2025. 06. 21. szombat
Alajos, Leila
: 403 Ft   : 350 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Közzétették a Dél-koreai Légierő elmúlt 13 évének baleseti statisztikáit

JETfly  |  2013. 10. 22., 12:56

Dél-Korea légiereje évente átlagosan 2,5 repülőgépet veszített el 2000 óta, amelynek oka számos alkalommal a több, mint 3 évtizede rendszeresített repülőeszközök elöregedése volt, áll egy hétfőn közzétett hivatalos jelentésben.

Összesen 35 repülőgépet veszített a légierő a különböző balesetekben és katasztrófákban az elmúlt 13 évben, amelyek következtében 38 pilóta és egy szerelő veszítette életét. A repülőgépek és azok személyzeteinek elvesztését 21 alkalommal okozta pilótahiba, míg 5-5 repülőeseményt a nem megfelelő karbantartás, illetve technikai meghibásodások okozták, olvasható a dél-koreai parlamentnek benyújtott katonai jelentésben. A lezuhant repülőeszközök közül 16 példány a Dél-Korea által üzemeltetett F-4 és F-5 repülőgépek közül került ki és ez utóbbi típusból csak 2010-ben 3 darab semmisült meg. Bár a repülőgépek elvesztésének fő oka legtöbbször pilótahiba volt, de Chung Hee-soo, kormánypárti képviselő szerint az idősebb repülőgépek jelentik a legnagyobb problémát, hiszen egy új, modern elektronikával felszerelt repülőgép jelentősen csökkenti a repüléstechnikai hibák elkövetésének lehetőségét. 

A repülőesemények szenvedő alanyai legtöbbször az F-5 típusból kerülnek ki

Ugyanakkor a képviselő azt is elmondta, hogy mivel 2000 óta 5 repülőgép veszett oda a nem megfelelő karbantartás miatt, így a légierőnek javítania kell karbantartási rendszerét a további technikai- és humánveszteségek elkerülése végett. Legutóbb egy F-5E zuhant le kiképzési repülésen Korea középső részén a múlt hónapban, és a kivizsgálás során arra a megállapításra jutottak, hogy a lezuhanás oka az volt, hogy a levegőben leszakadt a repülőgép egyik stabilizátora. Ez a legutóbbi eset is aggodalmat keltett a légierő vezetésében a kiöregedő repülőgépekkel kapcsolatban, hiszen az érintett repülőgépet a 80-as évek óta használták és közeledett üzemideje végéhez. Dél-Korea közel 200 darab F-5-öst rendszeresített a 70-es évek óta, bár a régi A és B változatokat már kivonták, az E és F változatok továbbra is használatban vannak és csak életciklusuk végén, tehát mintegy 38 évesen kerülnek majd kivonásra.

Korszerü dél-koreai F-15K-k kíséretében egy Boeing 737 AEW/C Peace Eagle

Szöul 2002 óta 60 darab F-15K-t rendelt az amerikai Boeing cégtől és arra törekszik, hogy további 60 darab új repülőgép beszerzésével fokozatosan nyugdíjba küldje matuzsálem korú repülőgépeit. Az állami fegyverbeszerzési hivatal a múlt héten azt nyilatkozta, hogy felgyorsítja az új, korszerü repülőgépek beszerzésére irányuló folyamatot (F-X tender) azzal a céllal, hogy az üzlet megkötésére legkésőbb 2014 végéig sor kerüljön. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 20., 07:00
Kellemes nyári hétvégére készült mindenki. Tervezgettük mivel is teljenek az elkövetkező napok. Volt, aki a strandolást favorizálta, más egy közös focimeccs nézésre invitálta barátait és páran a borutcában szerettek volna bort kóstolni. Már előre éreztük a finom vörös bor izét, mikor csörgött a telefon. A telefon most nem a jó barát szerepét játszotta. Rossz hírt közölt. Fehérgyarmat közelében lezuhant a Magyar Honvédség L-39 Albatros típusú repülőgépe és a fedélzetén repülők életüket vesztették. A gondolatban kortyolt bor íze rögtön megkeseredett és az eltávozott pilótákra, barátokra, Janicsek Andrásra és Ignácz Zoltánra gondoltunk.
2025. 06. 03., 09:15
A MiG-21-es Fishbedek hosszú évtizedeken át számos ország katonai repülőteréről felszállva védték a légteret. Nem csak a Varsói Szerződés tagállamainak volt alaptípusa, de különböző modifikációik alaposan kivették a részüket a 20. század helyi háborúiban is.
2025-06-02 14:07:00
Civilek, majd diplomaták kimenekítése, a művelet szempontjából kritikus, szenzitív anyagok megszerzése és katapultált pilóták felkeresése, majd kimenekítése – a nehézségi szint egyre nőtt, a kihívások komplexitásával egyetemben a Fire Blade 2025 gyakorlaton, ahol kevesebb, mint 24 óra állt a hajózók rendelkezésére, hogy kidolgozzák műveleti tervüket.
2025-05-29 18:15:53
Átadták a Pápán települő Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) szimulátorát az MH 47. Bázisrepülőtéren – mindez mérföldkövet jelent a program szakembereinek felkészülésében, hiszen a C-17-es repülőgépek kezelőszemélyzete szinten tartó és képességfejlesztő szimulációs felkészítéseit már hazánkban is teljesíteni tudja.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 06. 20., 09:30
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál rendszeres kiképzési repülésekkel tudják biztosítani, hogy minden körülmények között bevethető képességet adjanak.
2025. 06. 18., 10:48
Magyar eszközökkel, magyar légtérben és magyar oktatói gárdával folytatódik a hazai vadászpilóták képzése. A nemzetközileg megnövekedett presztízsű katonai szakma utánpótlásáról és az újonnan beszerzett kiképző gépekről beszélgettek a Spirit FM Katonadolog műsorának legutóbbi adásában.
2025. 06. 17., 12:39
Kiemelt látogatói nap a Saber Guardian 2025 nemzetközi gyakorlaton.
2025. 06. 16., 11:41
Az ötvenes években egy együléses, egy hajtóműves, szuperszonikus vadászgép jelent meg az amerikai haditengerészetnél, az F8U-1 Crusader.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.

  NÉPSZERŰ HÍREK