Közös fejlesztés a T-X tenderre.
2016. szeptember 13-án, a Boeing St. Louis-i gyárában bemutatták a svéd Saab vállalattal a T-X tenderre közösen fejlesztett új repülőgépet. A bemutató idejére már két példány is elkészült, amelyek közül a N381TX lajstromú gépet tekinthette még a sajtó. A Boeing szerint a gépek már szériapéldánynak számítanak, amelyeket az Egyesült Államok légierejének (USAF) igényei szerint fejlesztettek ki, és minden szükséges képesség már most is rendelkezésre áll.
A repülőgép egy General Electric hajtóművel és dupla függőleges vezérsíkkal rendelkezik. Külsőre több típus stílusjegyeit is magán viseli, szemből a Textron AirLand Scorpion típusára emlékeztet, míg a futóművei leginkább az F-16-os kialakításához hasonlóak, ugyanakkor minden bizonnyal a Saab mérnökei is rajta hagyták a kézjegyüket. A fejlesztésnél és a gyártásnál természetesen a legfejlettebb technológiákat alkalmazták, a gép tehát a lehető legfejlettebbnek mondható. A fejlesztők a repülőkiképzésen felül színvonalas földi képzési lehetőséget, illetve könnyű karbantarthatóságot ígérnek.
A tavaly márciusban elindított T-X tenderen a tét a USAF régi Northrop T-38C Talon szuperszonikus kiképzőgépeinek leváltása, legnagyobb ellenfele az új Boeing/Saab típusnak a Lockheed Martin és a dél-koreai KAI közös fejlesztése, a T-50 Golden Eagle lehet. A későbbiekben kiválasztandó típus a kezdeti hadrafoghatóságot 2024-ben érheti el.
Forrás: Boeing
Az Emirates 39 960 napelempanel telepítésére kötött megállapodást az Etihad Clean Energy Developmenttel, amelyek a dubaji Emirates Engineering Centre energiaellátását fogják támogatni. A projekt a tervek szerint évente 34,3 millió kWh energiát termel majd, ami a központ energiaigényének 37 százalékát fedezi, összesen 23 177 kWp teljesítménnyel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.