2024. 11. 09. szombat
Tivadar
: 406 Ft   : 377 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újjászületőben a legendás AN-2

JETfly  |  2013. 07. 19., 13:35

2013. július 10-én végrehajtotta első felszállását a legendás AN-2 kétfedelű legújabb modern változata, amely az AN-2-100 típusjelzést viseli. Az új repülőgép a „Henrich Ongirszkij” nevet kapta az Antonov tervező iroda 2012-ben elhunyt főigazgató helyettese után, aki nagyban hozzájárult az AN-2 és AN-3 típusok fejlesztéséhez.

Az AN-2-100 első repülését az Antonov cég tesztpilótái hajtották végre, név szerint Szergej Taraszjuk parancsnok és Valerij Epancsintszev másodpilóta. Az első repülés, amely során végrehajtották a repülőgép első légi tesztjeit, több mint 1 órán át tartott. Az AN-2-100 típust személy- és áruszállításra, valamint ezek kombinációjára szánják a helyi légitársaságok számára. A repülőgép üzemeltethető kis repülőterekről, laza, jég vagy hó által borított talajról, széles magassági tartományban, jó és kedvezőtlen éghajlati és időjárási körülmények között egyaránt. A legfőbb különbséget az új típus és az elődje között az új MC-14 típusú turbólégcsavaros hajtómü jelenti, amelyet az ukrajnai székhelyü Motor Sich részvénytársaság állít elő. Az új erőforrás egyik előnye, hogy kerozinnal üzemel, így nincs szükség a FÁK országaiban körülményesen beszerezhető repülőbenzinre. Emellett a repülőgép a régi AV-2 helyett, immáron AV-17 típusú reverz üzemmóddal rendelkező légcsavarral van felszerelve, az üres súlya pedig 200 kilogrammal csökkent az eredeti AN-2-höz képest.

AN-2-100

AN-2-100

Az AN-2-100 gyártásának beindulása lehetővé teszi majd, hogy a régi AN-2-esek újra repülhessenek és így a típus üzemeltetői tovább használhassák azt. Jelenleg Ukrajna területén 135 darab AN-2 található, ám ezek közül mindössze 54 repülőgép rendelkezik légi alkalmassági tanúsítvánnyal. A gyártó reményei szerint külföldi üzemeltetők részéről is lesz megrendelésük a modernizált típusra, figyelembe véve a repülőgép egyedülálló teljesítményét, amely lehetővé teszi, hogy szinte bármilyen repülőtérről üzemelhessen. Az Orosz Föderáció északi és keleti régióiban például fontos lehet az AN-2 flotta felújítása és korszerüsítése, hiszen Oroszországban 1 580 darab található a típusból, viszont mindösszesen 322 példány rendelkezik a szükséges légi alkalmassági tanúsítvánnyal. A jövőbeni megrendelések mellett szól az is, hogy az AN-2 továbbra is alappillére az orosz mezőgazdasági repülésnek. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 25., 16:45
Egyedülálló lehetőséget biztosít a fiatalok számára az Ifjúsági Pilóta Program, amely 2025 januárjában indul el a Honvédelmi Minisztérium felügyelete alatt - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter, október 24-én, csütörtökön.
2024. 10. 15., 16:45
A HadERŐ című műsor október 15-i adásában folytatódott a Magyar Légierő KC-390-es szállító repülőgépének bemutatása: Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
2024. 10. 22., 15:15
A közös védelmi képességek fejlesztése és a kölcsönös támogatás elengedhetetlen a stabilitás megőrzéséhez Közép-Európában – mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf, a Robert Kaliňák szlovák miniszterelnök-helyettessel folytatott kétoldalú tárgyalása után, Kecskeméten, október 22-én.
2024-10-30 13:45:35
A 2024-2025-ös téli menetrendjében a Wizz Air öt új célállomást tesz elérhetővé Budapestről: Genovába, Gran Canariára, Salernóba, Memmingenbe, és Marrákesbe is indul közvetlen járat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. Budapestről így már összesen 32 ország 71 repülőterére lehet a Wizz Airrel utazni, ezzel a magyar fővárosból érhető el a légitársaság legtöbb desztinációja.
2024-10-29 16:45:00
A légitársaság 1,5 millió utast és több mint 77 ezer tonna rakományt szállított egy évtized alatt a magyar főváros és a közel-keleti metropolisz között, hozzájárulva ezzel a magyar turizmus és kereskedelmi kapcsolatok bővüléséhez.
2024-10-29 09:36:22
Kezdetét vette a téli menetrendi időszak, amelyben az Air France hat, a KLM pedig egy új célállomást kínál utasainak, és több meglévő útvonalon is bővíti a kínálatot. A KLM valamennyi Boeing 787-es és 777-es repülőgépén bevezeti a Premium Economy szolgáltatást, míg az Air France az év végétől elérhetővé teszi új La Première első osztályát egyes járatain.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 11. 06., 16:31
A Dél-alföldi régió nyugállományú katonáinak és honvédségi nyugdíjasoknak szerveztek találkozót ma az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár bázisán.
2024. 11. 05., 09:52
A műszeres leszállító rendszer iránysáv- és siklópályaadóinak ellenőrzésével és beállításával a munka nem ért véget, hiszen a leszállást segítő további rádió- és fénytechnikai eszközök is ellenőrzésre vártak.
2024. 11. 04., 10:30
Kereskedelmi forgalomban mindenféleképpen: tudniillik a hétvégén repülte utolsó útját a QantasLink VH-YQS lajstromjelű gépe.
2024. 10. 30., 22:50
Airton Manuel Rodrigues, a világ harmadik legnagyobb repülőgépgyártó vállalata, az Embraer oktató- és tesztpilótája úgy fogalmazott, az átképzésen részt vevő magyar katonák kiválóan teljesítettek az elméleti és a szimulátoros képzés során.

  Legfrissebbek most

2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.