2025. 02. 18. kedd
Bernadett
: 403 Ft   : 384 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újjászületőben a legendás AN-2

JETfly  |  2013. 07. 19., 13:35

2013. július 10-én végrehajtotta első felszállását a legendás AN-2 kétfedelű legújabb modern változata, amely az AN-2-100 típusjelzést viseli. Az új repülőgép a „Henrich Ongirszkij” nevet kapta az Antonov tervező iroda 2012-ben elhunyt főigazgató helyettese után, aki nagyban hozzájárult az AN-2 és AN-3 típusok fejlesztéséhez.

Az AN-2-100 első repülését az Antonov cég tesztpilótái hajtották végre, név szerint Szergej Taraszjuk parancsnok és Valerij Epancsintszev másodpilóta. Az első repülés, amely során végrehajtották a repülőgép első légi tesztjeit, több mint 1 órán át tartott. Az AN-2-100 típust személy- és áruszállításra, valamint ezek kombinációjára szánják a helyi légitársaságok számára. A repülőgép üzemeltethető kis repülőterekről, laza, jég vagy hó által borított talajról, széles magassági tartományban, jó és kedvezőtlen éghajlati és időjárási körülmények között egyaránt. A legfőbb különbséget az új típus és az elődje között az új MC-14 típusú turbólégcsavaros hajtómü jelenti, amelyet az ukrajnai székhelyü Motor Sich részvénytársaság állít elő. Az új erőforrás egyik előnye, hogy kerozinnal üzemel, így nincs szükség a FÁK országaiban körülményesen beszerezhető repülőbenzinre. Emellett a repülőgép a régi AV-2 helyett, immáron AV-17 típusú reverz üzemmóddal rendelkező légcsavarral van felszerelve, az üres súlya pedig 200 kilogrammal csökkent az eredeti AN-2-höz képest.

AN-2-100

AN-2-100

Az AN-2-100 gyártásának beindulása lehetővé teszi majd, hogy a régi AN-2-esek újra repülhessenek és így a típus üzemeltetői tovább használhassák azt. Jelenleg Ukrajna területén 135 darab AN-2 található, ám ezek közül mindössze 54 repülőgép rendelkezik légi alkalmassági tanúsítvánnyal. A gyártó reményei szerint külföldi üzemeltetők részéről is lesz megrendelésük a modernizált típusra, figyelembe véve a repülőgép egyedülálló teljesítményét, amely lehetővé teszi, hogy szinte bármilyen repülőtérről üzemelhessen. Az Orosz Föderáció északi és keleti régióiban például fontos lehet az AN-2 flotta felújítása és korszerüsítése, hiszen Oroszországban 1 580 darab található a típusból, viszont mindösszesen 322 példány rendelkezik a szükséges légi alkalmassági tanúsítvánnyal. A jövőbeni megrendelések mellett szól az is, hogy az AN-2 továbbra is alappillére az orosz mezőgazdasági repülésnek. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025. 01. 30., 15:07
2025. január 29-én, helyi idő szerint 20 óra 48 perckor leszálláshoz készülődött a PSA Airlines Bombardier CRJ-701ER típusú regionális utasszállítója Washingtonban, a repülőtér közelében azonban összeütközött egy katonai helikopterrel.
2025. 01. 28., 09:17
Miskolc ismét a hírek szereplője repülőtere kapcsán: a 2022. április 30-án bezárt, nagy múltra visszatekintő repülőtér nagy űrt hagyott a térség repülős életében, a legfrisseb hírek azonban már egy új airport létesítéséről szólnak.
2025-01-28 13:19:16
Egy különleges élő közvetítés vár ránk 2025. január 28-án, délután: a Boom Technology által fejlesztett, XB-1 jelzésű demonstrátor tervezetten a mai napon teljesítheti első, hangsebesség feletti tesztrepülését, újabb mérföldkövet jelentő eseményként a Boom Overture szuperszonikus utasszállító programjában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.