2024. 06. 17. hétfő
Alida, Laura
: 398 Ft   : 372 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Katasztrófával zárult a Moszkva melletti légi bemutató

JETfly  |  2013. 06. 04., 09:42

Tragédia vetett véget a 2013. június 2-án Moszkva mellett megtartott légi bemutatónak. A 47 éves pilóta, Alekszandr Adrijenko, az orosz műrepülő válogatott tagja motoros gépével hajtott végre műrepülést, amikor is egy „lapos dugóhúzóból” nem tudta kivezetni a repülőgépet és a földnek csapódott. A pilóta a katasztrófa során életét vesztette.

A „Moszkva-2013” sportrepülők bajnokságának abszolút győztese programja végén nem tudta gépét kivenni a lapos dugóhúzóból. Adrijenko már lerepülte a kötelező programot, bemutatta tudását, ami után a dobogó legmagasabb fokára állhatott fel. Adrijenko az eredményhirdetés után visszaült gépébe, hogy újra megmutassa tudását, ezúttal már egy „örömrepülés” során.

 

A repülés során végrehajtott többek között „ugrást”, „harangot” és a program végén egy „lapos dugóhúzóba” – az egyik legbonyolultabb manőverbe – vitte a repülőgépet. A manőver során Andrijenkonak nem sikerült magasságot nyernie, kivezetnie gépét a dugóhúzóból és a földnek csapódott.

Alekszandr Adrijenko

A repülést igazából nem tervezték, hiszen éjszaka felhők jelentek meg a reptér felett és szitált az eső. Mindenki bemutató repülés nélküli eredményhirdetésre készült, azonban az időjárás megváltozott.

lapos dugóhúzó

A hagyományok szerint a moszkvai versenyt a győztes bemutató repülése zárja. Andrijenko egy vadonatúj Extra-330-as típussal repült.

„A repülőgép kiváló aerodinamikai tulajdonságokkal, megfelelő tolóerő-felesleggel rendelkezik, amely lehetővé teszi a mürepülő figurák bármilyen sorrendü végrehajtását”, - mondta gépéről Alekszandr Adrijenko.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 31., 12:45
Február 23-án került aláírás a magyar légierő vadászgép flottájának bővítését jelentő szerződésre: négy JAS 39C Gripen érkezik a SAAB szerelőcsarnokból Kecskemétre. Az Aranysas interjúja Gróf Gergely ezredessel, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnokával.
2024-06-03 13:23:02
Fonalka Marcell őrmester az Acélkocka Alap Altiszti Tanfolyam elvégzésének köszönhetően tölti mindennapjait a Gripen-hangárban, feladata a Magyar Honvédség vadászgépeinek szerelése és javítása. Miért ezt az utat választotta?
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 06. 14., 10:39
A kilencvenes évek elején az amerikai haditengerészet légiereje átalakulóban volt.
2024. 06. 11., 14:00
Számos munkaterület összehangolása szükséges ahhoz, hogy a bosznia-hercegovinai EUFOR Althea művelet magyarok katonák által biztosított MEDEVAC, azaz egészségügyi kiürítési képessége porszem nélküli gépezetként tudjon működni.
2024. 06. 10., 10:57
Légtérzár, menetrendi változások, biztonsági aggályok, csomagfeladás és a szakszervezetek sztrájkfenyegetése.
2024. 06. 04., 13:31
A pezsgő ballószögi kulturális életnek egyik kiemelkedő színfoltja volt a napokban befejeződött repülős rendezvény, melyet a ballószögi repülőtér fennállásának 30. évfordulója alkalmából tartottak meg.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.