2024. 10. 09. szerda
Dénes
: 400 Ft   : 365 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az első tapasztalatok az UH-72A Lakota helikopterrel

JETfly  |  2007. 08. 21., 15:15

Bár az UH-72A Lakota könnyű szállítóhelikoptereket a gyártó határidőre szállítja a hadsereg számára, ráadásul még a büdzsét sem lépték túl, mégis előfordulhat, hogy a Lakota nem egy fényes sikertörténet lesz. A helikopter csapatpróbái során kiderült, hogy egyrészt a típus légkondicionálójának teljesítménye sivatagi körülmények között nem kielégítő, másrészt az utasfülke kialakítása sem sikerült túl szerencsésre. Bár az UH-72A a hadsereg által támasztott követelmények mindegyikének megfelel, könnyen lehet, hogy kisebb módosításokat azért végre kell majd hajtani.

Az UH-72A a 2004-ben leállított Comanche harcihelikopter-projekt anyagi tartalékaiból bújt elő. Az új harci helikopter ugyanis túl összetettnek és a jelenlegi viszonyok mellett feleslegesnek is bizonyult a hadsereg számára. Ezért inkább két régi típus cseréjét határozták el: az OH-58D felderítőhelikoptert az ARH-70 (a Bell-407 katonai változata) váltaná, ám a projekt késik. A még mindig szolgálatban lévő UH-1 helyét pedig az UH-72A veszi át, kiegészítve az UH-60 feladatkörét is. Az új, könnyü szállítóhelikopterből összesen 322 darabot szerez be az USA hadserege, amely civil szervezeteknél, illetve szolgálatoknál (rendőrség, parti őrség, mentők stb.) rendkívül népszerü.Az első hat UH-72A-t kb. két hónappal ezelőtt adták át a Kaliforniában található Fort Irwin mentőszolgálatának. Mivel az USA katonai szerepvállalásai jelenleg sivatagos környezetben találhatóak, ezért ésszerünek tünt, hogy hasonló környezetben próbálják ki az új típust. Civil szervezetek eddig ilyen körülmények között nem használták a típust, így nem volt meglepő, hogy előjött néhány gyerekbetegség. Többórás sivatagi küldetések során mind a pilóta-, illetve utasfülke, mind pedig az avionikát tartalmazó részek felmelegedtek, és párásodni kezdtek. A meleg levegő kismértékben ugyan, de befolyásolta a helikopter teljesítményét is, igaz, rosszabbra számítottak.A mentők tapasztalatai alapján nagy valószínüséggel szükség lesz az utastér átalakítására. Bár lehetséges két súlyos sérültet egy időben kezelni, ám az ehhez rendelkezésre álló tér túl szüknek bizonyult. A specifikációk szerint azonban csak egy súlyosan sérült személy szállítását kellett biztosítani. A mentők ugyanakkor azzal érvelnek, hogy ha befér két fő, akkor kettőt szeretnének szállítani, hiszen súlyosan sérült személyeknél minden perc számít.A jelentkező hibák tehát inkább a specifikációk hiányosságainak tudhatók be, mintsem a típus konstrukciós hibáinak. Az EADS amerikai leányvállalata az új tapasztalatok tükrében a szükséges változtatásokat el fogja végezni, hiszen a 322 darabos megrendelés önmagában is egy kimagasló üzleti lehetőség, s könnyen elképzelhető, hogy továbbiak is követni fogják.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 01., 09:45
Az Emirates pilótáinak repülését a GE FlightPulse™ adatelemző alkalmazás is segíti, amely fontos működési adatokat szolgáltat a légitársaság naponta átlagosan 470 járatának biztonságáról és üzemanyag-hatékonyságáról. Az applikációnak köszönhetően nem csupán a repülésirányítás minősége javult, de a légitársaság pilótái közti együttműködés is szorosabb és gördülékenyebb lett.
2024. 09. 27., 09:15
A 2022-es Royal International Air Tattoo rendezvényen Szentendrei Dávid százados, a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár hajózója kiemelkedő teljesítményt nyújtott JAS 39-es Gripen vadászgépével.
2024. 09. 25., 09:10
Egy korszak véget ért a Holland Királyi Légierő történetében: országjáró repülés keretein belül, 2024. szeptember 27-én búcsúztak el 45 évnyi szolgálat után az F-16-osok.
2024. 09. 12., 12:35
A térség legnagyobb repülőnapjaként, idén szeptember 6-án és 7-én rendezték meg Zeltwegben Ausztria nemzetközi repülőnapját, az AIRPOWER-t. Fotós beszámolónkban közel 200 felvételt láthatnak Olvasóink az esemény szombati napjáról!
2024-09-26 09:20:00
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy mobilalkalmazásában bevezeti az Apple Pay és Google Pay mobiltárcás fizetési megoldást is, hogy a foglalás még egyszerűbb és kényelmesebb legyen. Az új funkció már az Androidos és iOS-t használó eszközökön is elérhető.
2024-09-20 09:45:27
Folytatódik az Emirates kabinszemélyzetének bővítése, amelynek keretében 2024-ben 5000 új légiutas-kísérő felvételét tervezi. A globális toborzás Magyarországot is érinti, legközelebb szeptemberben tart nyílt napot Budapesten a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 10. 08., 11:12
1992. január 7-én az olasz hadsereg két, fehérre festett helikoptere érkezett a kaposújlaki repülőtérre. Az AB 205-ös és 206-os az Európai Közösség Megfigyelő Missziójának égisze alatt repült Belgrádból Zágrábba és tankolás céljából szakította meg útját a Kaposvár melletti repülőtéren.
2024. 10. 02., 10:56
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen vadászrepülőgépei is részt vesznek a Ramstein Flag 24 légvédelmi harcászati gyakorlaton Görögországban.
2024. 10. 01., 09:56
A kalibráló repülések során az irányadók és a távolságmérő berendezés útvonal-ellenőrzését a két pilóta és a 2-3 fős fedélzeti kalibráló személyzet önállóan végezte.
2024. 09. 30., 09:49
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál AS-350B kiképzési repüléssel indult a nap.

  Legfrissebbek most

„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.