Az Emirates csatlakozik az Egyesült Arab Emírségekben működő, megújuló és fejlett repülőgép-üzemanyagokkal foglalkozó kutatási konzorciumhoz. Az Air-CRAFT kezdeményezés révén szélesebb körben kezdhetik el használni a környezetkímélőbb üzemanyagot.
Az Emirates is csatlakozik a maga nemében egyedülálló Air-CRAFT* kutatási konzorciumhoz, amely a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) technológiák fejlesztésére, előállítására és felhasználásának bővítésére törekszik. Az Egyesült Arab Emírségekben működő kutatási központ az értéklánc valamennyi szereplőjét összefogja - iparpolitikai döntéshozókat, légiközlekedési szabályozókat, üzemanyaggyártókat, egyetemi oktatókat és kutatókat, repülőgép- és hajtóműgyártókat, valamint légitársaságokat. Az új kezdeményezést a Dubaiban megrendezett harmadik ICAO konferencián, a repülési és alternatív üzemanyagokról szóló (CAAF/3) szakmai találkozón jelentették be.
A légi közlekedés az Egyesült Arab Emírségek szén-dioxid-mentesítési programjának fontos területe, mivel az ország elkötelezte magát, hogy 2050-re elérje a nettó zéró kibocsátást. A SAF-üzemanyag fenntartható forrásból származó, 100 százalékban megújuló hulladékból, továbbá olyan maradék alapanyagok felhasználásával készül, mint a használt étolaj és állati zsírhulladék. Életciklusa során a hagyományos sugárhajtómű üzemanyag használatához képest, akár 80 százalékkal** csökkentheti a légi közlekedés szén-dioxid-kibocsátását. Az Emirates több járatán is használ SAF és sugárhajtómű-üzemanyagkeveréket, továbbá régóta azon dolgozik, hogy elősegítse a fenntartható repülőgép-üzemanyag gyártásának és felhasználásának bővítését.
Az Air-CRAFT kutatási területei közé tartoznak a környezeti hatásvizsgálatok, az alapanyag- és folyamatoptimalizálás, valamint a műszaki-gazdasági értékelések. A konzorcium ipari és intézményi partnerei piaci keresletet, szakértelmet és technológiát biztosítanak a légi közlekedési ágazat számára az alternatív üzemanyagok előállítására irányuló kutatás támogatásához. Jelenleg is több globális kulcsfontosságú és stratégiai szereplővel folynak előrehaladott tárgyalások a konzorcium bővítéséről, az Egyesült Államok kormánya például támogatja, hogy az Air-CRAFT csatlakozzon a PACE*** megállapodáshoz.
A légi közlekedési ágazat legfőbb dekarbonizációs eszköze a SAF üzemanyag - különösen a hosszú távú kereskedelmi járatok esetében –, mivel az előrejelzések alapján az elkövetkező három évtizedben egyetlen más technológiai innováció sem tud majd jelentősen hozzájárulni a karbonsemlegességi célokhoz, költség-, műszaki vagy szabályozási akadályok miatt. Annak ellenére, hogy a SAF ilyen kritikus szerepet játszik a légiközlekedési ágazat szén-dioxid-mentesítésében, a kínálat korlátozott, ennek bővítéséért pedig haladéktalanul meg kell tenni a megfelelő lépéseket.
Sajtóközlemény
* Az Air-CRAFT konzorciumot az Egyesült Arab Emírségek Energiaügyi és Infrastrukturális Minisztériuma és az Egyesült Arab Emírségek Általános Polgári Repülési Hatósága támogatja, és nyolc alapító szervezetből áll: ADNOC, Boeing, Emirates, ENOC Group, Etihad, Honeywell, Khalifa Egyetem, Masdar.
** Tiszta formában (azaz keveretlenül) alkalmazva és a bevált életciklus-értékelési (LCA) módszerekkel, például a CORSIA-módszertannal számítva.
*** A PACE az Egyesült Arab Emírségek és az Egyesült Államok közötti partnerség, amely az éghajlatváltozás elleni küzdelemre, a tiszta energiatechnológia finanszírozására és a kétoldalú együttműködés elmélyítésére irányul.
Forrás: FLOW PR
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.