4 millió dollár kártérítést fizetett a Boeing az Egyesült Államok kormányának, miután a cég három repülőgép szerelője sérüléseket okozott egy VC-25A, vagy más néven Air Force One oxigén rendszerében.
A tavaly tavasszal történt esemény jelentését a napokban hozták nyilvánosságra. E szerint a három műszaki szakember éppen szivárgásokat keresett az oxigén rendszerben, eközben pedig olyan eszközöket és olyan tisztítási eljárásokat alkalmaztak, melyeket az adott rendszer esetében nem lett volna szabad. Az előírások szerint kizárólag steril eszközökkel végezhették volna ezt el, tűzmegelőzési okokból.
A rendszer utólagos sterilizációja és ellenőrzése miatt a Boeing összesen mintegy 4 millió dolláros számlát nyújtott be a javításról, de később visszatérítette ezt az összeget a kormánynak.
Az esetre a Boeing San Antonio-ban található gyárában került sor, miután a cég 2014-ben költségcsökkentési okokból bezárta a régi kansasi gyáregységét. A jelenlegi VC-25A típus még néhány évig szolgálatban marad, de 2024-től a tervek szerint a Boeing 747-8 váltja majd, miután Donald Trump mégis jóváhagyta a programot, bár ehhez kellett, hogy a Boeing csökkentse a korábbi ajánlati árat.
Forrás: FlightGlobal
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Újabb friss hír az L-39NG kapcsán, hiszen az Aero Vodochody repülőgépgyár új gyártósort indított az új kiképző repülőgép számára. Az összeszerelő soron a repülőgép törzsét szerelik össze, a termelési kapacitása a tervek szerint évente legfeljebb 24 darab lesz és több mint 100 embert fog foglalkoztatni.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.