2025. 06. 12. csütörtök
Villő
: 401 Ft   : 347 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újjászületőben a legendás AN-2

JETfly  |  2013. 07. 19., 13:35

2013. július 10-én végrehajtotta első felszállását a legendás AN-2 kétfedelű legújabb modern változata, amely az AN-2-100 típusjelzést viseli. Az új repülőgép a „Henrich Ongirszkij” nevet kapta az Antonov tervező iroda 2012-ben elhunyt főigazgató helyettese után, aki nagyban hozzájárult az AN-2 és AN-3 típusok fejlesztéséhez.

Az AN-2-100 első repülését az Antonov cég tesztpilótái hajtották végre, név szerint Szergej Taraszjuk parancsnok és Valerij Epancsintszev másodpilóta. Az első repülés, amely során végrehajtották a repülőgép első légi tesztjeit, több mint 1 órán át tartott. Az AN-2-100 típust személy- és áruszállításra, valamint ezek kombinációjára szánják a helyi légitársaságok számára. A repülőgép üzemeltethető kis repülőterekről, laza, jég vagy hó által borított talajról, széles magassági tartományban, jó és kedvezőtlen éghajlati és időjárási körülmények között egyaránt. A legfőbb különbséget az új típus és az elődje között az új MC-14 típusú turbólégcsavaros hajtómü jelenti, amelyet az ukrajnai székhelyü Motor Sich részvénytársaság állít elő. Az új erőforrás egyik előnye, hogy kerozinnal üzemel, így nincs szükség a FÁK országaiban körülményesen beszerezhető repülőbenzinre. Emellett a repülőgép a régi AV-2 helyett, immáron AV-17 típusú reverz üzemmóddal rendelkező légcsavarral van felszerelve, az üres súlya pedig 200 kilogrammal csökkent az eredeti AN-2-höz képest.

AN-2-100

AN-2-100

Az AN-2-100 gyártásának beindulása lehetővé teszi majd, hogy a régi AN-2-esek újra repülhessenek és így a típus üzemeltetői tovább használhassák azt. Jelenleg Ukrajna területén 135 darab AN-2 található, ám ezek közül mindössze 54 repülőgép rendelkezik légi alkalmassági tanúsítvánnyal. A gyártó reményei szerint külföldi üzemeltetők részéről is lesz megrendelésük a modernizált típusra, figyelembe véve a repülőgép egyedülálló teljesítményét, amely lehetővé teszi, hogy szinte bármilyen repülőtérről üzemelhessen. Az Orosz Föderáció északi és keleti régióiban például fontos lehet az AN-2 flotta felújítása és korszerüsítése, hiszen Oroszországban 1 580 darab található a típusból, viszont mindösszesen 322 példány rendelkezik a szükséges légi alkalmassági tanúsítvánnyal. A jövőbeni megrendelések mellett szól az is, hogy az AN-2 továbbra is alappillére az orosz mezőgazdasági repülésnek. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 05. 29., 18:15
Átadták a Pápán települő Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) szimulátorát az MH 47. Bázisrepülőtéren – mindez mérföldkövet jelent a program szakembereinek felkészülésében, hiszen a C-17-es repülőgépek kezelőszemélyzete szinten tartó és képességfejlesztő szimulációs felkészítéseit már hazánkban is teljesíteni tudja.
2025. 05. 09., 15:37
Az elmúlt napokban több balesetről is beszámoltunk Facebook oldalunkon, közte az olasz Frecce Tricolori hármas ütközéséről, az Amerikai Haditengerészet újabb Super Hornet veszteségéről, illetve a Finn Légierő lezuhant Hornetjéről.
2025-05-23 14:25:56
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, 2018. november 29-én adták át Budapesten a dinamikusan fejlődő Wizz Air légitársaság új kiképző központját, a Wizz Air Training Centre-t. Az azóta eltelt 6 és fél év bizonyította a modern szimulátorokkal felszerelt központ szükségességét: a pilóták és a légiutas-kísérők képzésének helyszínét most Olvasóinknak is bemutatjuk.
2025-05-22 16:10:06
Az Emirates, a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better" ígéret jegyében. A légitársaság hetente több mint 26 800 First Class ülőhelyet kínál világszerte, teljes egészében privát lakosztályos elrendezésben, mely az iparág legnagyobb ilyen kapacitása.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 06. 11., 10:47
Teljesítették első ejtőernyős ugrásukat az MH Ludovika Zászlóalj harmadéves felderítő honvéd tisztjelöltjei. Sánta Gerő hallgató főtörzsőrmesternek még emlékezetesebb volt az ugrás, hiszen azt édesapjával, Sánta Gábor dandártábornokkal élhette át, aki rutinos ejtőernyősként pontosan tudja, mekkora kihívást jelent mindez.
2025. 06. 06., 11:35

Az L-39 Skyfox szimulátora

2025. május 30-án, pénteken érkezett meg Kecskemétre az első három L-39 Skyfox típusú kiképző repülőgép. Az ünnepségen elhangzott, hogy korábban már leszállították a kapcsolódó szimulátort is.
2025. 06. 04., 14:43
A zagyvarékasi székhelyű szervezet eszközparkja most bővült, ennek köszönhetően a jövőben már a magasból is olthatnak.
2025. 06. 03., 10:37
Véget ért a Fire Blade 2025 harcászati helikopteres gyakorlat Pápán. Tizenkét nap alatt 218 repült órát és közel 500 le- és felszállást teljesített öt résztvevő nemzet, négy támogató ország, több mint háromszáz katona.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.