Sűrű napok állnak a Német Légierő részére készült, első Airbus Military A400M Atlas közepes katonai szállító repülőgép mögött, hiszen - mint ahogy arról lapunkon is beszámoltunk - a napokban teljesítették a repülőgép hajtóműveinek első indítását, megkapta végleges festését, továbbá teljesített több gurulópróbát is. Nem kellett sokat várni ezt követően a gép szűzfelszállására sem: 2014. október 14-én, kedden, az Airbus Military Sevilla-i központjából emelkedett a levegőbe.
Az MSN18 jelü Atlas helyi idő szerint 14 óra 30 perckor szállt fel közel 5 órás első tesztrepülésére, melynek során ellenőrizték a repülőgép irányíthatóságát, a TP400 típusú hajtómüvek és a különböző rendszerek megfelelő müködését. A sikeres első repülést újabb tesztek követik, ha minden a tervek szerint alakul, akkor még 2014 decemberében leszállítják az 53 darabos megrendeléssel rendelkező Német Légierő részére.
Friss hírként egy másik Airbus szüzfelszállásáról is beszámolhatunk, ugyanis a mai napon, 2014. október 15-én levegőbe emelkedett a Qatar Airways részére készült első A350-900 típusú, nagyrészt kompozit anyagokból készült, szélestörzsü utasszállító repülőgép. A Rolls-Royce Trent XWB hajtómüvekkel szerelt A350-es helyi idő szerint 14 óra 20 perckor szállt fel Toulouse-ból. Tervek szerint a katari légitársaság idén decemberben veheti át az első A350-900-ast, a típus szeptember végén kapta meg típusengedélyét az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől (EASA).
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.