2025. 02. 14. péntek
Bálint, Valentin
: 401 Ft   : 383 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Német-francia feszültség az FCAS program körül

Német-francia feszültség az FCAS program körül
JETfly  |  2021. 02. 23., 13:50

Feszültségeket szül a következő generációs harci repülőgép fejlesztése Franciaország és Németország között. A Future Combat Air System (FCAS) névre hallgató programban három nemzet (francia, német, spanyol) vesz részt, és a tervek szerint a francia Dassault felel a hagyományos, pilóta által irányított repülőgép fejlesztéséért, míg a németek oldaláról az Airbus Defence & Space kapja a pilóta nélküli hordozó repülőgép fejlesztését.

A franciák be is jelentették, hogy egy Rafale-ból létrehozott demonstrátor példányon képzelik el az új technológiák tesztelését, ami azonban a német IG Metall szakszervezet ellenérzését váltotta ki. Elmondásuk szerint kirekesztenék őket ezáltal a projekt fontos részeiből, ami hosszútávon a technológiai tudásbázisuk elapadását jelentené.

A Panavia Tornado és a Eurofighter Typhoon programok során a német ipar nagy tudást szerzett a repülésirányítási rendszerek fejlesztésében, amit szeretnének az FCAS programban is kamatoztatni. Bár tudják, hogy ez egy nemzetközi projekt, de igazságos munkamegosztást követelnek maguk számára. A szakszervezet javaslata alapján a németeknek is szükséges lenne egy technológiai demonstrátor létrehozása, ami jelen esetben a Eurofighteren alapulhatna.

Mint ahogy arról a napokban már lapunkon is beszámoltunk, a britek bejelentették Tempest névre keresztelt, következő generációs harci repülőgép tervüket, emellett fut a francia-német közös FCAS projekt is. Megvannak már az első hivatalos vélemények is a párhuzamról.
bővebben ...

Hangoztatták azt az aggályukat is, hogy korábban (a Tornado és Eurofighter projektek kapcsán) is megtörtént, hogy a francia fél a projekt kezdetekor még részt vett a programban, aztán a későbbi fázisokból már kiszállt, és csak a saját fejlesztéseire koncentrált.

Mivel az Egyesült Királyság, Svédország és Olaszország egy külön programon, a Tempest projekten dolgozik közösen, a franciák külön útra térése az FCAS program végét eredményezné, Németország pedig gyakorlatilag üres kézzel maradna.

Forrás: https://www.flightglobal.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025. 01. 30., 15:07
2025. január 29-én, helyi idő szerint 20 óra 48 perckor leszálláshoz készülődött a PSA Airlines Bombardier CRJ-701ER típusú regionális utasszállítója Washingtonban, a repülőtér közelében azonban összeütközött egy katonai helikopterrel.
2025. 01. 28., 09:17
Miskolc ismét a hírek szereplője repülőtere kapcsán: a 2022. április 30-án bezárt, nagy múltra visszatekintő repülőtér nagy űrt hagyott a térség repülős életében, a legfrisseb hírek azonban már egy új airport létesítéséről szólnak.
2025-01-28 13:19:16
Egy különleges élő közvetítés vár ránk 2025. január 28-án, délután: a Boom Technology által fejlesztett, XB-1 jelzésű demonstrátor tervezetten a mai napon teljesítheti első, hangsebesség feletti tesztrepülését, újabb mérföldkövet jelentő eseményként a Boom Overture szuperszonikus utasszállító programjában.
2025-01-27 09:31:22
Fontos mérföldkövet ért el a fenntarthatóság terén a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport. A Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. sikeresen teljesítette azon audit feltételeit, amely lehetővé teszi a fenntartható repülőgép-üzemanyag (sustainable aviation fuel, SAF) használatának bevezetését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.
2025. 01. 28., 11:13
Az EUFOR Althea művelet parancsnokaként tanúsított kiemelkedő helytállásáért, az egyéves magyar parancsnoki év eredményeiért Hadik Szablya emléktárgyat adományozott dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke dr. Sticz László vezérőrnagynak.

  Legfrissebbek most

2025. február 12-én, szerdán, helyi idő szerint 10 óra 15 perc körül, ködös időben a San Diego-öbölbe zuhant az Amerikai Haditengerészet egyik EA-18G Growler típusú harci repülőgépe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.