Az elmúlt időszak heves esőzései miatt, vízállását tekintve 120 éves rekordot döntött meg az Oroszország távol-keleti részén található Amur folyó. Az áradó Amur következtében számos település került víz alá, ahonnan a lakosokat már ki is telepítették. Az árvíznek sajnos repülőgépes vonatkozása is van, hiszen az Amur mellett található a KnAAPO gyára (Komszomolszki Repülőgépgyártó Termelési Egyesülés), ahol többek között a Szu-35-ös és a PAK FA is készül.
A fokozódó árvízveszély miatt az orosz védelmi minisztérium egy hat méter magas, három kilométer hosszú védőgátat épít a repülőgépgyár mellé. A minisztérium közleménye szerint az építési munkálatok a repülőgpgyár segédletével zajlanak, a szükséges források biztosítva vannak a gát felépítéséhez. Az árvíz egyelőre nem okozott fennakadást a gyár müködésében, az eddig megszokott módon zajlik a gyártási folyamat.
Az orosz kormány az elmúlt héten jelentette be, hogy közel 360 millió dollárral támogatják az áradás által sújtott területeket. A jelen helyzet szerint az Amur tetőzésére még várni kell, az elhúzódó áradás miatt további 36 000 ember kitelepítése várható: eddig körülbelül 16 000 ember kényszerült otthona elhagyására, az árvízben érintettek száma viszont megközelíti a 100 000 főt. Az árvízi védekezésben megközelítőleg 45 000 ember vesz részt.
Egy régebbi felvétel Komszomolszk-na-Amure-ból: a 801-es oldalszámú Szu-35UB és az első PAK FA (Fotó: KnAAPO)
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.