2024. 11. 11. hétfő
Márton
: 408 Ft   : 382 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Német-francia feszültség az FCAS program körül

Német-francia feszültség az FCAS program körül
JETfly  |  2021. 02. 23., 13:50

Feszültségeket szül a következő generációs harci repülőgép fejlesztése Franciaország és Németország között. A Future Combat Air System (FCAS) névre hallgató programban három nemzet (francia, német, spanyol) vesz részt, és a tervek szerint a francia Dassault felel a hagyományos, pilóta által irányított repülőgép fejlesztéséért, míg a németek oldaláról az Airbus Defence & Space kapja a pilóta nélküli hordozó repülőgép fejlesztését.

A franciák be is jelentették, hogy egy Rafale-ból létrehozott demonstrátor példányon képzelik el az új technológiák tesztelését, ami azonban a német IG Metall szakszervezet ellenérzését váltotta ki. Elmondásuk szerint kirekesztenék őket ezáltal a projekt fontos részeiből, ami hosszútávon a technológiai tudásbázisuk elapadását jelentené.

A Panavia Tornado és a Eurofighter Typhoon programok során a német ipar nagy tudást szerzett a repülésirányítási rendszerek fejlesztésében, amit szeretnének az FCAS programban is kamatoztatni. Bár tudják, hogy ez egy nemzetközi projekt, de igazságos munkamegosztást követelnek maguk számára. A szakszervezet javaslata alapján a németeknek is szükséges lenne egy technológiai demonstrátor létrehozása, ami jelen esetben a Eurofighteren alapulhatna.

Mint ahogy arról a napokban már lapunkon is beszámoltunk, a britek bejelentették Tempest névre keresztelt, következő generációs harci repülőgép tervüket, emellett fut a francia-német közös FCAS projekt is. Megvannak már az első hivatalos vélemények is a párhuzamról.
bővebben ...

Hangoztatták azt az aggályukat is, hogy korábban (a Tornado és Eurofighter projektek kapcsán) is megtörtént, hogy a francia fél a projekt kezdetekor még részt vett a programban, aztán a későbbi fázisokból már kiszállt, és csak a saját fejlesztéseire koncentrált.

Mivel az Egyesült Királyság, Svédország és Olaszország egy külön programon, a Tempest projekten dolgozik közösen, a franciák külön útra térése az FCAS program végét eredményezné, Németország pedig gyakorlatilag üres kézzel maradna.

Forrás: https://www.flightglobal.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 25., 16:45
Egyedülálló lehetőséget biztosít a fiatalok számára az Ifjúsági Pilóta Program, amely 2025 januárjában indul el a Honvédelmi Minisztérium felügyelete alatt - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter, október 24-én, csütörtökön.
2024. 10. 15., 16:45
A HadERŐ című műsor október 15-i adásában folytatódott a Magyar Légierő KC-390-es szállító repülőgépének bemutatása: Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
2024. 10. 22., 15:15
A közös védelmi képességek fejlesztése és a kölcsönös támogatás elengedhetetlen a stabilitás megőrzéséhez Közép-Európában – mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf, a Robert Kaliňák szlovák miniszterelnök-helyettessel folytatott kétoldalú tárgyalása után, Kecskeméten, október 22-én.
2024-11-05 18:30:00
A Wizz Air nyerte el idén a CAPA (Centre for Aviation) által megítélt Év Fenntartható Légitársasága elismerést az európai, közel-keleti és afrikai régióban (EMEA’s Environmental Sustainability Airline Group for 2024), amit a légitársaság Hongkongban, a CAPA díjkiosztóval egybekötött légi közlekedési csúcstalálkozóján vehetett át.
2024-10-30 13:45:35
A 2024-2025-ös téli menetrendjében a Wizz Air öt új célállomást tesz elérhetővé Budapestről: Genovába, Gran Canariára, Salernóba, Memmingenbe, és Marrákesbe is indul közvetlen járat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. Budapestről így már összesen 32 ország 71 repülőterére lehet a Wizz Airrel utazni, ezzel a magyar fővárosból érhető el a légitársaság legtöbb desztinációja.
2024-10-29 16:45:00
A légitársaság 1,5 millió utast és több mint 77 ezer tonna rakományt szállított egy évtized alatt a magyar főváros és a közel-keleti metropolisz között, hozzájárulva ezzel a magyar turizmus és kereskedelmi kapcsolatok bővüléséhez.
2024-10-29 09:36:22
Kezdetét vette a téli menetrendi időszak, amelyben az Air France hat, a KLM pedig egy új célállomást kínál utasainak, és több meglévő útvonalon is bővíti a kínálatot. A KLM valamennyi Boeing 787-es és 777-es repülőgépén bevezeti a Premium Economy szolgáltatást, míg az Air France az év végétől elérhetővé teszi új La Première első osztályát egyes járatain.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 11. 09., 11:00
Az eseményen Dr. Koller József dandártábornok, Olaszországba akkreditált véderő, katonai és légügyi attasé is részt vett. A szicíliai látogatás célja a nemzetközi nap mellett, a Sigonella-i bázis szakmai bemutató napján történő részvétel volt.
2024. 11. 09., 10:00
Ugrik Csaba dandártábornok és Szarvas Dávid főhadnagy mesél a vadászpilóta hivatásról.
2024. 11. 06., 16:31
A Dél-alföldi régió nyugállományú katonáinak és honvédségi nyugdíjasoknak szerveztek találkozót ma az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár bázisán.
2024. 11. 05., 09:52
A műszeres leszállító rendszer iránysáv- és siklópályaadóinak ellenőrzésével és beállításával a munka nem ért véget, hiszen a leszállást segítő további rádió- és fénytechnikai eszközök is ellenőrzésre vártak.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.