2025. 06. 18. szerda
Arnold, Levente
: 404 Ft   : 351 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

KLM – 85 éve landolt először Magyarországon!

JETfly  |  2014. 09. 15., 10:11

Nem mindennapi látvány volt a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren az az 1975-ös évi, KLM retró járat, amelyik szeptember 12-én, vízsugaras köszöntés, és hatalmas sajtó érdeklődés mellett landolt. A KLM1975 abból az ünnepi alkalomból érkezett, hogy a holland királyi légitársaság felségjele alatt 85 éve közlekednek gépek Budapest-Amszterdam között. 

Magyarország-Hollandia évszázadokra visszanyúló, eredményes kétoldalú kapcsolatát hangsúlyozta Őexcellenciája Gajus Scheltema, Hollandi magyarországi nagykövete. „Hollandia stabil, megbízható befektető Magyarországon, többe ezer magyar embernek adnak munkát. Magyarország turisztikai kínálatának bővülésével ugyanakkor folyamatosan növekszik a Budapesten regisztrált holland turisták vendégéjszakájának száma, és ebben a KLM társaságnak kiemelt szerepe van. Nélkülük, az általuk nyújtott sokrétü szolgáltatások elengedhetetlenek a további építkezésben.” – fogalmazott a nagykövet. 

„85 év - ez egy különleges mérföldkő minden légitársaság életében. Büszkék vagyunk, hogy a KLM azon kevesek közé tartozik, amelyek elmondhatják magukról, hogy közel 100 éve, megszakítás nélkül, ugyanaz a név alatt müködnek, ismertek és elismertek. A 85 év azt is bizonyítja, hogy Magyarország mennyire fontos piac számunkra regionális, és nemzetközi szempontból is. Büszkék vagyunk, hogy járatainkon folyamatosan növekszik az utasforgalom, nekik rendkívüli kedvezményekkel, minőségi szolgáltatásaink bővítésével kedveskedünk. Jelenleg is zajlik nagyszabású őszi kampányunk, a magyar utazók által kedvelt desztinációkra nyújtunk foglalási lehetőséget. Álom desztinációk-álomáron csak két hétig, jelen esetben szeptember 18-ig, és örömmel tapasztaljuk, hogy milyen nagy az érdeklődés a promóció iránt, ilyen sokan döntenek ismét a KLM mellett.” – mondta Olivier Hours, az Air France – KLM regionális vezérigazgatója.   

KLM

Dror Harel, a KLM és az Air France magyarországi ügyvezető igazgatója a fejlesztések, az innováció fontosságát hangsúlyozta. „Az Air France - KLM csoport számára mindig is fontos volt, hogy egységesen, az utasok igényeit a legmagasabb színvonalon szolgálja ki. Idén áprilisra a KLM teljes 747-es flottáján megújult a business osztály. Jelenleg a Boeing-ek fedélzetén zajlik a felújítás. Nemcsak a dizájn, a berendezés és a kárpitok újultak meg, hanem vízszintesre dönthető ülések is ki lettek építve, az üzleti utazók kényelmének és privát szférájának biztosítása a fő irányelv. Az Air France 500 millió eurót fektet be, hogy fokozatosan, kezdetben tizenkilenc kiválasztott Boeing 777-300ER típusú nagyteljesítményü utasszállítóján kivitelezze legújabb első osztályát. Az Air France La Premiere kabinjai egy olyan magas színvonalat képviselnek, amelyek a világon egyediek.”

Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy a KLM volt az első nyugati légitársaság, amelyik menetrendszerü járatokat indított Budapest-Amszterdam között 1957-ben, Douglas DC-6 és Lockheed Electra típusú gépekkel. „A KLM jelenleg is az egyik legfontosabb partnerünk, magas színvonalú szolgáltatásokat kínál minden utasnak. A légitársaság által biztosított járatok nem csak Budapestet és Amszterdamot kötik össze, hanem a KLM globális hálózatának köszönhetően kedvező csatlakozási lehetőségeket is kínál minden Budapestről induló utasnak.”

KLM

Stílusosan, az alkalomhoz illően, az ünnepi torta egy jellegzetes holland fapapucs alakú, trüffel ízesítésü kreáció volt, amelyet a 30 éve a magas minőség, és a megújulás szellemében müködő népszerü Zila cukrászda mesterei készítettek. 

KLM mérföldkövek

 A holland KLM légitársaság (teljes nevén Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V. – jelentése: Holland Királyi Légitársaság) világszerte 90 desztinációra szállít utasokat és rakományt.

 Ez a legrégibb légitársaság, amely máig eredeti nevén müködik.

 A KLM-et Albert Plesman alapította 1919-ben. 

 Vilma királynő 1919. szeptember 12-én engedélyezte a „királyi” szó használatát az akkor még nem is létező társaságnak, mert az alapítás hivatalosan csak október 7-én valósult meg.  

 A szimbolikus KLM alap- logót 1919-ben tervezte Dirk Roosenburg – a korona a KLM „királyi” minősítését jelzi.

 A KLM központja a hollandiai Amstelveen-ben van – egy 6.5 hektáros terület, a Schiphol repülőtér mellett. 

 A központot 1968 és 1970 között építették fel. 

 A KLM gépeken a jellegzetes logózás/külalak többszörös módosítás után, 2002 óta van érvényben.

 Az első KLM járat 1920. május 17-én repült át a londoni Croydon repülőtérről Amszterdamba, fedélzetén két brit újságíróval és számos újsággal.

 Az első járat, egy De Havilland DH-16 típusú gép 1920. május 17-én szállt le Schiphol repülőterén, az akkoriban szédületesnek számító, 150 km/óra sebességgel repült és a maximális felszállási súlya 1765 kg volt.

 A holland királyi légitársaság 1921-ben kezdte meg a menetrendszerinti közlekedést. 

 Ma már szigorúan tilos bármilyen fegyver felvitele a polgári repülőgépekre, de ez nem volt mindig így. Az 50-es évek végén a KLM Amszterdam-Tokió járata a sarkkörön és Alaszkán át tette meg útját, és a pilóták kötelező tartozékaként vadászpuskákat vittek a fedélzeten: arra az esetre, ha a sarkkörön kényszerleszállást kell végrehajtani, akkor legyen mivel védekezni a jegesmedvék ellen.

 2003. szeptember 30-án az Air France és a KLM bejelentette társulási szándékát - a párizsi Charles de Gaulle és az amszterdami Schiphol repülőtereket jelölték meg, mint gócpontok.

 2004 februárjában jóváhagyták a tervet, 2004. május 5-én meg is valósult, ezzel létrejött a világ legnagyobb légitársasága. 

 A KLM 2004 szeptemberében csatlakozott a SkyTeam-hez. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 03., 09:15
A MiG-21-es Fishbedek hosszú évtizedeken át számos ország katonai repülőteréről felszállva védték a légteret. Nem csak a Varsói Szerződés tagállamainak volt alaptípusa, de különböző modifikációik alaposan kivették a részüket a 20. század helyi háborúiban is.
2025-06-02 14:07:00
Civilek, majd diplomaták kimenekítése, a művelet szempontjából kritikus, szenzitív anyagok megszerzése és katapultált pilóták felkeresése, majd kimenekítése – a nehézségi szint egyre nőtt, a kihívások komplexitásával egyetemben a Fire Blade 2025 gyakorlaton, ahol kevesebb, mint 24 óra állt a hajózók rendelkezésére, hogy kidolgozzák műveleti tervüket.
2025-05-29 18:15:53
Átadták a Pápán települő Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) szimulátorát az MH 47. Bázisrepülőtéren – mindez mérföldkövet jelent a program szakembereinek felkészülésében, hiszen a C-17-es repülőgépek kezelőszemélyzete szinten tartó és képességfejlesztő szimulációs felkészítéseit már hazánkban is teljesíteni tudja.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 06. 18., 10:48
Magyar eszközökkel, magyar légtérben és magyar oktatói gárdával folytatódik a hazai vadászpilóták képzése. A nemzetközileg megnövekedett presztízsű katonai szakma utánpótlásáról és az újonnan beszerzett kiképző gépekről beszélgettek a Spirit FM Katonadolog műsorának legutóbbi adásában.
2025. 06. 17., 12:39
Kiemelt látogatói nap a Saber Guardian 2025 nemzetközi gyakorlaton.
2025. 06. 16., 11:41
Az ötvenes években egy együléses, egy hajtóműves, szuperszonikus vadászgép jelent meg az amerikai haditengerészetnél, az F8U-1 Crusader.
2025. 06. 11., 10:47
Teljesítették első ejtőernyős ugrásukat az MH Ludovika Zászlóalj harmadéves felderítő honvéd tisztjelöltjei. Sánta Gerő hallgató főtörzsőrmesternek még emlékezetesebb volt az ugrás, hiszen azt édesapjával, Sánta Gábor dandártábornokkal élhette át, aki rutinos ejtőernyősként pontosan tudja, mekkora kihívást jelent mindez.

  Legfrissebbek most

Portugália légiereje hivatalosan 2025. június 16-án jelentette be a párizsi légiszalonon, hogy kibővítik a brazil KC-390-es teherszállító repülőgépre leadott rendelésüket.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.