2017. 09. 20. szerda
Friderika
: 309 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

MH 86. Szolnok Helikopter Bázis: Kirepülés

JETfly  |  2013. 11. 13., 13:26

Október utolsó napja jeles eseményt tartogatott az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis Vegyes Kiképző Repülőszázad állományába tartozó két fiatal pilótajelölt számára: végrehajtották első egyedüli repülésüket. A „kirepülés” fontos állomása a pilótaképzés programjának, hiszen ekkor kell bizonyítaniuk rátermettségüket, önálló feladat-végrehajtási képességüket.

Szabadi Vilmos hadnagy és Horváth Gábor hadnagy már korábban is rendelkeztek repülőtapasztalattal; mindketten magánpilóta-engedélyt szereztek a polgári repülésben. Horváth Gábor a Nyíregyházi Főiskola katonai ösztöndíjas repülő-hajózó szakirányát végezte el, ezt követően került be a pilótaképző programba. Szabadi Vilmos a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem légiforgalmi irányító szakirányát elvégezve a kecskeméti repülőbázis légiirányítójaként szerzett szakmai tapasztalatokat. 

Horváth Gábor hadnagy

2012-ben kerültek az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis állományába, azóta folyik itt repülő-hajózó felkészítésük. A speciális repülős elméleti és fizikai felkészítés mellett végrehajtották már az ejtőernyős kiképzést és a felsőfokú angol nyelvi felkészítést. Ezek után következett a gyakorlati repülőkiképzés, amelynek eddigi legfontosabb állomása volt a kirepülés. Természetesen mindketten némi izgalommal vágtak neki a feladatnak, de hála az alapos felkészülésnek és a tanultak helyes alkalmazásának, a végrehajtás sikere nem volt kétséges. 

Mindez további lendületet ad a soron következő feladatokhoz, hiszen kiképzésük még nem fejeződött be. Most az a legfontosabb, hogy minél több gyakorlással készségszintre emeljék tudásukat, elsősorban a leszállást. Ezzel párhuzamosan egyre bővülő feladatok várnak rájuk légtérben. Többek között megkezdik a mürepülő elemek gyakorlását és a különböző vészhelyzetek szimulálását. Sok munka vár rájuk, amíg eljutnak az egyik legszebb feladathoz: a kötelékrepüléshez.

Szabadi Vilmos hadnagy

Fotó: Fodor András törzszászlós

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.
2017. 09. 19., 09:17
Retro légiharc, román sólymok és a palástorsó. Ancsa-dörej, vitorlázó suhogás, Li-2-es királynő, tüzköpő Csirkecomb, anyósok a levegőben.
2017. 09. 18., 09:42
A kilencvenes évek első felében, a mezőgazdasági repülésből ismert Z-37-eseknek új feladat adódott, légi reklámhordozók vontatógépeként élhették másodvirágzásukat.
2017. 09. 15., 11:37
Pedig ez az „év beruházása” Pécsett, ám amint közelebb mentünk a projekthez, furábbnál furább dolgok derültek ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az új TVSz-2DTSz sorozatgyártására már akár 2020-ban sor kerülhet – erről tudósított legalábbis a TASzSz hírügynökség a szibériai Csapligin Kutatóintézet igazgatójával, Vlagyimir Barkusszal készített riportjában.