Az utóbbi két évben az orosz pilóták nem egy alkalommal állították „kihívás” elé az Egyesült Államok repülőgép-vezetőit. Ez idén áprilisban csúcsosodott ki igazán, amikor egy orosz vadászrepülőgép veszélyes közelségbe repült egy amerikai felderítő repülőgéppel a Japán és Oroszország közötti semleges vizek felett.
„Röviden, ez egy nagyon veszélyes megközelítés volt. Az amerikai gép személyzetének tagja elmondta, hogy az elmúlt több tíz évben ez volt a legveszélyesebb megközelítés amerikai és orosz harci repülőgépek között. Visszatérünk a szovjet időkhöz. A helyzet olyannyira veszélyes volt, hogy az amerikai gép személyzete a feladatvégrehajtás megszakítása mellett döntött. Akivel beszéltem azt mondta, hogy ez a megközelítés veszélyeztette az amerikai személyzet életét”, - mondta egy repülésbiztonsági szakértő.
RC-135U rádióelektronikai felderítő repülőgép(Fotó: theaviationist.com)
2014. április 23-án egy orosz Szu-27 vadászrepülőgép Oroszország keleti partjainál, nemzetközi vizek felett elfogott egy RC-135U rádióelektronikai felderítő repülőgépet. Az orosz vadászgép mintegy 30 méteres távolságban (közelségben) úgy, hogy a törzs alsó része a függesztményekkel (rakétákkal) minél jobban látható legyen az amerikai gép személyzete számára. A végrehajtott manőver eredményeképpen az amerikai repülőgép a Szu-27-es által keltett turbolencia zónába került. Az eset után mindössze kilenc nappal egy orosz vadászrepülőgép a USS Donald Cook (DDG-75) legénységére „ijesztett rá”, amikor is mindössze 150 méter magasan egy kilométernél kisebb távolságban repült el a hadihajó mellett.
Negyedik alkalommal ad otthont hazánk a Többnemzeti Helikopter Kiképző Központ szakmai útmutatásával az évenkénti helikopterharcászati oktatóképző gyakorlatnak Pápán, a Magyar Honvédség 47. Bázisrepülőtéren.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.