45 évvel ezelőtt egy Boeing 727-030 volt az első Lufthansa gép, amely akkor még a Budapest Ferihegyi Repülőtéren landolt. Ma a Lufthansa Magyarország legnagyobb hagyományos légitársasága. 2011-ben mintegy 770 ezer utast szállított gépei fedélzetén Magyarország és Németország között. Ez több mint húsz százalékos növekedést jelent 2010-hez képest. Az Austrian Airlinest és a Swiss International Air Linest is magában foglaló Lufthansa Csoport mintegy 1,1 millió, azaz tizenöt százalékkal több utast szállított Budapest illetve Németország, Ausztria és Svájc között, mint az előző évben.
Világszerte összesen 106,3 millió utas utazott tavaly a Lufthansa, a SWISS, az Austrian Airlines, a bmi és a Germanwings járatain. Ez 7,5 százalékos növekedésnek felel meg az egy évvel korábbi értékkel összehasonlítva. Összesen 65,5 millió utas repült Lufthansa márkajelü gépeken 2011-ben. A SWISS mintegy 16, 4 millió; az Austrian Airlines 11,3 millió; a bmi mintegy 5,7 millió, a Germanwings pedig mintegy 7,5 millió utast szállított.
„Örülünk, hogy a jelenlegi piaci trend ellenére sikerült tovább növekednünk Magyarországon. A Lufthansa több mint húsz százalékos növekedésével bővítettük piacrészesedésünket és erősítettük pozíciónkat ezen a fontos piacon. Mindez azt bizonyítja, hogy a folyamatos termékfejlesztésekkel és innovációkkal sikerült meggyőznünk utasainkat” – jelentette ki Ofer Kisch, a Lufthansa Csoport kelet-közép-európai regionális igazgatója. „Ma a Lufthansa Csoport a legnagyobb hagyományos légitársaság Magyarországon, és mi rendelkezünk a legnagyobb részesedéssel az üzleti és a központi repülőtereinken átszálló utasok számát tekintve” – tette hozzá. „A nagy távolságra repülő utasok közül többen választották a Lufthansa Csoport légitársaságait, mint a budapesti repülőteret kiszolgáló bármely más társaságot.”
Új járatok Budapestről
A piaci helyzetre reagálva a Lufthansa február 6-tól új napi járatokat indított Budapestről Berlinbe és Hamburgba. Az LH 3027 számú hamburgi járattal egyedüli légitársaságként szolgálja ki ezt az útvonalat az üzleti és a turista osztályon 84 ülőhelyet biztosító Bombardier CR9 géppel. Az LH 3031 számú berlini járat 120 ülőhelyet kínál az üzleti és a turista osztályon. „Azért vezettük be ezeket az új útvonalakat ilyen hirtelen, hogy a megváltozott helyzetben biztosítsuk az ideális csatlakozást magyar utasainknak a német nagyvárosok felé” – jelentette ki Ofer Kisch. „Új ajánlatunk már a bejelentés utáni napokban kedvező fogadtatásra talált, és már nagyon várjuk, hogy júniustól az új berlini repülőteret (BER) is bekapcsoljuk a forgalomba” – tette hozzá. A Lufthansa júniustól jelentősen megnöveli jelenlétét a német fővárosban, ahol 40 százalékkal több ülőhelyet kínál majd a 60 millió eurós beruházással megvásárolt 35 repülőgép fedélzetén.
Partnereivel, az Austrian Airlines és a SWISS légitársaságokkal együtt a Lufthansa jelenleg több mint 130 járatot indít hetente Frankfurtba, Münchenbe, Düsseldorfba, Bécsbe és Zürichbe.
Az új járatokról röviden
Budapest – Berlin
Repülőterek
Budapesti Repülőtér (BUD)
Flughafen Berlin Tegel (TXL)
Menetrend
(minden időpont helyi időzóna szerint értendő)
Indulás Budapestről (vasárnap kivételével naponta)
LH3031 Budapest 12:05 – Berlin 13:30 ÚJ
Indulás Budapestről (vasárnap)
LH3031 Budapest 16:40 – Berlin 18:05 ÚJ
Indulás Berlinből (vasárnap kivételével naponta)
LH3030 Berlin 10:00 – Budapest 11:25 ÚJ
Indulás Berlinből (vasárnap)
LH3030 Berlin 14:40 – Budapest 16:05 ÚJ
A repülés időtartama (átlagosan)
Budapest – Berlin: 1 óra 25 perc
Berlin – Budapest: 1 óra 25 perc
Repülőgép típusa
Boeing 737-500 – vasárnap kivételével naponta
Bombardier CR9 – vasárnap (az Eurowings üzemeltetésében)
Budapest – Hamburg
Repülőterek
Budapesti Repülőtér (BUD)
Hamburg Airport (HAM)
Menetrend
(minden időpont helyi időzóna szerint értendő)
Indulás Budapestről (naponta)
LH3027 Budapest 13:25 – Hamburg 15:10 ÚJ
Indulás Budapestről (vasárnap)
LH3026 Hamburg 11:15 – Budapest 12:50 ÚJ
A repülés időtartama (átlagosan)
Budapest – Hamburg: 1 óra 45 perc
Hamburg – Budapest: 1 óra 35 perc
Repülőgép típusa
Bombardier CR9 (az Eurowings üzemeltetésében)
A horvát védelmi minisztérium hivatalos bejelentése értelmében, 2024. december 1-től már nem a MiG-21-esek védik az ország légterét, a típus búcsújával egy korszak véget ér Európában.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.