2024. 12. 11. szerda
Árpád
: 411 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megérkezett Párizsba az Air France első Airbus A220-asa

Megérkezett Párizsba az Air France első Airbus A220-asa
JETfly  |  2021. 09. 29., 15:21
Megérkezett Párizsba az Air France első Airbus A220-asa

2021. szeptember 29-én hajnalban megérkezett Kanadából az Air France első Airbus A220-300-as keskenytörzsű repülőgépe. A 20 százalékkal kevesebb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett üzemeltethető gépet a légitársaság a rövid- és középtávú járatok teljesítéséhez használja majd október végétől.

Az Air France még 2019-ben rendelt 60 darabot az európai gyártótól, ezek várhatóan 2025-ig érkeznek meg a flottába, az idősebb Airbus A318-asokat és A319-eseket váltják le. A 30 példányra szóló rendeléssel és további 30-ra vonatkozó opcióval az Air France a típus legnagyobb európai megrendelője.

Az első példányok 2021. október 31-én állnak kereskedelmi forgalomba, Párizs-Charles de Gaulle-ról Berlinbe, Madridba, Barcelonába, Milánó-Linatéra és Velencébe közlekednek majd az első hetekben. A téli menetrendi időszakban Bologna, Róma, Lisszabon és Koppenhága is felkerül a célállomások listájára.

Benjamin Smith, az Air France-KLM vezérigazgatója azt mondta, „ez az új típus és az általa biztosított teljesítmény rendkívüli eszköz a légitársaság kezében, hiszen ma a flottamegújításból származik az emissziócsökkentés jelentős része. Ezért is fektetünk pénzt a legújabb repülőgépek vásárlásába, illetve egyebek között fenntartható forrásból származó kerozint használunk, hogy környezetbarátabbá tegyük a légiközlekedést.

Anne Rigail, az Air France vezérigazgatója azt emelte ki, hogy egy új repülőgép érkezése mindig különleges egy légitársaság számára: 

"Az Air France-nál több mint két évet dolgoztak azért, hogy ez a pillanat megvalósulhasson és nagyon várjuk, hogy az utasaink is megtapasztalják az Airbus A220-as nyújtotta kényelmet. A kabin tágasabb, világosabb, Wi-Fi kapcsolat is elérhető a fedélzeten, mindez példázza, hogy az Air France minőségi szolgáltatást nyújt”.

Az első példányt a Le Bourget nevet kapta, az Air France ezzel is tiszteleg a város, illetve az általa a légiközlekedésben betöltött fontos szerepe előtt. Az új festésmintának megfelelően a törzs első részén, és a szárnyvégeken is helyet kapott az Air France emblemaitkus logója, a szárnyas csikóhal.

Egy gazdaságos és környezetbarát repülőgép

Az Airbus A220-300-as kategóriája leginnovatívabb és leggazdaságosabb típusa, amely tökéletesen illeszkedik az Air France rövid- és középtávú hálózatába. Az A318-asokhoz és A319-esekhez képest egy székre vetítve 10 százalékkal alacsonyabb költségszint mellett üzemeltethető, üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása 20 százalékkal alacsonyabb, illetve a gép 34 százalékkal halkabb is. Ezek a tulajdonságok fontos tényezőnek számítanak a légitársaság környezeti lábnyomának csökkentésében, és korábban tett vállalásainak elérésében. Az Air France 2030-ra egy utaskilométerre vetítve a 2005-ös szint felére kívánja csökkenteni szén-dioxid-kibocsátását, 2050-re pedig teljesen karbonsemlegesen kíván működni.

A legnagyobb kényelem

Az Air France A220-300-asai 148 utast tudnak a fedélzetükre venni, az üléskonfiguráció szokatlan, 3-2, így egy sorban hat helyett 5 ülés található, de ennek is köszönhetően az utasok 80 százaléka vagy folyosó, vagy ablak melletti helyet kaphat. A fedélzeten turista és üzleti osztályon lehet utazni, a bőrrel borított, ergonomikus kialakítású ülések a kategóriában a legszélesebbek (48 cm), 118 fokra dönthetők, fejtámlájuk állítható. Az ülés háttámlájából széles asztal hajtható le, pohártartó, USB A és C csatlakozó, valamint telefon/tablettartó is rendelkezésre áll.

A kategóriájában legtágasabb és legvilágosabb kabinban az Air France színei a meghatározók: a kék különböző árnyalatai és a piros mellett a fehér dominál, amely tovább növeli a tágasság érzetét. A szövetek halszálkás mintázatúak. A nagy ablakok jó kilátást nyújtanak és rengeteg fényt engednek be, az utasok kényelmét állítható hangulatvilágítás is biztosítja, amely a le- és felszállás idején megnyugtató fényeket bocsát ki. A tágas, fej feletti csomagtárolók könnyen elérhetők, folyosó pedig szélesebb, hogy az utasok és a személyzet is kényelmesebben mozoghasson.

Az utasok egészségéről az Air France egészségvédelmi intézkedései mellett a repülőgépbe szerelt HEPA-szűrők is gondoskodnak, amelyek a vírusok, így a koronavírusok 99,9 százalékát képesek felfogni, a levegő pedig minden harmadik percben cserélődik a fedélzeten.

Sajtóközlemény

Forrás: Air France-KLM

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 16., 13:42
„A légierő szervezeti kultúrája olyan értékeket és hagyományokat őriz, amelyek egyedülállóak – hangsúlyozta dr. Kutnyánszky Zsolt, a Honvédelmi Minisztérium védelmi stratégiáért és humánpolitikáért felelős államtitkára a 101. honi Puma Vadászrepülő Osztály megalapításának 80. évfordulója alkalmából szervezett bemutató rendezvényen, november 15-én, pénteken, Budapesten, a Bálna Honvédelmi Központban.
2024. 11. 06., 09:09
2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
2024-11-18 16:45:23
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
2024-11-13 09:24:00
2003. november 13-án délelőtt 11 órakor ismét megtörtént a megszokhatatlan, egy repülőgép eltűnt a lokátorok képernyőjéről és nem válaszolt semmilyen frekvencián. Azonnal felszállt a kutató-mentő helikopter a két egykori kollégiumi szobatárs keresésére.
2024-11-04 09:11:39
2018 után 2024-ben ismét megrendezik a Cruzeiro do Sul, azaz a CRUZEX nagyszabású, nemzetközi légi hadgyakorlatot Brazíliában. A Natal központú kiképzési esemény kiemelt fontosságú és komplexitású Dél-Amerikában, kis jóindulattal akár a brazil Red Flagnek is lehet nevezni. Lesznek újoncok és lesznek búcsúzók: és az is biztos, hogy valóságos típuskavalkád várható.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 11., 14:06

Láthatatlan ellenség képregénybemutató

2024. december 9-én, hétfőn mutatták be Kecskeméten Pozsgay Gyula, Láthatatlan ellenség című képregényének bemutatóját.
2024. 12. 08., 23:23
Magyar vezetés, kiemelt képességek.
2024. 12. 06., 13:20
A rendszerváltást követő években a magyar ellenőrző-kalibráló közösség számára kinyílt a világ.
2024. 11. 27., 10:15
A 2000-es évek első felében a tíz F-14-es mellett, harminchat F/A-18-as adta a Truman csapásmérő képességét.

  Legfrissebbek most

A horvát védelmi minisztérium hivatalos bejelentése értelmében, 2024. december 1-től már nem a MiG-21-esek védik az ország légterét, a típus búcsújával egy korszak véget ér Európában.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.