Tragédia vetett véget a 2013. június 2-án Moszkva mellett megtartott légi bemutatónak. A 47 éves pilóta, Alekszandr Adrijenko, az orosz műrepülő válogatott tagja motoros gépével hajtott végre műrepülést, amikor is egy „lapos dugóhúzóból” nem tudta kivezetni a repülőgépet és a földnek csapódott. A pilóta a katasztrófa során életét vesztette.
A „Moszkva-2013” sportrepülők bajnokságának abszolút győztese programja végén nem tudta gépét kivenni a lapos dugóhúzóból. Adrijenko már lerepülte a kötelező programot, bemutatta tudását, ami után a dobogó legmagasabb fokára állhatott fel. Adrijenko az eredményhirdetés után visszaült gépébe, hogy újra megmutassa tudását, ezúttal már egy „örömrepülés” során.
A repülés során végrehajtott többek között „ugrást”, „harangot” és a program végén egy „lapos dugóhúzóba” – az egyik legbonyolultabb manőverbe – vitte a repülőgépet. A manőver során Andrijenkonak nem sikerült magasságot nyernie, kivezetnie gépét a dugóhúzóból és a földnek csapódott.
A repülést igazából nem tervezték, hiszen éjszaka felhők jelentek meg a reptér felett és szitált az eső. Mindenki bemutató repülés nélküli eredményhirdetésre készült, azonban az időjárás megváltozott.
A hagyományok szerint a moszkvai versenyt a győztes bemutató repülése zárja. Andrijenko egy vadonatúj Extra-330-as típussal repült.
„A repülőgép kiváló aerodinamikai tulajdonságokkal, megfelelő tolóerő-felesleggel rendelkezik, amely lehetővé teszi a mürepülő figurák bármilyen sorrendü végrehajtását”, - mondta gépéről Alekszandr Adrijenko.
Újabb mérföldkövet jelentő esemény a Magyar Légierőnél: 2024. szeptember 5-én, csütörtökön, megérkezett végleges állomáshelyére, az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz, a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépe. Helyszíni beszámolónk!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.