2024. 11. 04. hétfő
Károly
: 408 Ft   : 374 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megérkezett a Lufthansa első Boeing 747-8-asa Frankfurtba

JETfly  |  2012. 05. 04., 10:54

Az Egek Királynője megérkezett Frankfurtba. A Lufthansa a világon elsőként átvette a Boeing 747-8-ast. A német légitársaság vadonatúj, D-ABYA regisztrációs számú Jumbo gépe a Washington állambeli everetti Boeing gyárban történt átadás-átvétel után egy áthúzást mutatott be a Lufthansa Technik otthonában, a hamburgi repülőtéren, majd biztonságban landolt új állomáshelyén, Frankfurtban.

2012. június 1-jén a világ első utasszállító Boeing 747-8-asa az LH 418 kódszám alatt Frankfurt és az USA fővárosának repülőtere, a Washington Dulles International Airport között fog közlekedni.

„Örömmel üdvözöljük interkontinentális flottánk új tagját, a Boeing 747-8 Intercontinentalt. Utasaink számára egyedi repülési élményt biztosítunk ezzel a vadonatúj fejlesztésü repülőgéppel, amelyen most mutatkozik be a Lufthansa új üzleti osztálya. A Boeing 747-8-ast alacsonyabb zajkibocsátás, üzemanyag-fogyasztás és CO2 kibocsátás jellemzi, így a maximális komfortot minimális környezeti terhelés mellett biztosítja” – mondta Carsten Spohr, a Lufthansa alelnöke a frankfurti repülőtéren az érkezés alkalmából.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a Lufthansával közösen ünnepelhetjük ezt a fontos mérföldkövet. A német légitársasággal 50 évre visszanyúló közös múltunk van és a Lufthansa az első személyszállítási ügyfelünk, aki üzembe állítja az új 747-8 Intercontinentalt” – mondta Elizabeth Lund, a Boeing Commercial Airplanes alelnöke és a 747-es ügyvezető igazgatója. „A Lufthansa nagymértékben hozzájárult az új és hatékony gépünk kifejlesztéshez, a légitársaság utasai pedig az utazási komfort egy új szintjét tapasztalják meg a 747-8 Intercontinentalon, amely a 21. században valóban az Egek Királynője” – tette hozzá.

747-8 ülés

A június elsején menetrend szerinti forgalomba álló 747-8-as utasai elsőként fedezhetik fel az új üzleti osztályt. Az új ülés kivételes komfortot nyújt mind ülő, mind fekvő pozícióban, amelyet egyedi beállítási lehetőségek, új tároló helyek és a korábbinál nagyobb, 15”-os átmérőjü képernyő, amelyen zene, film és játék egyaránt elérhető, teszi teljessé. Egy gombnyomásra a szék ággyá alakul át, amely 1,98 méteres fekvőfelületet biztosít. A repülőgépen az üzleti osztály üléseit teljesen új, V alakú elrendezésben helyezték el. Két ülést egy hosszanti tengely mentén V-alakban fordítottak egymás felé, így az üzleti osztály utasai virtuálisan kétszer nagyobb teret kapnak az ülések felső, váll-részénél, amely tovább növeli az egyéni teret.

Most először az első osztály ülései a főfedélzet első részében, az orrban helyezkednek el, amely a repülőgép legcsendesebb része. A B747-8-ason ez a rész a külső zajszigetelés, a hangelnyelő függönyök és a zajcsökkentő szőnyegek alkalmazásának köszönhetően rendkívül csendes. A nyolc első osztályú ülés mindegyike gombnyomásra ággyá alakul át, amely 2,07 méter hosszú és 80 cm széles fekvőfelületet kínál az utas számára, így lehetővé teszi a könnyü, pihentető alvást a hosszú utakon. Az új üzleti osztállyal, az első osztállyal és a megújult turista osztállyal az új Jumbo valóban egyedi repülési élményt biztosít az utasok számára.

A Boeing 747-8 egy teljesen új fejlesztésü repülőgép, amely a Boeing 747 sikeres alapjaira épül – ez a gépcsalád már 40 éve a Lufthansa hosszú távú járatainak vezérgépe. A repülőgép jelentősen jobb aerodinamikával és új szárnyvégekkel rendelkezik és a környezeti terhelése is lényegesen alacsonyabb. A Gent GEnx-2B típusú hajtómüvek utasonként 15 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak és ennyivel kevesebb a CO2 kibocsátás is, míg a zajkibocsátás 30 százalékkal lett kisebb.

A Boeing 747-8 hossza 76,3 méter, amely 5,6 méterrel hosszabb elődjénél, a Boeing 747-400-asnál. Az új Lufthansa Jumbon 362 utas foglalhat helyet: nyolcan az első osztályon, 92-en az üzleti osztályon és 262-en a turista osztályon.

A Lufthansa összesen 20 Boeing 747-8-ast vesz át 2015-ig, a tervek szerint az első öt gép még ebben az évben megérkezik. Az új Jumbok Frankfurt és Washington D. C, New Delhi, Bangalore, Chicago és Los Angeles között közlekednek majd.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 15., 16:45
A HadERŐ című műsor október 15-i adásában folytatódott a Magyar Légierő KC-390-es szállító repülőgépének bemutatása: Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
2024. 10. 22., 15:15
A közös védelmi képességek fejlesztése és a kölcsönös támogatás elengedhetetlen a stabilitás megőrzéséhez Közép-Európában – mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf, a Robert Kaliňák szlovák miniszterelnök-helyettessel folytatott kétoldalú tárgyalása után, Kecskeméten, október 22-én.
2024. 10. 15., 09:09
Gyermekkorukban sokan szeretnének vadászpilóták lenni, de legtöbbjüknek ez nem sikerül, a pályaválasztáshoz érve már régen letesznek ezen álmukról. Vimpek Balázs, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési alapképzési szak, állami légijármű-vezetői szakirány hallgató zászlósa nem ehhez a táborhoz tartozik, ugyanis a közelmúltban nagy lépést tett álmai beteljesüléséért.
2024-10-30 13:45:35
A 2024-2025-ös téli menetrendjében a Wizz Air öt új célállomást tesz elérhetővé Budapestről: Genovába, Gran Canariára, Salernóba, Memmingenbe, és Marrákesbe is indul közvetlen járat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. Budapestről így már összesen 32 ország 71 repülőterére lehet a Wizz Airrel utazni, ezzel a magyar fővárosból érhető el a légitársaság legtöbb desztinációja.
2024-10-29 09:36:22
Kezdetét vette a téli menetrendi időszak, amelyben az Air France hat, a KLM pedig egy új célállomást kínál utasainak, és több meglévő útvonalon is bővíti a kínálatot. A KLM valamennyi Boeing 787-es és 777-es repülőgépén bevezeti a Premium Economy szolgáltatást, míg az Air France az év végétől elérhetővé teszi új La Première első osztályát egyes járatain.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 11. 04., 10:30
Kereskedelmi forgalomban mindenféleképpen: tudniillik a hétvégén repülte utolsó útját a QantasLink VH-YQS lajstromjelű gépe.
2024. 10. 30., 22:50
Airton Manuel Rodrigues, a világ harmadik legnagyobb repülőgépgyártó vállalata, az Embraer oktató- és tesztpilótája úgy fogalmazott, az átképzésen részt vevő magyar katonák kiválóan teljesítettek az elméleti és a szimulátoros képzés során.
2024. 10. 28., 11:12
Ebben a bejegyzésben folytatjuk tavasszal megkezdett sétánkat a USS Harry S. Truman repülőgép-hordozó kilenc repülőszázadának gépei között.
2024. 10. 21., 11:48
A hadrendben álló legkisebb forgószárnyas, melynek szerepe mégis nagy.

  Legfrissebbek most

2018 után 2024-ben ismét megrendezik a Cruzeiro do Sul, azaz a CRUZEX nagyszabású, nemzetközi légi hadgyakorlatot Brazíliában. A Natal központú kiképzési esemény kiemelt fontosságú és komplexitású Dél-Amerikában, kis jóindulattal akár a brazil Red Flagnek is lehet nevezni. Lesznek újoncok és lesznek búcsúzók: és az is biztos, hogy valóságos típuskavalkád várható.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.