Az Ulan-udei repülőgépgyárból származó információk szerint 2014-ben készülhetnek el a Szu-25UBM típusú csatarepülőgép első sorozatban gyártott példányai, amelyeket az Orosz Légierő fog megkapni. 2012-ben megkezdődik a speciális technológiai felkészülés a repülőgép sorozatgyártására.
A Szu-25UBM sorozatgyártása az előzetes tervek szerint minimum 2020-ig folytatódni fog. Napjainkban folynak az egyeztetések a csatarepülőgép külföldi országoknak történő érékesítéséről, ami azt jelenti, amennyiben figyelembe veszik a külföldi megrendeléseket, a repülőgépek gyártása 2020 után is folytatódhat.
Az Orosz Légierő a közelmúltban írta alá a dokumentumokat a Szu-25UBM – amely a Szu-25UB típusú repülőgép nagymértékben modernizált változata ‑ állami tesztjeinek teljesítéséről. A fejlesztéseken átesett repülőgép egyaránt alkalmazható harcfeladatok végrehajtására és repülőgép-vezetők képzésére. A két modifikáció repülési karakterisztikáját figyelembe véve nincs jelentős különbség, ugyanakkor a Szu-25UBM harci alkalmazási lehetőségei nagymértékben megnövekedtek.
Meg kell említeni, hogy az átfogó modernizációs program során a repülőgépet új „Párduc” típusú navigációs-irányzó komplexummal szerelték fel, amely védelmi és információ feldolgozó rendszert, rádiótechnikai felderítő berendezést és egy közel- és müholdas navigációs rendszert is magába foglal. Mindezeken túl a gép pilótafülkéjében két folyadékkristályos kijelző is beépítésre került.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
India még 2023-ban döntött arról, hogy kiöregedő MiG-29K flottáját a Rafale hajófedélzeti változatával, a Rafale M-mel váltja le. A kormányközi megállapodás aláírására 2025. április 28-án került sor Új-Delhiben, melynek eredményeként India lesz a típus első külföldi üzemeltetője.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.