Az Iraki Légierő pilótáinak harmadik csoportja is végzett az L-159-es elméleti átképzéssel a Prága melletti Aero Vodochody üzemben. Az átképzés most a műszaki szakemberek és az oktató pilóták felkészítésével folytatódik.
Az október 12-i ünnepélyes kibocsátó ceremónián részt vettek az Iraki Légierő, a Cseh Légierő, a cseh külügyminisztérium képviselői mellett az iraki nagykövet, Walid Hamed Shiltagh is.
„Az L-159-esekkel való elégedettség és harci alkalmazásuk kiválósága nem csak az Aero és az ügyfelek közötti sikeres együttműködés egyetlen feltétele. Az Aero azzal biztosítja a minőséget és versenyképességét, hogy képes teljeskörű szolgáltatásokat nyújtani, beleértve a repülőgép-személyzet képzését, a repülőgép-karbantartási szolgáltatásokat és egyéb ügyfélszolgálatot "- mondta az Aero Vodochody elnöke, Giuseppe Giordo.
A pilóták, a műszaki személyzet és az oktatók kiképzése része annak a szerződésnek, amely az AERO Vodochody AEROSPACE a.s. és az iraki Védelmi Minisztérium között jött létre. Az Aero teljes körű képzést biztosít a földi kiszolgáló és a repülő személyzeteknek, erre biztosíték a nagy tapasztalattal bíró L-159-es gyári berepülő pilóta állománya.
Az átképzés három részből áll: elméleti felkészítésből, szimulátoros repülésekből és gyakorló felszállásokból. A gyakorlati részben az alapok elsajátítása mellett sort kerítenek a harci alkalmazási feladatok oktatására, valamint begyakorolják a teendőket a repülés különleges eseteiben, azaz vészhelyzetben is.
Az L-159-esek iraki eladásáról még 2014-ben állapodtak meg. Összesen 10 darab harci és 2 darab oktató, azaz kétüléses repülőgép került az Iraki Légierő tulajdonába. Az eddig átképzett személyzetek már több száz éles harci bevetésen vannak túl és bizonyították a típus kiválóságát, könnyű kezelhetőségét és olcsó fenntarthatóságát. 7-8 éve komolyan tervezte a Magyar Honvédség is az L-159-esek rendszerbe állítását (kiválóan tudott volna együttműködni a Gripenekkel és olcsó alternatívát jelentett volna egy sor feladat kiváltására), ám a tervek anyagiak híján maradtak a fiókban.
Forrás: www.aero.cz
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.