2025. 06. 21. szombat
Alajos, Leila
: 403 Ft   : 350 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A GE lezárta az Avio repüléstechnikai üzletágának felvásárlását

JETfly  |  2013. 08. 02., 14:50

Az akvizíció révén bővül a GE Aviation technológiai kapacitása, az olasz vállalat előtt pedig a repüléstechnikai szektoron kívül is megnyílik a növekedés lehetősége.

A GE bejelentette, hogy lezárta az Avio S.p.A., az olaszországi székhelyü, polgári és hadi repülőgépekhez meghajtórendszereket és alkatrészeket gyártó piacvezető vállalat repüléstechnikai üzletágának felvásárlását. A vételár 4,3 milliárd dollár (3,3 milliárd euró) volt. Az Avio ürtechnikai részlegét nem vette meg a GE.Az Avio repüléstechnikai üzletága mostantól Avio Aero néven a GE repüléstechnikai üzletágához, a GE Aviation-höz tartozik. Az Avio Aero központja az olaszországi Torinóban marad. Az akvizíció révén a GE bővíteni tudja jelenlétét és szakértelmét a mechanikus erőátviteli rendszerek, az alacsony nyomású turbinák, az égéstechnológia és az automatizálási rendszerek területén. „Az Avio Aero négy kontinensen folytat tevékenységet, így a gyártási volumen növekedése mellett globális jelenlétünk, valamint fejlesztési kapacitásunk is bővülhet"– jelentette ki David Joyce, az Ohio állambéli Cincinattiben központtal rendelkező GE Aviation elnök-vezérigazgatója. „A GE számára további lehetőséget jelent még az is, hogy az Avio Aero más ipari és repüléstechnikai vállalatok beszállítójaként is tevékenykedik.  Nagyon örülünk, hogy tovább növelhetjük olaszországi jelenlétünket az ipari szektorban.”A GE új lehetőségeket keres majd az Avio Aero számára az energiatermelési, az olajipari és a hajózási szektorban is. Az Avio Aero erőátviteli rendszerek terén meglévő szakértelme például több szektorban is potenciális növekedési lehetőséget jelent.Az Avio Aero Olaszországban Torinóban, Pomigliano d’Arco-ban (Nápoly megye) és Brindisiben müködtet gyárakat;  4700 alkalmazottjából 4000 Olaszországban dolgozik. A vállalatnak Lengyelországban, Brazíliában és Kínában is vannak gyárai. Az ügyfelek jól járnak a felvásárlással, mivel a GE beruházni tervez az Avio Aero által kínált termékek és szolgáltatások körének bővítésébe. Emellett a GE az üzletág felvásárlását kiváló lehetőségnek tekinti az árrés növelésére is.

A GE Aviation és az Avio Aero közös múltja hosszú időre tekint vissza, hiszen az utóbbi csaknem 30 éve stratégiai beszállítója a GE-nek. Az Avio Aero árbevételének több mint a fele a GE és a GE vegyesvállalatai felé történt értékesítésből származik. A GE és az Avio Aero vezetőiből álló integrációs csapat január óta készítette elő az akvizíció lezárását, amelyre a mai napon került sor.Az 1908-ban Torinóban alapított Avio Aero folyamatosan ruház be a kutatás-fejlesztésbe, és szoros kapcsolatot ápol vezető egyetemi kutatóközpontokkal. Az Avio Aero különféle GE-hajtómüvekhez szállít alkatrészeket, kezdve az utasszállító gépekben használt nagy GE90-es és GEnx turbólégcsavaros-gázturbinás hajtómüvektől a polgári és hadi helikopterekben használt kisebb CT7/T700-as szabadtengelyes gázturbinás hajtómücsaládig. Ezek a GE-hajtómüvek a repülési ipar legkeresettebb hajtómüvei, melyek várhatóan hosszú távon is jövedelmező bevételi forrást biztosítanak a cég számára. A GE Aviation anyavállalata, a GE már jelentős jelenléttel rendelkezik Olaszországban: a cég hét üzletága több mint 7700 embert foglalkoztat több mint 20 helyszínen az országban, beleértve a GE Oil & Gas üzletágának turbinagépészeti termékekkel és szolgáltatásokkal foglalkozó divízióját, melynek Firenzében található a globális központja. Az évi 6 milliárd dollár árbevételü divízió mintegy 5200 alkalmazottat foglalkoztat Olaszországban.A GE egyik üzletágaként müködő GE Aviation az utasszállító, hadi, üzleti és általános célú repülőgépekbe szánt sugárhajtómüvek, turbólégcsavaros-gázturbinás és szabadtengelyes gázturbinás hajtómüvek, alkatrészek és integrált rendszerek piacvezető szállítója. A cég által kínált termékek karbantartásáról a GE Aviation globális szervizhálózata gondoskodik. Bővebb információért látogasson el a www.ge.com/aviation weblapra. Kövesse a GE Aviationt a Twitteren, valamint a YouTube-on.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 20., 07:00
Kellemes nyári hétvégére készült mindenki. Tervezgettük mivel is teljenek az elkövetkező napok. Volt, aki a strandolást favorizálta, más egy közös focimeccs nézésre invitálta barátait és páran a borutcában szerettek volna bort kóstolni. Már előre éreztük a finom vörös bor izét, mikor csörgött a telefon. A telefon most nem a jó barát szerepét játszotta. Rossz hírt közölt. Fehérgyarmat közelében lezuhant a Magyar Honvédség L-39 Albatros típusú repülőgépe és a fedélzetén repülők életüket vesztették. A gondolatban kortyolt bor íze rögtön megkeseredett és az eltávozott pilótákra, barátokra, Janicsek Andrásra és Ignácz Zoltánra gondoltunk.
2025. 06. 03., 09:15
A MiG-21-es Fishbedek hosszú évtizedeken át számos ország katonai repülőteréről felszállva védték a légteret. Nem csak a Varsói Szerződés tagállamainak volt alaptípusa, de különböző modifikációik alaposan kivették a részüket a 20. század helyi háborúiban is.
2025-06-02 14:07:00
Civilek, majd diplomaták kimenekítése, a művelet szempontjából kritikus, szenzitív anyagok megszerzése és katapultált pilóták felkeresése, majd kimenekítése – a nehézségi szint egyre nőtt, a kihívások komplexitásával egyetemben a Fire Blade 2025 gyakorlaton, ahol kevesebb, mint 24 óra állt a hajózók rendelkezésére, hogy kidolgozzák műveleti tervüket.
2025-05-29 18:15:53
Átadták a Pápán települő Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) szimulátorát az MH 47. Bázisrepülőtéren – mindez mérföldkövet jelent a program szakembereinek felkészülésében, hiszen a C-17-es repülőgépek kezelőszemélyzete szinten tartó és képességfejlesztő szimulációs felkészítéseit már hazánkban is teljesíteni tudja.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 06. 20., 09:30
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál rendszeres kiképzési repülésekkel tudják biztosítani, hogy minden körülmények között bevethető képességet adjanak.
2025. 06. 18., 10:48
Magyar eszközökkel, magyar légtérben és magyar oktatói gárdával folytatódik a hazai vadászpilóták képzése. A nemzetközileg megnövekedett presztízsű katonai szakma utánpótlásáról és az újonnan beszerzett kiképző gépekről beszélgettek a Spirit FM Katonadolog műsorának legutóbbi adásában.
2025. 06. 17., 12:39
Kiemelt látogatói nap a Saber Guardian 2025 nemzetközi gyakorlaton.
2025. 06. 16., 11:41
Az ötvenes években egy együléses, egy hajtóműves, szuperszonikus vadászgép jelent meg az amerikai haditengerészetnél, az F8U-1 Crusader.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.

  NÉPSZERŰ HÍREK