Az USA légiereje 2015. január 28-án, szerdán hivatalosan is bejelentette, hogy a Boeing négyhajtóműves újdonsága, a 747-8 Intercontinental lesz az új Air Force One. A most még szolgálatot teljesítő két VC-25A jelölésű Jumbo valójában jelentősen átalakított 747-200B, 1990 óta szállítják az elnököt hivatalos útjain. Információk szerint három új 747-8I-t vásárolnának, egyelőre azonban a szerződést még nem írták alá az amerikai repülőgépgyártóval.
A VC-25-ösök 2017-ben érik el tervezett üzemidejük végét, a repülőgépek a maryland-i Andrews légibázison állomásoznak. Korábban olyan tervek is napvilágra kerültek, hogy az USAF több jelentkező ajánlatát is fogadja és egy tenderben versenyeztetné meg a pályázókat, ahol az Airbus A380-as is említésre került. Ebből azonban nem lett semmi, a légierő minden tekintetben az amerikai gyártót és említett típusát tartja a legmegfelelőbb választásnak.
Az USAF döntése jó hír a Boeing-nek, hiszen a 747-8 család, egyelőre nem hozza az elvárt megrendelési mennyiséget. Napjainkig 119 megrendelés érkezett rá, ennek nagyobb része a teherszállító 747-8F változatra. A jelenlegi megrendelések 2017 elejéig adnak munkát a 747-8 gyártósorának, így fontos lenne, hogy az Air Force One szerződését is minél előbb aláírják.
A Royal International Air Tattoo szervezői bizonyára már évekkel ezelőtt elővették az eseménynaptárt: milyen évfordulót illene megünnepelni 2024-ben? Nem volt nehéz dolguk.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.