzelőanyaggal elégíti ki, a mostani vásárlásokkal ez az arány jelenleg 3 százalék.
A fenntartható kerozin használata azért is fontos, mert életciklusra vetítve 80 százalékkal kisebb a szén-dioxid-kibocsátása, mint a hagyományos üzemanyagnak. Ez az egyik fő eszköz ahhoz, hogy az Air France-KLM Csoport elérje környezetvédelmi céljait és 2030-ra a 2019-es szinthez képest 30 százalékkal csökkentse az egy árukilométerre vetített emissziót.
Ennek részeként a társaság részletes terveket dolgozott ki az üzemanyagok felhasználásából adódó károsanyag-kibocsátás csökkentésére. Ezeket a terveket a tudományos szempontokat is figyelembe vevő SBTi (Science Based Targets initiative) nemzetközi szervezet a párizsi klímaegyezményben szereplő célokkal összeférhetőnek, valamint minden elemében megvalósíthatónak minősítette.
Benjamin Smith, az Air France-KLM Csoport vezérigazgatója azt mondta, az emissziócsökkentésnek három fő lépése van: flottamodernizáció, fenntartható kerozin használata és az üzemelés optimalizálása. „Az SBTi jóváhagyása fontos mérföldkő az csoport számára, mivel ez azt jelenti, hogy tudományos szempontból megalapozottak a törekvéseink és cselekvési tervünk” – hangsúlyozta.
A flottamodernizáció részeként a korábbiaknál 20-25 százalékkal kevesebb károsanyagot kibocsátó repülőgépek aránya 2028-ra a flottán belül 64 százalékra emelkedik, erre a célra évente 2 milliárd eurót fordít az Air France-KLM.
Forrás: Air France-KLM Sajtó
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.