A tavalyi évben több alkalommal számoltunk be olvasóinknak arról, hogy Oroszországban folyamatosan végzik a MiG-31 negyedik generációs, kéthajtóműves, nehéz elfogó vadászrepülőgépek felújítását.
A gépek egy részét a rzsevi, 514. számú repülőgép javító üzemben újítják fel, amely immár 72 éves tapasztalattal rendelkezik katonai repülőgépek modernizációjával kapcsolatban. Az üzemben a MiG-31-esek mellett MiG-29 és Szu-24 repülőgépek javításával, felújításával foglalkoznak. Az üzem saját, 3 km hosszú fel- és leszállópályával rendelkezik, amely fogadja a javításra érkező gépeket.
A repülőgépeket teljesen szétszerelik, minden egységét tesztelik, javítják, felújítják, illetve amennyiben szükséges újra cserélik. A modernizáció során problémát okozhat az idő. Bizonyos esetekben hosszú idő telik el a megrendeléstől a szükséges alkatrészek kézhezvételéig elsősorban olyan cégek esetében, amelyek nem tagjai az „OAK”-nak (Egyesített Repülőgépgyártó Vállalat). A repülőgépek a modernizáció során új repülési elektronikát, digitális adatátviteli rendszert, felújított fedélzeti lokátort, színes, többfunkciós displayeket, valamint új tüzvezető rendszereket kapnak. Az új radar felderítési távolsága 320 km, és egyidőben 10 cél követésére képes. A felújítás eredményeképpen a gépek további 10-15 évet állhatnak szolgálatban. Galériánkban képet kaphatnak arról, hogyan zajlik a gépek felújítása.
Fotók: Marina Lystseva
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Újabb friss hír az L-39NG kapcsán, hiszen az Aero Vodochody repülőgépgyár új gyártósort indított az új kiképző repülőgép számára. Az összeszerelő soron a repülőgép törzsét szerelik össze, a termelési kapacitása a tervek szerint évente legfeljebb 24 darab lesz és több mint 100 embert fog foglalkoztatni.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.