2017. 09. 20. szerda
Friderika
: 309 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Egy nem irányítható rakéta robbanása okozta a repülőgép katasztrófáját

JETfly  |  2008. 03. 24., 19:27

Mint arról korábban beszámoltunk, március 20-án Oroszország Primorszkij területén, Vlagyivosztok közelében katasztrófát szenvedett az Orosz Légierő egy Szu–25 típusú csatarepülőgépe. Habár a vizsgálat még nem zárult le, az első megállapítások alapján a repülőszerencsétlenséget valószínűleg egy, az indítás pillanatában felrobbanó rakéta okozta.

A katasztrófa okát (okait) kutató bizottság a katasztrófa helyszínén megtalálta a repülőgép „fekete dobozát”, amelynek megfejtését katonai-repülési szakemberek végzik. A bizottság egy tagjának nyilatkozata alapján a helyszíni vizsgálatok még kilenc napot vesznek igénybe.

Kiképzési repülés – földi célok támadása – repülés közben a repülőgépre függesztett S–8 típusú, nem irányítható rakéta az indítás pillanatában felrobbant, ami katasztrófához vezetett, és a repülőgép a kínai határ közelében lezuhant. A repülőgép vezetőjének annyi ideje sem volt, hogy katapultáljon.

Egyes információk szerint a pilóta még jelentette a repülésvezetőnek, hogy „lángot látott kicsapni a csatarepülőgép törzse alól”, majd megszakadt az összeköttetés.

A katasztrófa helyszínén a földön sem emberi életben, sem anyagi kár nem keletkezett.

A szerencsétlenül járt repülőgépet 1986-ban gyártották. Az utolsó nagyjavítás óta a repülőgép több mint 400 órát repült. A repülőgép vezetője a 39 éves Szergej Jakovenko alezredes, századparancsnok volt. A pilóta 1990-ben fejezte be repülőgép-vezetői tanulmányait, és 18 éven keresztül hajtotta végre feladatát nap mint nap.

Az utóbbi három évben ez volt a harmadik Szu–25 típusú csatarepülőgép, amelyet az Orosz Légierő elvesztett.

Az első repülőesemény 2005. május 26-án történt Tádzsikisztánban, a repülőtechnika meghibásodása miatt. A repülés negyedik percében kigyulladt a repülőgép hajtómüve, minek következtében a földi irányítás katapultálásra adott parancsot. A repülőgép-vezető kisebb sérüléseket szenvedett, a repülőgép Dusanbétól 25 km-re zuhant le.

A második szerencsétlenség 2006. június 28-án történt. Egy négy gépből álló kötelék egyik tagjának pilótája repülés közben rosszul lett, csökkentette a repülési magasságot, hogy megfelelő helyet keressen a kényszerleszállásra, hogy mentse a repülőtechnikát. A katapultálási javaslatot a repülőgép-vezető elutasította. Végül a repülőgép erdős területre zuhant, a pilóta életét vesztette.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.
2017. 09. 19., 09:17
Retro légiharc, román sólymok és a palástorsó. Ancsa-dörej, vitorlázó suhogás, Li-2-es királynő, tüzköpő Csirkecomb, anyósok a levegőben.
2017. 09. 18., 09:42
A kilencvenes évek első felében, a mezőgazdasági repülésből ismert Z-37-eseknek új feladat adódott, légi reklámhordozók vontatógépeként élhették másodvirágzásukat.
2017. 09. 15., 11:37
Pedig ez az „év beruházása” Pécsett, ám amint közelebb mentünk a projekthez, furábbnál furább dolgok derültek ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az új TVSz-2DTSz sorozatgyártására már akár 2020-ban sor kerülhet – erről tudósított legalábbis a TASzSz hírügynökség a szibériai Csapligin Kutatóintézet igazgatójával, Vlagyimir Barkusszal készített riportjában.