2012. május 9-én bemutató repülés végrehajtása közben, fél órával a felszállás után, eltűnt a radarok képernyőiről az orosz Szuhoj vállalat egyik Superjet 100-as (SSJ-100) típusú tesztrepülőgépe - írja a The Jakarta Post. A repülőgép a dzsakartai Halim Perdanakusuma repülőtérről szállt fel. Korábbi hírforrások szerint a Superjettel Bogor körzetében akkor szakadt meg a kapcsolat, mikor 3 000 méterről 2 000 méterre süllyedt. A Reuters információi szerint a repülőgép darabjait, pontosabban annak ablakait ma reggel megtalálták, a Halim repülőtértől mintegy 100 kilométerre, egy hegyvidéki területen, közel 1680 méteres magasságban, így beigazolódni látszanak azon feltételezések, hogy a repülőgép vélhetően hegynek ütközhetett.
A kutatást az indonéz hadsereg helikopterei is segítették, azonban a keresést megnehezítette a kedvezőtlen, ködös, esős időjárás. Az utasszállító gépen összesen 50 fő tartózkodott.
A Szuhoj Superjet 100 roncsai...
Orosz részről a berepülőpilóták, Alekszander Jabloncev és Alekszander Kocsetkov, a navigátor Oleg Svecov, két mérnök, Alekszej Kirkin és Denis Rahimov, a gyár képviseletében Nyikolaj Martisenko, a Superjet program vezetője, Jevgenyij Grebensikov és a program menedzsere, Krisztina Kurzsukova, rajtuk kívül két olasz, egy francia, egy amerikai és 38 indonéz állampolgár is a repülőgépen tartózkodott.
A Szuhoj repülőgépgyár május 3-án kezdte meg a Welcome Asia elnevezésü, a Szuhoj Superjet 100-as regionális utasszállító típus bemutató programját. A hat állomásos túra során az SSJ-100-as Kazahsztánban, Pakisztánban, Mianmarban, Indonéziában, Laoszban és Vietnámban tartott volna bemutató repüléseket. Az indonéziai Dzsakarta volt a program negyedik állomása. A típust ez idáig két légitársaság állította szolgálatba, az örmény Armavia és az orosz Aeroflot. A Szuhoj iránt több ország is érdeklődik, többek között India, Mexikó és a már előbb említett Laosz és Indonézia is.
A Szuhoj Superjet 100-as fejlesztését 2000-ben kezdte meg az orosz Szuhoj és az olasz Alenia Aermacchi vállalat, szüzfelszállását 2008. május 19-én teljesítette. Dimitrij Medvegyev, új orosz kormányfő egy vizsgáló bizottság felállítását szorgalmazta a katasztrófa kivizsgálására. A típus történetében ez volt az első gépveszteség.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.